kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A légi közlekedés elsorvadása ellen tüntettek a repülőtéri dolgozók

A magyar légiközlekedés folyamatos leépülése, a repülőtéri cégek menedzsereinek rövidlátó intézkedési, a jelenlegi és elbocsátott munkavállalók kisemmizése és az utasok Bécsbe, Pozsonyba kergetése ellen demonstráltak a repülőtéri dolgozók a bezárásra ítélt I. terminál előtti útszakaszon kedden.

készítette Virág Richárd
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet lapunknak eljuttatott közleményében a repülőtér I. termináljának bezárása kapcsán emlékeztet rá, hogy "az elhibázott privatizációval kezdődött folyamatok szinte nyílegyenesen vezettek a Malév csődjéhez, és a hazai légiközlekedés hanyatlásához".

A kudarcok sorozatáért felelős menedzserek számonkérésénél is fontosabb - írják - a további veszteségek megelőzése. Úgy vélik, kulcsfontosságú, hogy a Malév megmaradt, életképes leányvállalatainak (Malév Ground Handling a földi kiszolgálásban, és Aeroplex a műszaki karbantartás területén) "elherdálását" megelőzzék, a repülőtéren pedig megakadályozzák a további színvonalcsökkenést.

A szakszervezet sajtóanyagában leszögezi: terminálbezárás után minden járat a II. terminálra fog érkezni, így előre borítékolhatóak a torlódások, a késések --– amit csak tetéz a közelmúlt átgondolatlan elbocsátása miatt előállt munkaerőhiány. A dolgozók túlterhelése biztonsági kockázatokat is jelenthet, márpedig egy újabb európai uniós biztonsági visszaminősítést már nagyon nehezen heverne ki a repülőtér.

A szakszervezet szerint a dolgozók helyzetének romlása --– hat éve folyamatosan csökken a fizetések értéke az ágazatban --– mellett az utasokat érő kellemetlenségekkel is foglalkozni kell. "Tarthatatlan, hogy immár 1500 forintba kerül egy óra parkolás a terminál előtt, hogy egyes járatok utasainak több száz métert kell gyalogolniuk a repülőtér gurulóterében, és hogy a magas repülőtéri illetékek mellett a légitársaságok nehezen tudnak versenyképes árakat megadni. Mindez oda vezet, hogy egyre többen választják Bécset, Pozsonyt utazásukhoz, miközben lassan Budapest eltűnik a térképről" - áll a LESZ közleményében.

Kiemelik: a légiközlekedés visszafejlődése már eddig is több tízmilliárd forint kárt okozott az országnak. Évi közel másfélmillió átszálló utas mellett több százezer turistát is nélkülözni kénytelen a magyar gazdaság. Mindehhez hozzájárulnak az elbocsátások nyomán megélhetési problémákkal szembesülő családok ezrei által megnövelt szociális kiadások. Az elbocsátottak nagy többségének helyzete kilátástalan: nincsenek új munkahelyek, jogos végkielégítésüket nem kapták meg, és a korábbi években sem tudtak félretenni az egyre kevesebbet érő fizetéseikből.

A repülőtéren dolgozók azt várják, hogy az eddigi évek mélyrepüléséért felelős vezetőket vonják felelősségre, az elbocsátott Malév-dolgozók mielőbb kapják meg jogos végkielégítésüket és fizetésüket. Csak az átlátható viszonyok megteremtése, az utasok és a dolgozók szempontjait és a hatályos törvényeket is szem előtt tartó működés lehet az alapja a magyar polgári repülés megújulásának - olvasható a szakszervezet sajtóközleményében.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk

Jön a hatnapos munkahét, de csak a felsővezetőknek

A Samsung Group hatnapos munkahetet vezet be a vezetők számára Koreában. Az értesülések szerint ez a sürgősségi intézkedésnek titulált... Teljes cikk

Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk