kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Névjegyhasználat - okosan

A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni?

Az üzleti élet elengedhetetlen tartozéka a névjegy. Amikor cégtulajdonosként névjegy készítése mellett döntünk, számba kell venni, hogy milyen - esetleg, hogy hányféle - névjegyet készíttessünk. Érdemes megfontolni, ha valaki szolgáltatást nyújt (fogorvos, manikűrös, fodrász, autószerelő...), vagyis olyan a hivatása, amely rendszeres visszatérő vendégekkel jár, az üzleti célú - azaz üzleti tárgyalásra használandó, klasszikus, üzleti etikettnek megfelelő - névjegye mellé készíttessen egy kis kinyitható névjegyet is, amelynek belsejébe a következő időpont is rögzíthető. Így egy helyen tudja tartani ügyfele az Ön elérhetőségét és a következő időpontot.

Válasszon bármilyen megoldást, fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre.

Ez a legkönnyebben úgy érhető el, ha:

  • kiváló minőségű papírra nyomtatja - lehetőleg nyomdában,
  • esztétikus az adatok elhelyezése (nem kell feltétlenül a protokoll szerinti elhelyezést használnia, ugyanakkor ez a megoldás harmonikus benyomást kelt: balra fent logó, középen név, alatta beosztás, az alsó sarokban (ha a logóból nem egyértelmű, akkor: cégnév) cím, a másikban: telefonszám, fax, e-mail cím
  • nem tartalmaz felesleges "látványelemeket" (vagyis mielőtt kísértésbe esnénk, emlékeztessük magunkat: a kreativitás és a díszítőelemek zsúfolása nem járnak kéz a kézben!).

    A névjegynek nemcsak a megjelenése, de a kezelése és az átadás módja is jelentőséggel bír:

  • Érdemes ezért beszereznünk egy elegáns - és praktikus - névjegytartót, amelyet olyan természetességgel viseljünk magunknál, mint a személyi igazolványunkat vagy a zsebkendőnket. Nincs annál kínosabb, mint ha szabódnunk kell, hogy ""nincs nálam most névjegy"
  • Ha valamely adat elévült, ne javítsunk a névjegyen tollal, készíttessünk új névjegyet. Az áthúzogatás, magyarázkodás - amellett, hogy nem elegáns - felkészületlenséget sugall, az pedig az üzleti életben, nem jó üzenet.
  • Ha a partnerünknél nincs névjegy, akkor ajánljuk fel egyik saját névjegyünk hátoldalát, amelyre ráírhatja az elérhetőségét. (Majd tegyük máshová ezt a névjegyet, nehogy később továbbadjuk véletlenül.)
  • Amikor átvesszük partnerünk névjegyét, ne "olvasatlanul" süllyesszük a tartóba, hanem nézzük meg, de anélkül, hogy hosszasan böngészgetnénk.

    A névjegy személyes - kicsit intim - tárgy, ezért figyeljünk még három fontos dologra:

  • Soha ne tegyük zsebre - különösen farzsebbe - a másik fél névjegyét! (A távol-keleten ez különösen nagy sértésnek számít.)
  • Ne tukmáljuk rá senkire a névjegyünket, és ne is akarjuk rámenősen megszerezni a másik félét. (A névjegycsere egy - bizalmi - kapcsolat első lépése.)
  • Soha ne osztogassuk úgy, mint a krupié a lapokat - azaz számolatlanul, boldog-boldogtalannak. Mindenképp tartózkodjunk attól is, hogy úgy adjunk át névjegyeket, hogy ügyfelünket felkérjük, adja azokat tovább az ismerőseinek.

    Végül egy kis érdekesség

    Míg nálunk a névjegyet jobb kézzel nyújtjuk át, a távol-keleten két kézzel - a sarkainál fogva, a másik számára olvasható módon teszik, de ez már a nemzetközi üzleti etikett része.

    Erdős Zsuzsanna
    etikett-tanácsadó és coach
    www.erdosetikett.hu

    • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

    Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

    Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

    Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

    Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

    Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk