kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

800 munkahely jön létre a BMW új almárkájának köszönhetően

A BMW i3-hoz hasonlóan a BMW i8-at is a BMW lipcsei gyárában állítják majd elő. A vállalat nagyjából 400 millió eurót fektetett az új gyártósorokba, és megközelítőleg 800 új munkahely jön majd létre az üzemben 2013-ig - olvasható a cég sajtóközleményében.

Új almárkát alapított a BMW csoport fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésére. "A BMW i új mozgalmat képvisel a prémium mobilitás terén. Az új almárka indításával a BMW csoport újra megerősíti pozícióját, mint a prémium kategória leginnovatívabb és legfenntarthatóbb autógyártója. Az új termékek és a szolgáltatások forradalmian új szemlélet szerint születtek: formatervüket és építési módjukat egyaránt a fenntartható, prémium mobilitás jegyében alakították ki. Nagy nap ez az iparágunk számára, amely új korszak kezdetét jelenti az egyéni mobilitás terén" - nyilatkozta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának kereskedelemért és marketingért felelős tagja hétfőn Münchenben.

Az új almárka első két modellje, a BMW i3 és a BMW i8 2013-tól lesz elérhető. A BMW csoport emellett jelentősen bővíti majd közlekedési szolgáltatásainak körét is a következő években. Ennek elérése érdekében a gyártó New Yorkban, összesen mintegy 100 millió dolláros befektetéssel megalapította a BMW i Ventures kockázatitőke-társaságot.

"A BMW i a fenntarthatóságot a középpontba helyező, inspiráló dizájnnal rendelkező autókat és szolgáltatásokat kínál, amelyek a prémium mobilitás teljesen új koncepciójának jegyében születnek" - mondta el Robertson. A BMW i márkához tartozó járművek fejlesztése 2007 óta folyik a "project i" részeként, a BMW csoport erre a célra összeállított kreatív csapatának vezetésével, akik új ötleteket térképeztek fel a fenntartható mobilitáshoz kapcsolódóan. A projekt a BMW csoport válasza a változó fogyasztói igényekre, köztük az olyan alternatív meghajtások iránti keresletre, mint az elektromos vagy a hibrid hajtás. A nagyvárosokban élők részéről széleskörű igények mutatkoznak az olyan megoldásokra, amelyek egy csomagban, intelligensen kombinálják a különböző mobilitási koncepciók előnyeit.

Forradalmian új járműkoncepciók

"A BMW i-vel a főmárkánk sikereire és erejére építünk" - emelte ki Robertson. A BMW i3 - korábban Megacity Vehicle néven ismert modell - a BMW csoport első kifejezetten nagyvárosi környezetre fejlesztett, teljesen elektromos meghajtással közlekedő járműve lesz. A BMW i8 a BMW Vision EfficientDynamics koncepciómodell alapjaira épül. Hálózatról is tölthető hibrid rendszere egy nagyteljesítményű sportkocsi menettulajdonságait ötvözi egy kisautó fogyasztási és károsanyag-kibocsátási tényezőivel.
Mindkét modell egy forradalmian új építési koncepción alapul, amelyet LifeDrive építésnek neveztek el. A hajtáslánc alumínium alvázon helyezkedik el, míg az utastér nagymerevségű, de rendkívül könnyű szénszálas műanyagból (CFRP) épül. "Mindkét autó formaterve kifejezetten a saját alternatív hajtásláncuk függvényében készült. Innovatív építésmódot és CFRP-t használtunk, hogy ellensúlyozzuk az akkumulátorok behelyezése miatt keletkező többletsúlyt. Ügyfeleink számára ez kiemelkedő vezetési dinamikát és az elektromos hajtás jelentősen megnövekedett hatótávolságát jelenti" - mondta el Klaus Draeger, a BMW csoport igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja.

Gyártás Lipcsében

A BMW i3-hoz hasonlóan a BMW i8-at is a BMW lipcsei gyárában állítják majd elő. A vállalat nagyjából 400 millió eurót fektetett az új gyártósorokba és megközelítőleg 800 új munkahely jön majd létre az üzemben 2013-ig. A fejlesztési és gyártási szinergiák elérése érdekében mindkét modell esetében azonos elektromos motorokat, áramellátást és lítium-ion akkumulátorokat használ majd a BMW.

