A BKV utasai járhatnak pórul a bérmegállapodás miatt
Kevesebb jármű működtetésével és a járművezetők pihenőidejének átszervezésével tudja garantálni a BKV a megállapodást a szakszervezetekkel - közölte Antal Attila, a közlekedési vállalat vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján. Mint ismert, a szeptember negyedikére tervezett sztrájk a vasárnap létrejött megállapodás miatt végül elmarad.
Ugyanakkor a megegyezés nyomán kevesebb jármű fog működni, ami - legalábbis csúcsidőben - már most is zsúfolt járműveken még elviselhetetlenebb tömeget eredményezhet. A BKV az eddigiekkel azonos minőségű szolgáltatást ígér, aminek némileg ellentmond, hogy az eszközkivonás az összes járműcsoportot érinteni fogja.
Antal Attila arra is felhívta a figyelmet, hogy a pihenőidő átszervezése nem jár annak a csökkenésével. A korábban biztosított második húszperces időt nem szüntetik meg, csak a rendszert alakították át, tették rugalmasabbá. Így a pihenőidő összevontan, illetve eltérő ütemezésben is kiadható, vagyis kétszer tíz percben, illetve negyven percben is pihenhetnek a budapesti közlekedési cég sofőrjei.
Nincs szükség további elbocsátásokra
A vezérigazgató újságírói kérdésre adott válaszában azt ígérte, hogy a mostani átalakítás nem jelent közvetlenül elbocsátást, de a korábban elkezdett, több száz embert érintő csoportos létszámleépítés jelenleg is tart. Mégis arra a felvetésre, hogy mi lesz a sztrájk idejére toborzott sofőrökkel, Antal Attila azt válaszolta, szeretnék mind a százötven jelentkezőt felvenni.
A járatritkítások miatt egyébként kevesebb kiegészítő munkaerőt fognak alkalmazni, emellett csökken majd a túlórák és a szabadságról behívások száma.
A vasárnap éjjel megszületett megállapodás szerint a BKV Zrt.-nél szeptember 1-jétől bruttó hatezer forintos bérfejlesztés valósul meg fejenként, havonta. A társaság január 2-ától december 31-ig további bruttó 7100 forint béremelést ad a dolgozóknak azzal a kiegészítéssel, hogy a jövő évi bérfejlesztés mértékét az OÉT-ajánlat felső szintjére emeli. A szeptember havi bérekkel együtt pedig bruttó 12 ezer forint egyszeri mozgóbért fizetnek ki.
Mégsem volt blöff
Bár Regőczi Miklós, a BKV-vezérigazgató-helyettese korábban az mfor.hu kérdésére válaszolva blöffnek nevezte a szakszervezetek hatszázalékos bérfejlesztési kérelmét, az érdekképviseleti szervek a két hónapig tartó tárgyalássorozaton mindvégig ragaszkodtak ehhez - elutasítva azt is, hogy béren kívüli juttatásokkal kárpótolják a dolgozókat. Ezzel alaposan megizzasztották a közlekedési cég vezetőségét, amely korábban olyan abszurd öteletekkel állt elő, mint a pihenőhelyek felújítása (kisebb béremelés mellett), amelyet a szakszervezetek természetesen azonnal elutasítottak.
A BKV azzal védekezett, hogy az üzleti terv keretein belül kell a bérfejlesztést megvalósítani, és a bérigényekre nincs elég fedezet. Antal Attila a sajtótájékoztatón elmondta: egy ideig úgy tűnt, hogy nem lehet teljesíteni a szakszervezetek követelését, de a korábbi rendszer ésszerű megváltoztatásával végül is találtak rá megoldást.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?