kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A munkáltatók 71 százaléka többre tartja az érzelmi intelligenciát az IQ-nál

Úgy tűnik, a vállalatvezetők kezdenek rájönni, hogy a siker kulcsa az érzelmi intelligenciában (EQ) rejlik. A CareerBuilder kutatásából kiderül, hogy a megkérdezett 2600 HR menedzser 71%-a többre értékeli az alkalmazottak EQ-ját, mint az IQ-ját, valamint a munkáltatók 75%-a hamarabb léptet elő egy magas érzelmi intelligenciával rendelkező beosztottat.

Noha Magyarországon még gyerekcipőben jár az érzelmi intelligencia tudatos alkalmazása és fejlesztése, a téma iránt érdeklődők egyre több cikket és tanulmányt olvashatnak annak fontosságáról. Az érzelmi intelligencia az élet minden területén meghatározó, de talán kevesen gondolnák, hogy a vállalati kultúrában és az üzleti életben is a sikeres (együtt)működés alapja.

Az EQ jelentősége a vállalatban


Legyen szó a ranglétra bármely fokáról, az érzelmi intelligencia minden szervezeti szinten elengedhetetlen. Egyre több vezető látja be, hogy az alkalmazottak érzelmi intelligenciája a siker szempontjából relevánsabb kvalitás, mint az IQ (ami Dr. Daniel Goleman, a téma szakértője szerint csupán 10-20%-ban játszik szerepet a sikerben). Ugyanis jelentős különbség van az egyes munkavállalók - és így a vállalatok - teljesítménye között csupán az EQ szintjük eltérése alapján. Ezért mindenképpen érdemes tudatosan fejleszteni ezt a képességünket.

Az érzelmi hányados mértéke befolyásolja, hogy mennyire vagyunk képesek megérteni másokat, valamint saját érzéseinket, gondolatainkat. Ezáltal könnyebben tudunk kommunikálni, kapcsolatokat építeni és eredményesebben érhetjük el céljainkat.
A XXI. században azok a vállalatok tudnak tartós versenyelőnyt szerezni és megtartani, akik a szaktudáson túl figyelmet fordítanak a munkatársaik érzelmi intelligenciájának fejlesztésére. A munkaerőhiány és a magas fluktuáció elkerülése érdekében kardinális a kollégák támogatása, hogy önmaguk maradhassanak a cégen kívül és a vállalaton belül is.

A magasabb EQ meghozza a sikert


A nemzetközi szakirodalom egyetért abban, hogy a vállalat minden szintjén nagyon fontos az érzelmi intelligencia. Hiszen hiába hozzáértő valaki a szakmájában, ha hiányoznak belőle az emberi kapcsolatok fenntartásához kulcsfontosságú tényezők. A vállalati kultúra minősége az egyik legfontosabb alappillére a vállalat sikerének, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy milyen emberekkel dolgozunk együtt.
És hogy miért sikeresebbek a magas EQ-val rendelkező munkavállalók? Miért fektetnek a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt erre a képességre a kiválasztási folyamat során? Többek között azért, mert a magasabb érzelmi hányaddal bíró emberek jobban kezelik a stresszt, elfogadják a kritikát és tanulnak belőle, megfontoltabban döntenek, empatikusak és könnyebben megoldják a konfliktusokat. Ezeknek köszönhetően pedig az üzleti és a magánéletben is sikeresebbek.

Mi a helyzet itthon?


Hazánkban a szervezetek ezen a téren még jelentős fejlődés előtt állnak. Ezt a fejlődést szeretné munkájával elősegíteni Kósa Erika is, aki mögött három évtized tudása áll, melynek üzleti és magánéleti sikereit is köszönheti. „A mai cégvezetők jobban teszik, ha elfogadják: meg kell változtatni a vállalatvezetési stratégiákat. Időszerű, hogy sikerességük érdekében újra gondolják vállalati kultúrájukat, és változtassanak a berögződött modelleken.” - tanácsolja a Kósa Erika Akadémia és az EQ Sexy mozgalom alapítója.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: Emiatt félnek az állásinterjúktól a dolgozók leginkább

A tíz leginkább szorongást okozó helyzet közül nyolc munkahelyi környezethez kapcsolódik. Teljes cikk

Itt ellenőrizhetjük a leggyorsabban, hogy szabályosan foglalkoztat-e munkaadónk

A NAV telefonos alkalmazásában többek között az adószámla is lekérdezhető. Teljes cikk

Csaló WhatsApp hívások: már a HR tanácsadók nevével is visszaélnek

A cég a szükséges jogi lépéseket és a rendőrségi feljelentést is megtette. Teljes cikk