kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A Stadler megválik Transelektrótól, a Transelektro Hónigtól

Kedden a cég tulajdonosai az elnök-vezérigazgatónak, a Stadler pedig a Transelektrónak mondott búcsút. Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy ki lesz Hónig Pétert utódja, és melyik céggel szállítja le a svájci gyártó a MÁV motorvonatait.

Kedden délelőtt a cégcsoport vállalatait összefogó Ganz Transelektro Villamossági (GTV) Rt. lefejezésének jegyében telt. Délután pedig a Stadler Bussnang AG tartotta be korábbi ígéretét: felmondta a MÁV harminc motorvonatának gyártására kötött együttműködést a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt.-vel - értesült a Népszabadság.

A Transelektro vezetésével korábban megbízott Hónig Pétert felmentették és az elnöki posztot a cég igazgatóságának keddi döntése szerint Tímár Gyula, a Transelektro legnagyobb tulajdonosának számító Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója vette át. A vezérigazgatói feladatok ellátására április 30-ig Sarlós Tibor vezérigazgató-helyettes kapott megbízást. Az alig két hónapja kinevezett Hónig távozását hivatalosan nem indokolták.

Felmondott szerződés

A információink szerint a Hónig Péter leváltását megszavazó igazgatósági ülés után érkezett a Transelektróhoz a Stadler Bussnang AG-vel kötött szerződés egyoldalú rendkívüli felmondása. Dunai Zoltán, a Stadler Trail Magyarország Kft. ügyvezetője a GTK vezetőinek átadott „felmondólevelük" tartalmáról és indokaikról nem nyilatkozott.

A két cég között fennálló szerződés szerint a Transelektronak tulajdonrészt kellett volna szereznie a MÁV Északi Járműjavító Kft.-ben, amit a MÁV-tenderben szereplő 15 motorvonat összeszerelésére szemeltek ki. A beruházás azonban a GTK nehézségei miatt nem történt meg.

A Stadler már készült

A Transelektróval kötött szerződés felbontása azonban nem volt váratlan döntés. Mint Dunai egy korábbi, lapunknak adott interjújából kiderült, a Stadlernak kész forgatkönyvei vannak arra az esetre, ha egy beszállítójuk valami oknál fogva nem tudná teljesíteni a vállalt kötelezettségeket.

A Népszabadság nformációi szerint a Stadler korábban a szombathelyi MÁV Vasjármű Kft.-vel tárgyalt a motorvonatok összeszereléséről. Most azonban két másik cég is befutó lehet: a BKV Vasúti Jármű Szolgáltató Kft. vagy a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milliárdos nyaralóból megszorítás: 60 főt küld el az MNB

A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk

Fejleszt a BAT - 450 új munkahely létesül a Dél-Dunántúlon

Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk

Debrecenben új ipari park nyílt a kkv-k előtt – jön a második ütem is

A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek