kapubanner for mobile
Megjelent: 3 hónapja

A sneakerek meghódítják az utcákat

Ma már a legkeresettebb utcai cipők közé tartoznak a sneakerek. A világot már évtizedekkel ezelőtt meghódították, de a népszerűségük az elmúlt években újra nagyot ugrott. A fiatalok mellett az idősebb korosztály körében is keresett kategóriának számít. A megjelenésük körülbelül a ‘80-as években kezdődött.

A sneakerek meghódítják az utcákat-

Van, ami sosem megy ki a divatból

Ez igaz a sneakerekre, de akár egy adott modellre vetítve is. Minden idők egyik, ha nem a legnépszerűbb utcai cipője a Nike Air Force 1, ami berúgta az ajtót a hétköznapi divatvilágra. Évtizedek óta uralja az utcákat, ami több tényezőnek köszönhető. A Focicipőbolt utcai cipő kínálatában is megtalálható, ma már bárki egyszerűen beszerezheti. Hogyan érte el a Nike Air Force 1, hogy még évtizedekkel később is komoly tényező legyen az utcán? Kezdjük a történet elején.

A ‘80-as években dobta piacra a Nike a legújabb utcai cipőjét, ami az első olyan lábbeli volt a világon, ami légpárnás technológiával készült. Ennek a lényege az, hogy a megoldásnak köszönhetően könnyed, légies mozgásra volt képes a viselője. Mindezt úgy, hogy stabilan tartotta a lábat, ezzel nagymértékben csökkentve a ránehezedő terhelést. Először a kosárpályákon vetették be a légpárnás technológiát, mivel itt a térdre, lábfejre, ízületekre folyamatos nyomás nehezedik. Az egyes ugrások, dobások, zsákolások, de még a futás is megterheli a testet. Minden, ami egy kicsit is enyhíti ezt a nyomást, hatalmas segítséget jelentett a játékosok számára.

A technológia aztán megérkezett a hétköznapokba és a ‘80-as évek végén, ‘90-es évek elején a hip-hop kultúrában vetette meg a lábát. Ekkortájt New Yorkban a fehér bőrdzseki és a fehér Air Force 1 a divattörténelem része lett. Természetesen ez még önmagában nem volt elegendő ahhoz, hogy évtizedekkel később is sikeres maradjon a cipő.

A folyamatos megújulás a siker kulcsa

Ugyan az ikonikus fehér színű Air Force 1 örök közönségkedvenc marad, de már a ‘80-as évektől kezdve jelentek meg folyamatosan új verziók. Némelyik “csak” egy új színt tartalmazott, de teljesen új kombinációk és együttműködések is tovább növelték a modell népszerűségét. Napjainkban a közösségi média az, ami fellendítette a Nike Air Force 1 ismertségét. Cipőtulajdonosok milliói osztanak meg a lábbelikről tartalmat, ami nagymértékben hozzájárul az online jelenléthez és népszerűséghez. Ma már egyfajta státuszszimbólum lett a fiatalok körében az, hogy Nike Air Force 1 van a lábukon.

A Nike sem tétlenkedett

Természetesen nem csak a közösségi médiának köszönhető a mai népszerűség. A Nike folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, együttműködéseket, amelyek segítségével további célközönséget érhet el. A reklámokban a Nike Air Force 1 viselésével járó életérzést népszerűsítik. Sportos, laza, könnyed és gondtalan mindennapok azok számára, akik ilyen cipővel indulnak neki a napnak. Egy ikonikus, univerzális és egyben örökzöld kiegészítő, ami mindenkinek elérhető.

  • 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
200 milliárdos programot indít a kormány a lakhatási válság kezelésére

Az új gazdaságpolitikai akcióterv részeként 200 milliárd forintos keretösszeggel új tőkeprogramot indít a kormány az ingatlanalapok számára 2025... Teljes cikk

Elmarad a karácsonyi pulykapénz a minisztériumok nagy részénél

A Népszava még november végén közadatigénylésben kérdezte a különböző szaktárcákat arról, hogy idén a minisztériumok dolgozói, vezetői... Teljes cikk

Lakhatási támogatásról döntött a kormány

Lakhatási támogatásról döntött a kormány - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szóvivője szombaton a kormány közösségi oldalára... Teljes cikk