Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése?
Sokan felteszik a kérdést, hogy vajon melyik az ideálisabb megoldás, ha kész szoftvert vesznek, vagy ha lefejleszti a vállalat saját magának. Ez leginkább a költségek miatt merül fel, és persze az egyéni igények végett.
-
Milyen szempontokat érdemes figyelembe venni?
Kész belső kommunikációs szoftver például a CHEQ vállalati szoftver kínálta megoldások, vagy saját fejlesztés? Nézzük, milyen tényezőket célszerű szem előtt tartani a döntés meghozatalánál!
Határozzuk meg a funkciókat! Pontosan tudnunk kell ugyanis, hogy milyen célokra használnánk, milyen részfeladatok megoldására vennénk igénybe. Legyünk tisztában ugyanakkor a kommunikációs rendszer előnyeivel is, illetve az irányába támasztott elvárásokkal.
Érdemes fontossági sorrendet felállítani a követelmények, célok alapján. Amennyiben nincs jelentős mennyiségű elengedhetetlen funkció, amely hiányzik egy kész változatból, nem feltétlenül indokolt a saját fejlesztés. Ellenben, ha mégis erről lenne szó, akkor persze megfontolandó a kész helyett az egyedi megoldás.
A kontroll kérdése tisztázandó
Milyen mértékben szeretnénk kontrollt a rendszer felett? Ez egyszerre lehet előny és hátrány is, mert egy hozzá nem értő a teljes kontrollal akár problémákat is okozhat. Ennek eldöntése természetesen függ a vállalat típusától, tevékenységi körétől, meghatározott céljaitól.
A CHEQ kommunikációs rendszer, ami ugyebár egy kész megoldás, lehetőséget teremt a testreszabásra, és közel teljes kontrollt tesz lehetővé. Noha kész megoldás, ám ennek ellenére 50+ funkcióval módot kínál arra, hogy igényeinkhez mérten állítsuk össze a szoftvert a cégre szabottan.
Nem utolsó szempont a költségek megvitatása sem. Persze mérlegelni kell a kockázatokat is. Ott van például az adatvédelem kérdése. Mennyire biztonságos a kényes adatok, dokumentumok kiküldése. A kész megoldást kínáló cégek többféle váratlan helyzetre fel vannak készülve, érdemes tehát megbízni a szakértőkben. Ahogyan a CHEQ során is biztosított a titkosított dokumentumküldés funkció.
Energia és idő spórolása
Nem utolsósorban alaposan ki kell vesézni azt is, hogy a választott opcióval mennyi időt és energiát takaríthatunk meg, például azonnal használható a rendszer megannyi funkciójával, nem kell hosszú hónapokat várni a fejlesztésre? Megtérül a befektetés? Kezelhetők a nyelvi különbségek a segítségével?
Bizony nem könnyű meghozni a döntést, de a fentebb leírtakat átgondolva hamar rá lehet jönni, hogy melyik a legideálisabb megoldás. Nincs két egyforma vállalkozás, mindig számolni kell az egyéni célokkal, a megtérüléssel, és persze ami kiemelten lényeges, hogy mennyire könnyen alkalmazható a szoftver a munkavállalók számára, milyen platformokon futtatható.
A kommunikáció az alapja a sikeres vállalkozásoknak, egy eszköz, amellyel mindez támogatható, valóban kincset érhet a cégnek.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Itt az okos HR: Mit hoz az AI a HR digitalizációban? 5 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 8 hónapja
- Digitális szemléletű, piacképes HR-végzettséget nyújtanak a Kodolányi-NEXON online szakirányú képzései 9 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 9 hónapja
- Mi a legideálisabb időpont egy céges email elküldésére? 9 hónapja