kapubanner for mobile
Szerző: Filius Ágnes
Megjelent: 6 éve

Gyakornoki programok versenye

Még mindig kevés az olyan szervezet, amelynek kidolgozott, működő, rendszerszintű és sikeres gyakornoki programja van, és még kevesebben vannak azok, akik meg is merik mérettetni a teljesítményüket. Annak ellenére így van ez, hogy a pályakezdőkért, fiatal tehetségekért késhegyre menő harc folyik. A Zyntern.com összegyűjtötte a cégek programjait, azután szakértőkből és a célcsoport véleményezőiből álló zsűri elé vitte.

images

Ha megnézzük a cégek tehetség-menedzsment tevékenységét, szembeötlő az, mennyire nem tudja egy sor szervezet megszólítani, odacsábítani és utána megtartani a fiatalokat. Ráadásul, a piaci változások trendjével szemben ez az égető probléma nem látszik javulni.

Nem találjuk meg az egyensúlyt a pályakezdőkkel, fiatal tehetségekkel való bánásmód során sem. 10-15 éve a pályakezdő az egyik esélytelen munkakereső kategóriát jelentette. Ebben az időszakban lehetett olyan álláshirdetéseket olvasni, amelyekben fiatal, de többéves szervezeti munkatapasztalattal bíró jelölteket kerestek a kiválasztással foglalkozók. Ahogy nyíltak a kapuk, és lett több lehetősége egy fiatalnak, úgy tűntek el a hazai munkaerőpiacról a pályakezdő tehetségek. Már az egyetemen elvitték őket a szemfüles vállalkozások. Mostanra eljutottunk abba a fázisba, hogy az egyik jónevű, budapesti, állami gazdasági egyetem gólyatáborába lemegy - többek közt -a Big4 jó pár képviselője, és arról győzködi a fiatalokat, milyen jó lesz majd náluk dolgozni a végzés után. Miközben ezek a gyerekek csak annyit tudnak ezekről a cégekről, hogy klassz tollat, tornazsákot, szilikonos karkötőt lehet náluk kapni. De a cégek se tudnak semmit ezekről a fiatalokról, legfeljebb azt, hogy jól ment nekik a matek a gimiben.
Barathi Tamás: Kevesen rendelkeztek hiteles programmal, és még kevesebben tudták olyan módon bemutatni, ami a diákok figyelmét is felkelti, és elég őszinte ahhoz, hogy ne kommenteljék szét egy-két félreértés miattBarathi Tamás: Kevesen rendelkeztek hiteles programmal, és még kevesebben tudták olyan módon bemutatni, ami a diákok figyelmét is felkelti, és elég őszinte ahhoz, hogy ne kommenteljék szét egy-két félreértés miatt

Ne rontsanak ajtóstól a házba a cégek!



A fenti, súlyosan elrontott munkáltató-Z-generációs közti kapcsolatépítés példájával kezdtük Barathi Tamással a beszélgetést. A szakember az idén harmadjára kiosztott gyakornoki programokat versenyeztető „Zynternship Awards” -nak, és nem utolsósorban a két fél egymásra találását segítő honlap működtetésével foglalkozó felületnek az egyik alapítója.
„Nem lehet ajtóstól rontani a házba” - mondja a szakember. A toborzásnak a legutolsó láncszemnek kell lennie, egy komplex modellt kell előtte kialakítani, az egyetemmel karöltve a szervezeten belül és kívül azzal kapcsolatban, mi is történjen a fiatalokkal a cégeknél eltöltött gyakornoki idő alatt, vagy fiatal pályakezdőként. „Törődés-projektekre” lenne szükség. Nagyon nehezen ment át egy sor szervezeten az, hogy a cégeknek először adni kell, sokat, és csak utána lehet bármit is számon kérni. Arról nem is beszélve, hogy a direkt üzenetek elől az 1996 után születettek „elhajolnak”. Ha csak abból áll a gyakornok-toborzás, hogy egy idősebb vezető kiáll a karriernapokon elmondani, milyen jó annak, aki hozzájuk megy, az nem ér majd célba, ugyanis nem lesz hiteles az üzenet.

A mostani fiatalok elsősorban maguk is - a már ott dolgozó - fiatalokat akarják látni-hallani, lehetőleg vizuálisan átadott üzenetekben, ahogy megmutatják, mi az, ami nekik „bejött”. Mi lesz/lett velük a kapukon belül.
Barathi Tamásék már évek óta keresik a megfelelő csatornát, amivel el lehet érni hatékonyan a fiatalokat. Azt tapasztalták, hogy az egyetemi közegek, a diákszervezetek azok, amelyeknek elegendő hatásuk van erre a korosztályra.

Diák-influencerek kellenek!


Ezen felül külön is odafigyeltek arra, hogy megtalálják azokat a fiatalokat, akik hatással vannak a többiekre. Ezeket a kulcsfigurákat elsősorban azokban a zárt Facebook csoportokban lelték meg, amelyek az egyetemi élet egy-egy problémájára reflektáltak. Van, akinek 85 ezer követője is van. Ők az adott közeg „sztárjai”, megkerülhetetlen kulcsfigurái. Például az egyik ilyen csoportban kezdték el hirdetni a Zynternship Awards-ot, amely kapcsán azt kérték a fiataloktól, nézzék a honlapját, és értékeljék az oda feltöltött gyakornoki programokat. „Első körben mi is megpróbálkoztunk a hagyományos megszólítással: azt kérdeztük, akarnak-e egy érdekes, gyakornoki programokról szóló workshopon részt venni. Nyolcan like-olták ezt a bejegyzést. Mikor lazítottunk a nyelvezeten és hétköznapi, érthető sztorit raktunk a tartalom mögé már több ezer követőnk lett. Ha pedig az egyetemisták két kedvenc szavát, az „elmarad” és az „ingyen” kifejezéseket is be tudjuk építeni a mondanivalónka, garantált a siker...”

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Gyakornoki programok versenye
2. oldal - Sokat kell engedni elvárások terén
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk