Megjelent: 15 éve

A munkába járás hét fő stressz-faktora

A Regus globális felmérése feltárta azt a hét fő problémát, amely a legnagyobb stresszt okozza a munkahelyre történő utazás során, megnehezítve ezzel a hatékony munkavégzést. A rosszul vagy veszélyesen vezető sofőrök jelentik a legnagyobb veszélyforrást - olvasható a portálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.

Világszerte a munkavállalók átlagosan 29 perc alatt érnek be a munkahelyükre, noha a dolgozók 23 százaléka akár több mint háromnegyed órát is utazik. Az erre fordított idő azonban nem jelent akkora problémát, mint maga az utazási élmény. A rugalmas munkahelyi megoldásokat kínáló Regus vállalat felmérésében a résztvevőknek meg kellett nevezniük azokat a fő tényezőket, amelyek a leginkább zavarják őket a munkába járás során. A válaszadók fő problémaként, összesen 52 százalékban, a rosszul vagy veszélyesen vezető autósokat jelölték meg. A tömegközlekedésben előforduló késések és fennakadások az emberek 40 százalékának életét nehezítik meg, miközben 34 százalék panaszkodott a többi autós agresszív viselkedésére.

Negyedik helyre került a légszennyezettség és a járművek túlfűtése 24 százalékkal, majd ezt követik 19 százalékkal azok az utasok, akik hangosan beszélgetnek a mobiltelefonjukon. Ritkábban fordul elő, de szintén problémát jelenthet, ha a közlekedési társaságok nem informálják időben az utasokat a forgalomban bekövetkezett változásokról - ezt a válaszadók 18 százaléka jelölte meg. Végül pedig, az emberek 15 százalékát frusztrálja utastársaik udvariatlan vagy esetenként sértő viselkedése.

"A felmérésben szereplő helyzetek mindannyiunk számára ismerősek. Az agresszív fellépés és a kockázatos vezetési stílus nem csak kellemetlenséget, hanem valódi veszélyforrást is jelent a sofőrök és a gyalogosok számára egyaránt. Ha munkába menet váratlanul dugóba kerülünk, vagy fél órát állunk a megállóban egy kimaradó buszra várva, máris esélytelen, hogy nyugodtan lássunk munkához. A mobiltelefon hangos használata is állandó probléma: a telefonálók nem is veszik észre, vagy csak egyszerűen nem törődnek azzal, hogy már kora reggel elrontják a velük utazók napját. Az utasok egymással való udvariatlan viselkedése is könnyen el tudja venni a kedvünket a munkától" - értékelte a felmérés eredményét Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója.

"Egy cég sem örül neki, ha alkalmazottai eleve fáradtan, feszülten érkeznek a munkába, mert így kevésbé hatékonyak az aznapi munkavégzésben. A Regus részéről azért is ajánljuk a helytől és időtől független, rugalmas munkavégzést, hogy ügyfeleink elkerülhessék a munkateljesítményre, motivációra és hangulatra negatívan ható stresszt. Ha valaki a reggeli csúcsidőn kívül utazik a munkahelyére, vagy pár perces séta keretében is beér az irodába, könnyedén elkerülheti a felesleges idegeskedést. Az ilyen elégedett, nyugodt munkatársak sokkal eredményesebben tudnak dolgozni" - fűzte hozzá Mark Dixon.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Robotkapusnak próbált meg gólt lőni Ronaldo – kiderült, mire képes a gép

Cristiano Ronaldo egy robotkapus ellen tesztelte lövőerejét, miután Mark Rober, a NASA-mérnökből lett YouTube-sztár megépítette a villámgyors,... Teljes cikk

Sztrájk és káosz a világ leghíresebb múzeumában

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek december 15-től a párizsi Louvre dolgozói, tiltakozásul a "romló munkakörülményeik" és az "elégtelen... Teljes cikk

Több mint 250 dolgozóját mérgezte meg a HR-igazgató, aki a mai napig HR-esként dolgozik és nem vonták felelősségre

A férfi mérgezett kávéval és teával kínálta áldozatait, majd visszaélt vele, hogy kiszolgáltatott helyzetbe kerültek a nők. A HR-igazgatót a... Teljes cikk