kapubanner for mobile

Barna Eszter cikkei 7. oldal

2 éve Legfontosabb tőkénk az idő - annak legjobb felhasználása, személyes kapcsolat a jelöltekkel, ügyfelekkel - Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója

A Randstad Hungary Kft. vezeti, immár nem először a Budapest Business Journal által összeállított munkaerő-közvetítőket rangsoroló iparági toplistát. A cég minden üzletágban növekedni tudott, nem csak Magyarországon, hanem a régióban is. Baja Sándor felhívta a figyelmet, hogy jelentős strukturális változások zajlanak a munkaerőpiacon, ami a közvetítők igénybevétele felé tolja a gazdasági szereplőket. Teljes cikk...


2 éve Milyen a future-fit juttatási rendszer? - Nagy Annamária, Unilever

Tavaly 7 százalékkal nőtt az elköteleződés az FMCG-szektor meghatározó vállalatánál, az Unilevernél, amiben a hibrid munkavégzésre átállásra és az egészségtámogatásra fókuszáló új projekt kulcstényező volt. Nagy Annamária a Magyarország és Adria régió HR igazgatója az idei év HR fókuszából a future-fit (jövőbiztos) juttatási rendszerüket emeli ki és be is mutatja ennek elemeit. 2021-re visszatekintő és az idei évi várakozásokat bemutató sorozatunk újabb HR-vezetői interjúja. Teljes cikk...


2 éve 13 jel, hogy felmond a munkavállaló

Aktuális a téma, hiszen a világ egy részében tömeges felmondási hullám zajlik és év végén-év elején sokan újratervezik karrierjüket. Számos jele lehet annak, hogy egy munkavállaló készül felmondani. Ezek között lehetnek egészen egyértelműek is, mint mondjuk egy asztalon maradt, kinyomtatott önéletrajz, de vannak ennél sokkal kevésbé szembeötlő viselkedésváltozások. Most egy amerikai kutatást mutatunk be, amely 13 jelet azonosított. Teljes cikk...


2 éve Így látták a HR vezetők 2021-et: Tóth Zsuzsanna, Vodafone

Hibrid munkavégzés, amiben a munkavállaló dönt, meetingmentes időszakok és maximalizált megbeszélésidőtartam a munka-magánélet egyensúlyának érdekében. Kihívást jelentő Vodafone-UPC integráció, új székház, és munkáltatói márkaépítés. Sorozatunkban néhány címszó Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR igazgatójának összegzéséből és jövő évi várakozásaiból. Teljes cikk...


2 éve Nem képzettséget, hanem potenciált és elkötelezettséget keresünk - Nyeste Ágnes, JYSK

Fontos az attitűd, a tulajdonosi szemlélet, a fejlődési potenciál. Ha ez megvan valakiben, akkor a vállalat támogatja az előrejutást - mondja Nyeste Ágnes a JYSK lakberendezési multi HR menedzsere. A szakember elmondta, hogy oda kell menni a jelöltekhez, toborzásban a személyes találkozások működnek, az online állásbörzék kevéssé. Az alapbéren felül havonta lehet bónuszt kapni, ám csak akkor, ha a csapat jól teljesít. A cégnél nem kötelező, csak ajánlott a Covid-oltás, pozitív esetnél szigorú kontaktkutatás és tesztelés zajlik. Teljes cikk...


2 éve Van, ahol egy család három generációja is nálunk dolgozik - Lana Faust Krizan, a MOL Csoport HR vezetője

Szülési szabadságról tért vissza a MOL-csoport legmagasabb HR pozíciójába. Tizenegy éve van a vállalatcsoportnál, hisz a józan észben, az empátiában és a közösség erejében. Ugyanakkor látja a szervezet kihívásait, mint például az elöregedés és az iparág vonzóságának csökkenése. Ezért tartja kiemelten fontosnak a tudásátadást és az új generációk bevonzását. Interjú Lana Faust Krizannal, a MOL-csoport HR igazgatójával. Teljes cikk...


2 éve Ütőképes, globális HR szervezet létrehozása a cél - interjú Zács Kristóffal, a Roche Szolgáltató Európa Kft. új HR igazgatójával

HR-ből People and Culture. Strukturális és agilis transzformáció zajlik a Roche HR szervezetében. Zács Kristóf ősszel csatlakozott a céghez, már az átalakulás folyamatába kapcsolódott be. Az új szervezeti modell hatékonyabb stratégiai együttműködést jelent az üzleti döntéshozatallal. Teljes cikk...


2 éve SSC-k tabuk nélkül: Még mindig kevés a tudás arról, hogy mit is jelent szolgáltató központban dolgozni

Pedig a szolgáltató szektor az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ág, és felmérések szerint szeretnének sokan ezeknél a cégeknél dolgozni. Ugyanakkor számosan csak az anyacég nevét ismerik, hogy mit kell csinálni az adott SSC-ben vagy BSC-ben (Business Service Center) azt már kevesebben tudják. Vagyis az iparág egyik legfontosabb feladata a felvilágosítás, a munkáltatói márkaépítés, ha be akarják vonzani a tehetségeket. Teljes cikk...


2 éve Önkiszolgáló HR: a munkavállalók kezében az ügyintézés

A hibrid munkavégzés adminisztrációja nem kis kihívást jelent a vállalatoknak, vállalkozásoknak, különösen, ahol nincs meg erre egy már bejáratott HR informatikai rendszer. A digitalizáció ebben az élethelyzetben és piaci környezetben nem elkerülhető. Valamint egyre fontosabbá válik ezekben a folyamatokban is a munkavállalói élmény, a felhasználóbarát működés, hiszen a kollégák egyre inkább önállósodnak ezen eszközök használatában. Teljes cikk...


2 éve Képzéssel indul a beillesztés: onboarding az OTP Contact Centerben

Amikor az interjúk után valaki bekerül az OTP Contact Centerébe, vagyis telefonos ügyfélszolgálati központjába, még nem tudja, hogy mi lesz pontosan a feladata. Egy moduláris képzési folyamat során dől el, hogy az új belépőnek mely területhez lenne leginkább kedve, illetve melyre lenne a legalkalmasabb. Így már eleve a szervezetet átlátva, egy csomó plusz tudással felvértezve kezdhetik el tényleges munkájukat az új kollégák. Teljes cikk...


2 éve Úgy éreztem, tényleg vártak - Betanulási terv, mentor program és bizalommal teli légkör

Ez fogadta Hartdégen Klaudiát a dm központjában, az első napján. Klaudia nem egészen egy éve kezdett a drogérialáncnál a HR csapatban dolgozni. Elmesélte nekünk, hogyan zajlott az első pár hónap, hogyan élte meg a betanulási és beilleszkedési időszakot. Nádasné Burnyoczki Judit, HR menedzser pedig mesélt a tudatosan kialakított onboarding folyamat kulisszatitkairól is. Teljes cikk...


2 éve Karrierút: ne feltételezzünk, kérdezzünk!

A női karrierúttal az egyik legkomolyabb probléma, hogy előítéletek övezik. Feltételezések, hogy mert a nő biztos el fog menni szülni, biztosan hosszú időre kiesik majd a munkából, nem lesz naprakész a tudása, nem akar annyit vállalni... Pedig ezek az általánosítások károsak. Az egész narratíva és szervezeti kultúra meg tud változni, ha nem feltételezések, hanem valós információk alapján döntenek a vezetők. Erről tanúskodik többek közt az ExxonMobil vagy a Coca-Cola példája. Teljes cikk...


3 éve Miért legyünk aranyhalak? - 6 tipp a vezetésről Ted Lassótól

Néha a leglehetetlenebb ötletből lesz komoly siker és néha egy első pillantásra ügyefogyottnak tűnő embertől tanulhatunk rengeteget, például az emberekkel való bánásmódról és a cégvezetésről. Teljes cikk...


3 éve Stratégiai HR feladat: összeérjen a minőség és a mennyiség - tévhitek a KPI-okkal kapcsolatban

Ma már talán nem vitakérdés, hogy amit lehet, mérni kell, hiszen így lehet megalapozott döntést hozni. Sőt olyan tényezőket is mérhetővé lehet tenni, mint például a soft skillek, amikről korábban nem is gondoltuk. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hogy és mit mérünk, valóban releváns adatok keletkeznek-e. Erről beszélt előadásában Makó Ferenc, a Sensa Consulting ügyvezetője a Tréning Kerekasztal Konferencián. Teljes cikk...


3 éve A hibrid képzés új lehetőségeket nyit a vállalatok számára

Hogyan kaphat egyenlő esélyeket, aki otthonról tanul és aki személyesen vesz részt egy képzésen? Hogyan változnak az igények a vállalati képzésekkel szemben? Kővári Bálintot, a Training360 vállalati e-learning megoldásainak szakértőjét kérdeztük. Teljes cikk...


3 éve Miért keres a férj a világon mindenhol többet a feleségnél?

Egy friss, globális kutatás szerint, ha egy házaspárnak feltesszük a kérdést, hogy keres-e annyit a pár nő tagja, mint a férfi, akkor a válasz a nők többségének esetében NEM. A gazdag és a szegény országokban egyaránt. A nők és férfiak közötti bérszakadék a magyar politikai közbeszédben is egyre inkább téma. Jelenleg európai szinten 13-14% között mozog a nemek közötti bérkülönbség, melynek oka elsősorban a karrierív és a lehetőségek különbsége a két számára. Teljes cikk...


3 éve Visszakérheti a cég a munkabér egy részét?

A napokban több olyan hír is megjelent a médiában, hogy visszafizettetnék a dolgozókkal a munkaidőkeretben le nem dolgozott időre jutó bért a cégek. Mi lehet ennek a valóságalapja? Erről kérdeztünk két munkajogászt, dr. Fodor T. Gábort és dr. Szabó Imre Szilárdot. Teljes cikk...


3 éve Belelátni a másik gyakorlatába, kívülről ránézni magunkra – ezt is adja a mentorkapcsolat

Egy jó mentorkapcsolatban működik a kémia. Ráadásul mentor és mentorált kölcsönösen ad egymásnak a folyamat során, sőt gyakorlati tanácsokat, saját tapasztalatokat is megoszthatnak, ami lehetőséget ad az iparágak közötti kommunikációra is. Orbán Anita, a Vodafone vezérigazgató-helyettese és Makai Melinda, a Shell globális marketingmenedzsere alkot július óta párost a HBLF Nemzetközi X Mentor Programjában. Meséltek a HR Portalnak tapasztalataikról. Teljes cikk...


3 éve Szexuális zaklatás a munkahelyen – Michael Douglastől Nicole Kidmanig

Filmek, sorozatok, amelyek egy olyan témával foglalkoznak, amit eddig mindenütt leginkább a szőnyeg alá szerettek volna söpörni, elhallgatni, eltussolni, amennyire csak lehet. Azonban egyre kevésbé lehet. Teljes cikk...


3 éve Már fejvadászni kell őket - a kékgalléros toborzás kulisszatitkai

A tömeges toborzói hírlevél kiküldése már nem nem működik, az álláshirdetések hatása is csökkent. Hatékonyabb megszólítani, felhívni a kékgalléros munkavállalókat, felmérni igényeiket és kedvet csinálni cégünknél a pozícióhoz. Így lehet eredményesen toborozni a hazai, munkaerőhiánytól szenvedő piacon - hangzott el a RecruiTECH Blue toborzási konferencián. Teljes cikk...


/ujsagiro/34/barna-eszter.html