kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Stílusos, praktikus irodában dolgoznánk

A magyarok központi helyen, modern és stílusos irodában dolgoznának a legszívesebben, amelynek kialakítása kifejezetten a napi tevékenységeikhez igazodik – derült ki Magyarország egyik vezető ingatlanfejlesztője, a HB Reavis több mint 1100 fő bevonásával készült online felméréséből.

Az álomirodával kapcsolatos kutatás szerint a nők többsége rendkívül fontosnak tartja, hogy környezetbarát irodában dolgozzon, míg a parkolási lehetőség biztosítása kulcsfontosságúnak bizonyult a legtöbb válaszadó számára.

A HB Reavis Magyarország a Szeretlek Magyarország online portállal együttműködve több mint 1100 fő megkérdezésével végzett kutatást az X (35-50 évesek) és Y (20-35 év közötti) generáció tagjai körében, hogy átfogó képet kapjon a számukra ideális irodai környezetről.

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók több mint 81 százaléka az elválasztott terű irodákat preferálná – különösen a 40 év felettiek – ugyanakkor a valóságban a kérdőívet kitöltők több mint 55 százaléka jelenleg is nyitott, egyterű irodában dolgozik.

„A kutatás tanulsága, hogy sok embernek volt már rossz tapasztalata nyitott terű irodákkal kapcsolatban, amelynek leggyakrabban a hanyag, a munkavállalók igényeit figyelembe nem vevő tervezés az oka. Emellett a munkaadók gyakran nincsenek tisztában az olyan modern kialakítási lehetőségekkel, mint amilyen a munkavégzés típusára szabott elrendezés. A munkavállaló napi tevékenységére szabott nyitott irodai tér az egyéni igényeket szolgálja ki, emellett olyan felhasználóbarát környezetet teremt, amelyben a dolgozók teljesítménye is fokozódik. Mivel a tehetséges munkavállalók bevonzása és megtartása kulcsfontosságú számos vállalat számára, várakozásaink szerint a közeljövőben már a központi, modern és stílusos irodák dominálják majd az irodapiacot, olyanok, amelyek lehetőséget nyújtanak arra, hogy az irodai teret a munkavállalók személyes igényeire szabják” – mondta Tóth Mariann, a HB Reavis Magyarország bérbeadási vezetője.

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 82 százalékának kiemelten fontos, hogy az iroda központi helyen legyen és minél kevesebb átszállással, gyorsan eljusson a munkahelyére. Az álomirodában lényeges szempont a kreatív dizájn és a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek, amelyet a 18 és 25 év közötti férfiak több mint 80 százaléka talált kulcsfontosságúnak.

A megkérdezettek közel 30 százaléka számára rendkívül fontos, hogy az irodaépület környezetbarát legyen és olyan fenntartható megoldásokat használjon, mint az esővíz locsolásra történő újrahasznosítása, vagy a zéró szén-dioxid kibocsátás. A nők körében rendkívül nagy figyelmet kapott ez a kérdés: kétharmaduk szerint az irodaépület fenntartható megoldásai számítanak annak eldöntésében, hogy egy iroda mennyire vonzó.

A parkolási lehetőség biztosítása kiemelt jelentőséggel bír: a válaszadók több mint 71 százaléka szerint – közülük is különösen az X generáció tagjainak – rendkívül fontos ez a szempont. A kutatás szerint nem csak az Y, de az X generáció számára is meghatározó, hogy az irodaház rendelkezik-e biciklitárolóval, öltözővel és zuhanyzóval – minden harmadik válaszadó számára fontosak ezek a kritériumok. A konditerem, uszoda vagy elektromos töltőállomás használatának lehetőségét szintén az X generáció, azon belül is a férfiak díjazzák a nagyobb mértékben.

Az X generáció tagjai azonban az Y generáció képviselőinél kevésbé tartják fontosnak, hogy az iroda környékén sok étterem és kávézó legyen, ahova akár ügyféltalálkozókat is szervezhetnek. Összességében, a megkérdezettek több mint 55 százaléka tartotta lényegesnek ezt a kritériumot.

Minden második válaszadó jelölte meghatározó tényezőnek az irodaház építészeti stílusát, kinézetét, és ugyanennyien találták kulcsfontosságúnak, hogy az irodaház rendelkezzen belső kerttel vagy parkkal.

A szempontok fontosság szerinti sorrendbe tételénél kiderült, hogy a kényelmi szolgáltatások és a fenntarthatóság háttérbe szorulnak az irodaház központi elhelyezkedésével szemben, a legkevésbé fontos tényezőnek pedig az épületben található további vállalatok presztízse bizonyult.

„A kutatás eredményei tükrözik a nemzetközi eredményeket. Az emberek a nyitott terű irodákban jellemzően arra panaszkodnak, hogy magas a zajszint, de ami ennél fontosabb, nehéz a magánszférájuk megtartása. Ezért a környezetpszichológiai oldalról – az ergonomikus kialakítás mellett - a tervezésnél a térkontroll lehetőségének fenntartása a legfontosabb: a személyre szabhatóság mellett biztosítani kell a munkafolyamat által megkívánt elvonulási lehetőségeket (egyénileg, párban vagy csoportosan). A pihenés, feltöltődés mellett ezt a térkontrollt segítik a munka közbeni kikapcsolódási lehetőségek is. A kreatív dizájn kialakításakor az inspiráción túl figyelembe kell venni azt is, hogy a munkavállalók ne „pörögjenek túl” a változatos, kreatív terekben – a kiegyensúlyozott térkialakításnak a rekreációt is biztosítania kell. Újra csak a térkontrollhoz kanyarodhatunk vissza: a külső téri helyszínekkel (kávézó, parkoló stb.) szerves kapcsolatot lehetővé tevő térszervezés a munkavállalói hatékonyságot és a munkavégzés közbeni rekreációt egyaránt lehetővé teszi. Épp az X és az Y generáció térszükségleteinek eltérései hívják fel a figyelmet a megfelelő minőségű és optimális mennyiségű kommunikáció-inspiráció-munkavégzés-pihenés arány kialakítására” – mondta a kutatásról Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk