Nehéz kigazdálkodni a cégautóadót
A cégautóadót a személygépkocsi teljesítménye és környezetvédelmi osztályba sorolása alapján kell negyedévente bevallani és megfizetni a hatályos adótörvény értelmében. 12 díjtétel van, de a legkörnyezetkímélőbb kisautó esetében is több adót kell fizetni idén, mint 2011-ben kellett.
Operatív lízing, akár pénzszerzésre is
A flottakezelő általában árelőnyt vagy olyan kényelmi szolgáltatást nyújt az ügyfeleknek, miáltal költségeiket csökkenthetik, vagy hasznos munkaórákat takaríthatnak meg. Ilyen a finanszírozás, a teljes körű üzemeltetés, amelyben a gumicserétől a szervizeltetésen át a parkolási bírságok intézéséig mindent a flottakezelő rendez, és tartalmazhat akár monitorozást is a szolgáltatás. Ennek segítségével a flottaszolgáltatást igénybe vevő cég részletesen ellenőrizheti a flottájába tartozó gépjárművek mozgását, fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását, sőt akár a munkatársak vezetési szokásait is.
A flotta finanszírozása történhet operatív lízing keretében, ha az ügyfél nem rendelkezik saját céges járműparkkal. Ebben az esetben a flottakezelővel együtt kiválasztják a megfelelő autótípust, meghatározzák a szükséges darabszámot, a futamidőt és a futásteljesítményt, majd a flottakezelő cég megvásárolja a gépjárműve(k)et. Az ügyfeleknek elsősorban a TCO-ra -- a teljes futamidőre jutó költségre érdemes figyelniük, mert ha olyan gépjárművet választanak, amely mondjuk nem elsősorban városi közlekedésre ajánlott, tehát nem a kívánt használatnak megfelelő típus, akkor a szervizeléssel, fogyasztással együtt valószínűleg drágábban jönnek ki, mint ha a tervezett használathoz mért járműtípust választottak volna.
Nem a vételár számít!
Sokszor kizárólag a beszerzési árak összehasonlításának csapdájába esnek az ügyfelek, pedig lehet, hogy a maradványérték és a fenntartási költségek figyelembevétele mellett a drágább vételi árú gépjármű lesz TCO-szempontból lényegesen kedvezőbb, takarékosabb választás. Operatív lízing esetén a tulajdonos a flottakezelő cég, és mivel a flottakezelő a vásárlás után visszaigényelheti az áfát, az ügyfél nem az autó bruttó, hanem a nettó értéke alapján kalkulált bérleti díjat fizeti. Ezenkívül az ügyfél 2012. január elsejétől már a bérleti díj áfáját is visszaigényelheti az üzleti használat arányában, a törvényi keretek által meghatározott módon.
Abban az esetben is van lehetőség operatív lízingre, ha az ügyfél már rendelkezik gépjárművel: ilyenkor a flottakezelő megvásárolhatja a gépjárműparkot, amelyet az ügyfél visszalízingel. A modell sok finanszírozási gonddal küzdő vállalkozásnak jelenthet komoly előnyt, hiszen készpénzhez jutnak, de a szükséges munkaeszközeik is megmaradnak.
Ha azonban az ügyfél nem finanszírozási lehetőséget keres, akkor a saját gépjárművére köthet kezelési szerződést is. Ebben az esetben a flottakezelő szabott havidíjért jár el az ügyfél érdekében. Itt is lehetőség van költségcsökkentésre, részben a már ellenőrzött, megbízható szervizelési lehetőségek, részben pedig a flottakezelő által nyújtott tanácsadás által nyert optimalizálási lehetőségek kapcsán.
Cégautóadó: nehéz kigazdálkodni
A cégautóadót a személygépkocsi teljesítménye és környezetvédelmi osztályba sorolása alapján kell negyedévente bevallani és megfizetni a hatályos adótörvény értelmében. 12 díjtétel van, de a legkörnyezetkímélőbb kisautó esetében is több adót kell fizetni idén, mint 2011-ben kellett. A legkisebb adótétel 7700, a legmagasabb pedig 44 ezer forintos kiadást jelent havonta. Az adót a tulajdonosnak kell megfizetnie, azaz ha a magánszemély bérbe adja az autóját a gazdasági társaságnak, a magánszemély fizeti az adót. A bérleti díjat a cég költségként elszámolhatja, a bérbeadásból származó áfát pedig visszaigényelheti.
Cégautóadót akkor is kell fizetni, ha tegyük fel az értékesítési munkatárs a saját járművét használja, és a gépjárműhasználat költségét a munkáltató tételes költségelszámolással téríti meg. Ha a munkáltató útnyilvántartás és a benzinszámlák alapján fizet, a munkavállalónak gépjárműadót kell fizetnie. Ha azonban kiküldetési rendelvénnyel számolnak el az adóhivatal által megadott üzemanyagnorma és üzemanyagár szerint, nem kell adót fizetni.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk
Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk
Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk
- Egymillió forintos jutttást kapnak a kecskeméti Mercedes dolgozói 2 hónapja
- Változások a Rail Cargo Hungaria vezetésében 3 hónapja
- Stafétaátadás: új ügyvezető igazgató az Audi Hungaria élén 3 hónapja
- Új igazgató a kecskeméti Mercedes-Benz gyár élén 3 hónapja
- Új igazgató a Mondelez székesfehérvári gyárának élén 4 hónapja
- Vendégmunkásokra cserélheti dolgozóit a makói Continental? 5 hónapja
- Új ügyvezető igazgató a Porsche Hungaria élén 6 hónapja
- Új vezérigazgató az Allianz Hungáriánál 7 hónapja
- Ha jó vezetőkkel dolgozol, ők jól választják ki a csapatodat: Ruff Gabriella, Karrier Hungária 7 hónapja
- Félezer Audi-munkatárs tanulhat tovább 8 hónapja
- Új vezető a Porsche Hungaria élén 11 hónapja