Járműfüggetlen szolgáltatások kínálata

A BMW i integráns részeként a közlekedési szolgáltatások új kínálata is bemutatkozik, amelyek autótól függetlenül használhatóak majd. Ez új, hosszútávú, profitábilis üzleti területet nyit, és segít új vevőket nyerni a vállalat márkái számára.
"A mobilitásra vonatkozó igények folyamatosan változnak a gyorsan növekvő nagyvárosokban" - tette hozzá Ian Robertson.

"Elkötelezettek vagyunk abban, hogy az autókkal kapcsolatos mobilitási szolgáltatások, mint a BMW ConnectedDrive jelentősen elterjedjenek a BMW i keretében. Vállalatunk szintén növekedni fog az autókhoz kapcsolódó szolgáltatások területén is. Igazán úttörő terv, hogy a jövőben kínálni fogunk járműfüggetlen, prémium közlekedési szolgáltatásokat is. A BMW i célja, hogy személyre szabható mobilitási megoldásokat kínáljon egy hatékonyan működő prémium termék- és szolgáltatáshálózaton keresztül." A hangsúly az olyan szolgáltatásokon lesz, mint például a rendelkezésre álló parkolóhelyek optimális kihasználását segítő alkalmazás, a helyi információkkal és az intermodális útvonaltervezővel ellátott intelligens navigációs rendszerek vagy a prémium autók megosztása.

A BMW csoport házon belül fejlesztett szolgáltatásain felül partnercégekkel is folytat együttműködéseket a stratégiai fontosságú beruházások feltérképezésében. A folyamat végén a BMW i Ventures kockázatitőke-társaság célja, hogy a BMW i szolgáltatás és termékkörét hosszútávon jelentősen növelje a rendkívül innovatív szolgáltató cégekbe történő befektetések segítségével.

A new york-i székhelyű My City Way az első olyan vállalkozás, amelybe a BMW i Ventures befektetett. A partnerkapcsolatról Ian Robertson a következőket mondta: "Izgalommal tölt el, hogy aláírtuk az első stratégiai partner megállapodásunkat a My City Way-jel. Mobilalkalmazásként a My City Way a tömegközlekedéssel, a parkolási lehetőségekkel és a helyi szórakozási lehetőségekkel kapcsolatos információkat nyújt a felhasználóknak az Egyesült Államok 40 városában. A szolgáltatás rövidesen további 40 várossal bővül majd, köztük természetesen München is bekerül a rendszerbe" - mondta el az igazgatótanács tagja.

Dizájn

A BMW i egyedi karaktere a modellek arculati elemein is hangsúlyosan megjelenik, így az új márka a hagyományos BMW dizájnjegyek újraértelmezésével kap majd saját arculatot.
Az új almárka esetében a BMW logó egy háromdimenziós gyűrűvel egészül ki. Az ikonikus BMW vesék újraértelmezése az i modellek előlnézeti képével együtt egyértelmű optikai kapcsolatot mutat az anyamárka modelljeivel. A prémium minőséget és precizitást sugalló hagyományos dizájnjegyeken túl a BMW i megjelenése a könnyedséget, az egyszerűséget, a biztonságot és az aerodinamikai hatékonyságot is megtestesíti.
Az oldalnézet mutatja az egyik legfelzűnőbb dizájn jellemzőt, az úgynevezett "streamflow" C-oszlopot. Ezek az egymás felé tartó vonalak a dizájn és az aerodinamikai követelmények összehangolásának megtestesülései. A küszöbbe integrált aerodinamikus felület - vagy "aeroflap" - a másik elem, amely ezt a dizájnfilozófiát aláhúzza. Átmérőjüknek köszönhetően az alacsony profilú kerekek a BMW i3 és a BMW i8 hatékonyságát és dinamizmusát emelik ki. Mindkét koncepció hátsó világítása a BMW klasszikus L-alakú elrendezésére reflektál. Az oldalsó felületek hátulról nézve ismételten kiemelik a légellenállás tényezőjét, amely az élek lekerekítése miatt tovább javul.
Az új BMW i logó átlátható és nyitott megjelenésével tökéletesen jelképezi a márkát, valamint annak dizájnelveit. A logót jövőorientált és az anyamárkára emlékeztető külső jellemzi.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk