kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Négy tipp, ami segít alkalmazkodni cégünk természetes növekedéséhez

Egy vállalat bővülése önmagában hatalmas siker, hiszen azt jelenti, a munkánk, amelyet végzünk, illetve a termék vagy szolgáltatás, amelyet kínálunk, megtalálta a célközönségét. A növekedés persze nem csak örömmel jár: újabb kihívásokkal is, hiszen a terjeszkedés mindenképp a munkafolyamatok átszervezését, delegálását igényli hosszú távon. Nézzük, melyek azok a tényezők, amelyekkel érdemes foglalkozni, ha vállalatunk bővülés előtt áll.

Négy tipp, ami segít alkalmazkodni cégünk természetes növekedéséhez-
images

images

Folyamatok automatizálása

Ha a különböző munkafolyamatok kapcsán egyes lépések már határozottan körvonalazódtak és egyfajta protokoll mentén zajlanak, akkor sokat segíthet, ha a modern technika segítségével automatizálunk egyes tevékenységeket. A marketing kapcsán például sok terhet vehet le a vállunkról, ha egy jól megválasztott marketingautomatizációs szoftverre támaszkodunk.

Ennek segítségével az e-mail-marketinget, az automata értékesítést, az analitikát vagy a tesztelést egyaránt kiadhatjuk a kezünkből, hiszen egy kész rendszer várja, hogy az utasításokat megkapva a lehető legpontosabban végezze el a feladatot. A hasonló programok sablonok segítségével teszik lehetővé a könnyebb használatot, miközben személyre szabhatóak, ráadásul az angol nyelvű verziók mellé ma már anyanyelvű támogatás is elérhető.

Az AI használata

Az AI – azaz mesterséges intelligencia – egy bővülő vállalkozásban szintén hatékonyan tehermentesíthet minket: egyrészt remekül alkalmazható az adatgyűjtés- és elemzés terén. Emellett az ügyfelekkel való kommunikáció egy részét is elvégezhetik az AI-n alapuló chatrobotok, amelyek a leggyakoribb kérdésekre választ tudnak adni, valamint a megfelelő felületekre tudják irányítani az érdeklődőt. Ezzel lehetővé teszik, hogy a humán erőforrás a bonyolultabb és emberi körültekintést igénylő problémákra tudjon koncentrálni.

Továbbá egyes asszisztensi feladatok elvégzésére is képes: több tízezer dokumentumot dolgoz fel és elemez, valamint prezentációt készít – természetesen ezt a megfelelő adatok hozzáadásával tudja megvalósítani. A mesterséges intelligenciát egyébként a döntéshozatalban is hatékony tényezőnek tartják, hiszen az általa elemzett hatalmas mennyiségű adat megfelelő háttérként szolgálhat az üzleti stratégia hosszú távú alakításában.

Kiszervezés

Saját vállalkozás esetén a feladatok delegálása az egyik legnehezebb lépcsőfok, hiszen nagy bizalmat kíván, valamint szükségessé teszi, hogy az addig általunk kontrollált lépések egy részét kiengedjük a kezünkből. Éppen emiatt, ha hasonló döntést hozunk, mindenképp professzionális módon valósítsuk azt meg. Azaz inkább válasszuk egyes munkafolyamatok teljes körű kiszervezését egy ezzel foglalkozó cég felé, mint a részfolyamatok szétosztását. A belefektetett költség biztosan megtérül, hiszen a saját energiáinkat a termelés növelésére, vagy a szolgáltatás fejlesztésére tudjuk fordítani, miközben abban is biztosak lehetünk, hogy adott tevékenység profi kezekben van. 

Egy webshop esetén például ilyen lehet a raktározás, logisztika, illetve a szállítás teljes körű kiszervezése. Az említett cégek minden esetben rendelkeznek csomagdíj-kalkulátorokkal: ezek segítenek abban, hogy pontosan lássuk a költségeket, amelyeket a havi megrendelések száma, illetve az átlagos termékszám alapján határoznak meg. A csomagdíj-kalkulátorok jó támpontot adnak abban, hogy a vállalkozás anyagi hátterét tekintve készen áll-e már egy következő nagy lépésre.

Hiring folyamat 

Amennyiben egy cég jelentősen növekszik, a technikai eszközök és programok igénybevétele mellett az emberi erőforrás bővítésére is mindenképp szükség lesz idővel. Ha van rá lehetőségünk, akkor ehhez segítséget is igénybe vehetünk: alkalmazhatunk olyan szervezetfejlesztésben jártas szakembert, akinek a feladata az adott cég struktúráját a változásokhoz alakítani. A hasonló HR-területről érkező szakemberek általában néhány hónap vagy fél év alatt végigviszik a feltérképezés, a megtervezés és az átstrukturálás folyamatát.

Ha kapunk külső segítséget, ha nem: a felvétel folyamatát mindenképp a hosszú távon való gondolkodásra alapozzuk, és tegyük gördülékennyé. Amennyiben időben és energiában túl sokat vonnak el tőlünk a hasonló feladatok, úgy a növekedést tehernek fogjuk érezni, nem pedig a siker egyik kihívásokkal teli lépcsőfokának.

Ne féljünk változtatni, de tervezzünk előre!

A változás mindig kétségekkel jár, de ha sikeresen alakul az üzleti életünk, ne torpanjunk meg csupán a félelmeink miatt. A jól átgondolt lépések megadják a megfelelő biztonságot: akad, amikor egy szoftver, egy létszámbővítés vagy egy csomagdíj-kalkulátor adta megnyugtató költségek nyitnak új utat és mutatják meg az irányt. Máskor egy nagyobb lélegzetű átszervezés vagy szakmai támogatás segít: a lényeg, hogy mindig átlássuk a következő lépésünket, miközben a hosszú távú célokat is határozottan kitűzzük.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk