kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

A sneakerek meghódítják az utcákat

Ma már a legkeresettebb utcai cipők közé tartoznak a sneakerek. A világot már évtizedekkel ezelőtt meghódították, de a népszerűségük az elmúlt években újra nagyot ugrott. A fiatalok mellett az idősebb korosztály körében is keresett kategóriának számít. A megjelenésük körülbelül a ‘80-as években kezdődött.

A sneakerek meghódítják az utcákat-

Van, ami sosem megy ki a divatból

Ez igaz a sneakerekre, de akár egy adott modellre vetítve is. Minden idők egyik, ha nem a legnépszerűbb utcai cipője a Nike Air Force 1, ami berúgta az ajtót a hétköznapi divatvilágra. Évtizedek óta uralja az utcákat, ami több tényezőnek köszönhető. A Focicipőbolt utcai cipő kínálatában is megtalálható, ma már bárki egyszerűen beszerezheti. Hogyan érte el a Nike Air Force 1, hogy még évtizedekkel később is komoly tényező legyen az utcán? Kezdjük a történet elején.

A ‘80-as években dobta piacra a Nike a legújabb utcai cipőjét, ami az első olyan lábbeli volt a világon, ami légpárnás technológiával készült. Ennek a lényege az, hogy a megoldásnak köszönhetően könnyed, légies mozgásra volt képes a viselője. Mindezt úgy, hogy stabilan tartotta a lábat, ezzel nagymértékben csökkentve a ránehezedő terhelést. Először a kosárpályákon vetették be a légpárnás technológiát, mivel itt a térdre, lábfejre, ízületekre folyamatos nyomás nehezedik. Az egyes ugrások, dobások, zsákolások, de még a futás is megterheli a testet. Minden, ami egy kicsit is enyhíti ezt a nyomást, hatalmas segítséget jelentett a játékosok számára.

A technológia aztán megérkezett a hétköznapokba és a ‘80-as évek végén, ‘90-es évek elején a hip-hop kultúrában vetette meg a lábát. Ekkortájt New Yorkban a fehér bőrdzseki és a fehér Air Force 1 a divattörténelem része lett. Természetesen ez még önmagában nem volt elegendő ahhoz, hogy évtizedekkel később is sikeres maradjon a cipő.

A folyamatos megújulás a siker kulcsa

Ugyan az ikonikus fehér színű Air Force 1 örök közönségkedvenc marad, de már a ‘80-as évektől kezdve jelentek meg folyamatosan új verziók. Némelyik “csak” egy új színt tartalmazott, de teljesen új kombinációk és együttműködések is tovább növelték a modell népszerűségét. Napjainkban a közösségi média az, ami fellendítette a Nike Air Force 1 ismertségét. Cipőtulajdonosok milliói osztanak meg a lábbelikről tartalmat, ami nagymértékben hozzájárul az online jelenléthez és népszerűséghez. Ma már egyfajta státuszszimbólum lett a fiatalok körében az, hogy Nike Air Force 1 van a lábukon.

A Nike sem tétlenkedett

Természetesen nem csak a közösségi médiának köszönhető a mai népszerűség. A Nike folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, együttműködéseket, amelyek segítségével további célközönséget érhet el. A reklámokban a Nike Air Force 1 viselésével járó életérzést népszerűsítik. Sportos, laza, könnyed és gondtalan mindennapok azok számára, akik ilyen cipővel indulnak neki a napnak. Egy ikonikus, univerzális és egyben örökzöld kiegészítő, ami mindenkinek elérhető.

  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felmérés: a magyar cégek többsége NAV ellenőrzésre számít fél éven belül

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és... Teljes cikk

Itt a NAV friss listája - Ők nem jelentették be dolgozóikat

Az adóhatóság a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listáját is közzétette. Teljes cikk

Az e-mail és az ingázás halála? - erre számít alfa generáció a munka világában

Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk