kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Pénzben is mérhetővé kell tenni a rugalmas munkavégzés előnyeit

Itt az ideje, hogy a vállalatok elszakadjanak a hagyományos, egy négyzetméterre jutó költség fogalmától, és új szemszögből vizsgálják meg a munkavégzéssel kapcsolatos kiadásaikat. A rugalmas munkavégzési szemlélet gyakorlati alkalmazása hozzájárulhat a költségek csökkentéséhez - ezt mutatta ki a Regus és az Unwired legújabb felmérése.

images

A Regus, a rugalmas munkahelyi megoldások szolgáltatója és az Unwired Ventures, a munkavégzés jövőjének specialistája nyilvánosságra hozták jelentésüket VWork: Measuring the Benefits of Agility at Work (Az agilitás hasznának mérése a munkahelyen) címmel. A tanulmány világszerte 600 cégvezető visszajelzését vizsgálja a munka világáról alkotott elképzeléseikről. Az online felmérés során olyan témákban tettek fel kérdéseket, mint például a virtuális munkavégzés, a mobilitás, az együttműködés és az irodák kihasználtsága. A felmérés eredményei alapján a VWork olyan útmutatásokat fogalmazott meg, amelyek segítségével a cégek mérhetővé tehetik az agilis munkavégzés előnyeit.

A jelentés fontosabb megállapításai a következők:

  • A megkérdezettek mintegy 60 százaléka azt jósolta, hogy csökkeni fog az irodák iránti igény, és csak 7 százalék vélte úgy, hogy egyre több irodára van szükség
  • A válaszadók több mint fele (51 százalék) szerint az irodákat csak alkalmilag használják majd
  • A vizsgált nagyvállalatok 62 százaléka már bevezetett új típusú munkavégzési módszereket
  • A válaszadók 59 százaléka úgy nyilatkozott, hogy már nem jelent számára nehézséget a munkahelyen kívüli hatékony munkavégzés
  • Az emberek csupán 12 százaléka szeretne otthonról dolgozni
  • A válaszadók 64 százaléka véli úgy, hogy ideális esetben a munkahelyre való eljutás legfeljebb 20 percet vesz igénybe, és 25 százalék 10 percnél kevesebb időt szánna a munkába való közlekedésre
  • Jelenleg a nagyobb vállalatoknál dolgozó válaszadók 32 százaléka esetében, a munkába jutás naponta 41 perc és egy óra közötti időt vesz igénybe, és 27 százalék esetében ez meghaladja az 1 órát
  • 79 százalék érzi úgy, hogy rendelkezik a megfelelő technológiai háttérrel ahhoz, hogy produktív legyen a munkahelyen. Egyre többen kapnak technológiai segítséget ahhoz, hogy gyakorlatilag bárhonnan tudjanak dolgozni
  • A válaszadók több mint fele (51 százalék) minden felszerelést megkap, amire szüksége van, míg 42 százalék rendelkezik ugyan bizonyos eszközökkel, de úgy véli, hogy a technikai lehetőségeken még lehetne javítani
  • A felmérésben résztvevők 71 százaléka úgy gondolja, hogy a fiatal munkavállalók és a jelenlegi iskolások generációja nyitottabb lesz a virtuális munkavégzés iránt

    "A virtuális szemlélet térnyerésével egyre fontosabbá válik, hogy az innovatív munkahelyi megoldások haszna pénzben is meghatározható legyen, és beépüljön a vállalatok üzleti terveibe" - mondta Bob Gaudreau, a Regus ügyvezető alelnöke. "Ez nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövőben a szervezetek rugalmas munkavégzési modelleket alkalmazzanak, ahol a dolgozók saját igényeik szerint alakíthatják ki munkakörnyezetüket."

    Philip Ross, az Unwired ügyvezető igazgatója így értékelte az eredményt: "Itt az ideje, hogy a vállalatok elszakadjanak a hagyományos - egy négyzetméterre jutó költség - fogalmától, és új szemszögből vizsgálják meg a munkavégzéssel kapcsolatos kiadásaikat. Mivel az irodák kihasználtsága jelenleg átlagosan csupán 45 százalék, az üres íróasztalok értelmüket vesztik egy olyan világban, ahol az emberek a mobilitást tartják a munkavégzés leghatékonyabb módjának."
    • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Home office munka

    A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

    Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

    A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

    Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

    Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk