Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hónapja

Mit kell tenniük a jövő vezetőinek?

Vannak, akik szerint a jövőben vezetőnek lenni a világ legnehezebb és legellentmondásosabb feladata lesz. De mikor volt könnyű és egyszerű embereket vezetni? A jövő kihívása abban rejlik, hogy egy exponenciálisan fejlődő világban kell jövőképet, útmutatást, biztonságot teremteni az embereknek. Ezért a jövő vezetőinek le kell bontaniuk a határokat, új vezetési és gondolkodási módszereket kell alkalmazniuk, miközben megjósolják a megjósolhatatlant, és folyamatos innovációra sarkallják szervezetüket.

Gyakornokként kezdte 15 éve Aon Hewittnál, ma ő vezeti a céget - ezzel a mondattal konferálta fel Krizsó Szilvia, a HVG Online Toborzási Konferencia háziasszonya Veres Ritát, aki az Aon Hewitt, a világ legnagyobb humánerőforrás és outsourcing cégének magyarországi vezetője és a jövővel foglalkozó, amerikai központú Singularity University budapesti nagykövete.

Veres Rita
- Tavaly kaptam meg életem legfontosabb díját, az év legjobb női vezetője lettem, és akkor döbbentem rá arra, mennyire fontos része az életemnek, hogy a cégnek jó vezetője legyek - kezdte az előadását Veres Rita. Vezetőnként van egy missziónk - folytatta -, hogy mit akarunk létrehozni, de lehet, hogy az ott dolgozó emberek egészen mást fognak létrehozni és a piaci szereplők, a trendek is alakítják ezt a képet. Az a fontos, hogy tökéletes harmóniát tudjunk létrehozni egy cég életében - fogalmazott.

A NASA kutatóközpontjában lévő Singularity University hazai nagyköveteként Veres Rita arról is beszélt, hogy sokat kérdezik mostanában arról, hogy az az exponenciálisan fejlődő technológiák: a robotika, automatizáció, mesterséges intelligencia, 3D nyomtatás, hogyan alakítják át az egyes ember magán és szakmai életét. - Nagy változások közepén vagyunk - mondta - hiszen szakmák tűnnek el és jönnek helyette újak, de a vezetés ideáljáról kevés szó esik. Veres Rita szerint két fő trend látható ma a világban, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.

- Minden sokkal technológiaibb lesz, de ezzel együtt azt is látom, hogy nagyon felerősödnek az emberi értékek, vissza kell találnunk a gyökereinkhez - folytatta az Aon vezetője, aki többek között az Apple, Steve Jobs, illetve a Google példáját hozta fel arra, hogy milyen gondolkodásmódot követel, vagy inkább kíván a jó vezetés. Nem kellenek a skatulyák, a kijelölt ösvények, a szabályos, előre kigondolt struktúrák, sokkal fontosabb, hogy a cégek egyfajta ökoszisztéma szerint működjenek, ahol az organikus egységek egymásra hatnak és így alakítják ki azt a rendszert, ami működik és megy magától. Ebben a rendszerben kell megtalálni a jó vezető helyét és szerepét.

- A kedvenc megfogalmazásom, hogy a jó vezető a legemberibb ember. Sokáig azt gondoltuk, hogy az IQ a legfontosabb, vagyis, hogy egy jó vezető nagyon okos legyen, kérlelhetetlenül racionális. A legújabb kutatások viszont azt mutatják, hogy ha jövőről beszélünk, az EQ, vagyis az érzelmi intelligencia szerepe sokkal inkább felértékelődik. És mindez azért, mert a hatalom szerepe megváltozik, sokkal diffúzabb, sokkal kevésbé magától értetődő, mint eddig gondoltuk - folytatta Veres Rita.

Szerinte a jövő vezetőjénél nem az irányítás a fontos, hanem az, hogy követőket találjon. Vagyis ki kell engedni a kezünkből a hatalmat és a kontrollt. Ehhez pedig bizalom kell. A jövő vezetőjének Veres Rita szerint pontosan kell tudnia, hogy hogyan tud hatással lenni az emberekre, szervezetekre. És ehhez az érzéseire kell hagyatkoznia.

- Nagyon nehéz megjósolni a változásokat - mondta - a körülöttünk lévő technológiai ugrás az emberiség harmadik legnagyobb forradalma - idézte a Graphisoft alapító Bojár Gábort. Az első 40 ezer évvel ezelőtt volt, amikor megtanultunk beszélni, majd a második 6 ezer évvel később, amikor felfedeztük az írást, a harmadik pedig az, ami most van. - A nagy különbség - folytatta Veres Rita -, hogy erre nem lesz több ezer évünk felkészülni, legfeljebb 20-30 év. Épp ezért kell a jövő vezetőinek az intuíciókra hallgatniuk. Ezekkel lehetünk jó vezetők a jövőben és nem szabad elfelejteni: 20 évvel ezelőtt még a ma volt az elképzelhetetlen jövő - mondta Veres Rita.

Kun J. Viktória

Follow hrportal_hu on Twitter

Folyamatosan nő az egy orvosra jutó betegek száma

2015-re nagyjából 500 fővel nőtt az egy orvosra jutó betegforgalom a 2010-es adatokhoz képest. 11 474 főt kellett egy orvosnak 2015-ben ellátnia, ami napi 45 pácienst jelent, 3-4 óra rendelési idő alatt. Vagyis körülbelül 5,3 perc jut egy emberre, írja a Magyar Nemzet.tovább..

További cikkek
Nem akarnak szabad munkaerő-áramlást, így Nagy-Britannia kilép az egységes európai piacról

Nagy-Britannia átfogó és bátor szabadkereskedelmi egyezményre törekszik, de nincs szándékában az egységes piac részének maradni, mondta el Theresa... Teljes cikk

Folyamatosan nő az egy orvosra jutó betegek száma

2015-re nagyjából 500 fővel nőtt az egy orvosra jutó betegforgalom a 2010-es adatokhoz képest. 11 474 főt kellett egy orvosnak 2015-ben ellátnia, ami... Teljes cikk

A munkavállalói készségek miatt aggódnak a vezérigazgatók

A vállalatok vezérigazgatói számos aggodalomra okot adó fejleményt látnak idén, a gazdaság növekedési kilátásaival kapcsolatban azonban... Teljes cikk

Havi 560 eurót kapnak munkanélküliek a finn alapjövedelem-kísérletben

Elindult Finnországban az a kísérlet, amelyben 2000 munkanélküli, akit véletlenszerűen választanak ki, két évig havi 560 euró feltétel nélküli... Teljes cikk

Különleges státusza lehet a londoni Citynek?

Specifikus különtárgyalásokra lesz szükség London pénzügyi központjával Nagy-Britannia kilépési folyamata során, a pénzügyi stabilitás... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

Milyen lenne a világ munka nélkül?

Jelenleg igen nehéz elképzelni a világot munka nélkül, már amit a klasszikus értelemben vett munkának tekintünk. Különösen érdekesen...