A légi közlekedés elsorvadása ellen tüntettek a repülőtéri dolgozók
A magyar légiközlekedés folyamatos leépülése, a repülőtéri cégek menedzsereinek rövidlátó intézkedési, a jelenlegi és elbocsátott munkavállalók kisemmizése és az utasok Bécsbe, Pozsonyba kergetése ellen demonstráltak a repülőtéri dolgozók a bezárásra ítélt I. terminál előtti útszakaszon kedden.
A kudarcok sorozatáért felelős menedzserek számonkérésénél is fontosabb - írják - a további veszteségek megelőzése. Úgy vélik, kulcsfontosságú, hogy a Malév megmaradt, életképes leányvállalatainak (Malév Ground Handling a földi kiszolgálásban, és Aeroplex a műszaki karbantartás területén) "elherdálását" megelőzzék, a repülőtéren pedig megakadályozzák a további színvonalcsökkenést.
A szakszervezet sajtóanyagában leszögezi: terminálbezárás után minden járat a II. terminálra fog érkezni, így előre borítékolhatóak a torlódások, a késések --– amit csak tetéz a közelmúlt átgondolatlan elbocsátása miatt előállt munkaerőhiány. A dolgozók túlterhelése biztonsági kockázatokat is jelenthet, márpedig egy újabb európai uniós biztonsági visszaminősítést már nagyon nehezen heverne ki a repülőtér.
A szakszervezet szerint a dolgozók helyzetének romlása --– hat éve folyamatosan csökken a fizetések értéke az ágazatban --– mellett az utasokat érő kellemetlenségekkel is foglalkozni kell. "Tarthatatlan, hogy immár 1500 forintba kerül egy óra parkolás a terminál előtt, hogy egyes járatok utasainak több száz métert kell gyalogolniuk a repülőtér gurulóterében, és hogy a magas repülőtéri illetékek mellett a légitársaságok nehezen tudnak versenyképes árakat megadni. Mindez oda vezet, hogy egyre többen választják Bécset, Pozsonyt utazásukhoz, miközben lassan Budapest eltűnik a térképről" - áll a LESZ közleményében.
Kiemelik: a légiközlekedés visszafejlődése már eddig is több tízmilliárd forint kárt okozott az országnak. Évi közel másfélmillió átszálló utas mellett több százezer turistát is nélkülözni kénytelen a magyar gazdaság. Mindehhez hozzájárulnak az elbocsátások nyomán megélhetési problémákkal szembesülő családok ezrei által megnövelt szociális kiadások. Az elbocsátottak nagy többségének helyzete kilátástalan: nincsenek új munkahelyek, jogos végkielégítésüket nem kapták meg, és a korábbi években sem tudtak félretenni az egyre kevesebbet érő fizetéseikből.
A repülőtéren dolgozók azt várják, hogy az eddigi évek mélyrepüléséért felelős vezetőket vonják felelősségre, az elbocsátott Malév-dolgozók mielőbb kapják meg jogos végkielégítésüket és fizetésüket. Csak az átlátható viszonyok megteremtése, az utasok és a dolgozók szempontjait és a hatályos törvényeket is szem előtt tartó működés lehet az alapja a magyar polgári repülés megújulásának - olvasható a szakszervezet sajtóközleményében.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 3 hete
- Tömeges leépítés a Nestlénél: 16 ezer munkahely szűnik meg 1 hónapja
- Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el? 1 hónapja
- Nincs más választás: állásinterjú helyett gyilkosság 2 hónapja
- Majdnem nyolcezer munkahelyet szüntet meg a német beszállító 2 hónapja
- A jövőben a munkahelyválasztás kulcsa az lesz, hogyan jutsz be reggel dolgozni 2 hónapja
- Kétszáznál több dolgozót bocsátanak el ebből az erdélyi gyárból 2 hónapja
- Körülbelül 13 000 munkahelyet szüntet meg a Bosch 2 hónapja
- Felmérés: 2026-ra a vállalatok majdnem fele AI-jal helyettesíti majd a dolgozóit 2 hónapja
- Tüntetnek a taxisok - A szakszervezeti vezető szerint elfogytak a szép szavak 2 hónapja
- 3000 alkalmazottját figyelmezteti a brit bankcég, hogy alulteljesítés miatt elbocsátás vár rájuk 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?