Felelős foglalkoztatás a közszférában? - Igen, lehetséges
Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. egyedülálló módon külön pályázati kategóriát hozott létre a közszféra szereplőinek, hogy díjazza azokat a munkáltatókat, akik a legkiemelkedőbb jó gyakorlatot tudják bemutatni a felelős foglalkoztatás területén.
A fenntarthatóság integrálása a közszféra működésébe komoly kihívás, mert a társadalmi, gazdasági és szociális céloknak, a jogszabályi megfelelésnek a szervezet működésének különböző területein különböző mértékben kell jelen lennie.
Pedig felületesen szemlélve a fenntarthatóság jóval könnyebben integrálható e szervezetek működésébe, hiszen nincs a látszólagosan feszítő ellentét a profit és a felelős, szociálisan érzékeny felfogás között. A felelős munkaadói fellépés nemcsak társadalmi kötelezettség és jótétemény, hanem a költségvetési szervek saját érdeke. Ezek a szervezetek ugyanúgy, mint a profit orientált márkák szintén jelen vannak a munkavállalói piacon és a fogyasztói megítélés tárgyai.
Magyarországon a fenntarthatóság és felelős működés fogalmának begyűrűzését a társadalomba a nyugati multinacionális vállalatok kezdték, akik saját jó gyakorlataikat hozták Magyarországra, így a közszféra szereplőinek sem volt ez a fogalom a fókuszban.
A humán erőforrás meghatározó abból a szempontból, hogy hogyan tud egy szervezet a körszférában - túlmenően a jogi szabályozásnak megfelelő működésen - etikusan, ügyfélorientáltan működni.
A családbarát munkavállalói felfogás, a diverzitás, a generációk figyelembe vétele, a karrier és munkaidő szabályozás alap fenntartható szinten.
A közszféra általában jogszabályi alapon, jogszabályi szabályozottság alapján működik, tehát itt feltételezhető a felelős munkaadói szemlélet. A fenntartható munkaadói szemlélet azonban túlmegy a jogszabályokon.
Egy valóban koherens fenntartható működéshez egy szervezetben a vezetőség részéről elengedhetetlen a valódi leader szerű felfogás.
Különös jelentőséget kap a vezetői stílus. Hogyan tudja egy vezető szociális innováció, belső kommunikáció és a közösségek létrejöttének támogatása terén megtartva a szervezet létrejöttének célját kreatívan, karizmatikusan, következetesen és felelősen a dolgozók felé közvetíteni, és őket ebbe bevonni.
A közszféra szereplőinek a márkaépítés tehát legalább olyan fontos, mint a profitorientált vállalatoknak.
Az emberi kapcsolatok, munkahelyi légkör és a közösségek támogatása kapcsán eljutunk a kommunikáció, a kreativitás kérdéséig. Egy szervezet víziójából kiinduló márka a tagszervezetek saját márkájává kell váljon, és az érintettek, a nyilvánosság felé egyfajta percepcióként kell éljen.
A szervezet dolgozói fontos márka touchpointok, ezért fontos feladat, hogy a teljes szervezet magáévá tegye és megélje a saját márkaértékeit, hiszen minden szervezetnek megvan a saját története.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programjára (FIT) június 30-ig lehet jelentkezni Kárpát-medence-szerte huszonhét helyszínen a most... Teljes cikk
Az EY az Év Üzletembere díjra augusztus 10-ig lehet jelentkezni. Teljes cikk
Az érdeklődők általános újságírás, sajtófotó és videós újságírás kategóriában pályázhatnak a felhívásra. Teljes cikk
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 3 hete
- Képzési programot hirdet az EU újságíró-hallgatók és fiatal újságírók számára 3 hete
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Újabb 15 milliárdos szakaszra pályázhatnak a cégek munkahelyi képzéseik megvalósításához 2 hónapja
- Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni! 2 hónapja
- Kevesebben lettek a postások, dinamikusan bővül két gyártó cég: létszámtrendek 2 hónapja
- Kulturális diplomatákat keres a kormány öt nagyvárosba 2 hónapja
- Jobb vezetők, jobb világ! - pályázat felsővezetőknek 2 hónapja
- Idén is pályázhatnak oltalomszerzési támogatásokra a vállalkozások 2 hónapja
- Kedvező változásokra számíthatnak a gazdálkodók 2 hónapja
- Keresik a jövő sportkommentátorait, március 18-ig lehet jelentkezni 3 hónapja