A VDSZSZ bejelentette a sztrájkot
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) bejelentette, hogy sztrájkolni fognak, mivel a kollektív munkaügyi vitán a kormányzat részéről nem látszik a megállapodási szándék. A gördülő sztrájk folytatását jövő hétre végére, vagy az azt követő hét elejére valószínűsítették.
A tárgyalásokon egyáltalán nem látszik a megállapodási szándék a kormányzat részéről - közölte Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás alelnöke, hozzátéve: "Addig fogunk sztrájkolni, amíg eredmény nem lesz". Bárány Balázs kijelentette: "a kollektív munkaügyi vita jelenlegi formájában pusztán színjáték, a vasutasokat viszont nem kéne bohócnak nézni".
A VDSZSZ alelnöke hangsúlyozta, hogy a menetkedvezményről szóló emlékeztetőt a szakszervezet azért nem írta alá, mert a kormányzat által tervezett vasúti átalakításban érintett több ezer ember kikerül a rendelet hatálya alól, rájuk nem vonatkozik majd a kedvezmény.
Bárány Balázs kiemelte, hogy a közösségi közlekedésből nem kellene forrást kivonnia a kormánynak, mert a feketegazdaság felszámolásával keletkező bevételből jutna erre a célra is. A vasút átalakítása munkahelyek megszűnéséhez vezet, ezt sem fogadják el - hangsúlyozta.
Kedden a választmányi ülés dönt arról, hogy mikor folytassák a gördülő sztrájkot. Azért sztrájkolnak, mert a kormány érdemben nem tárgyal - mutatott rá az érdekvédő. A gördülő sztrájk folytatását jövő hétre végére, vagy az azt követő hét elejére valószínűsítette.
Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a kormány tárgyalásra kijelölt képviselője konstruktívnak nevezte a pénteki egyeztetést, mert sikerült megállapodni a vasutasokat megillető menetkedvezményekben azokkal a szakszervezetekkel, amelyeknek fontos a vasutasok ügye. Kérdésre válaszolva Andrási Miklós azt mondta, hogy a kedvezményeknek megvan az anyagi fedezetük.
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetek ügyvezető alelnöke az egyeztetést követően az MTI-nek elmondta, hogy fontos követelésük november elsejével teljesül a menetkedvezményről szóló miniszteri rendelet kiadásával. A vasút átalakításával kapcsolatban a legnagyobb gondnak azt látja, hogy sem a tárcának, sem a vasúti cégcsoportnak nincs előzetes hatásvizsgálata arról, hogyan érinti a vasutas munkavállalókat a változás.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet elnöke az egyeztetést követően az aláírt emlékeztetőt jónak értékelte. Utalt arra, hogy 2006 január 1. óta próbálkoztak egy olyan megállapodással, amelyet most szignáltak. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vasutas menetdíjkedvezmény a többségi MÁV-tulajdonban lévő leányvállalatok új belépőire is vonatkozik majd.
zás.
A Vasutasok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete azért kezdeményezett közösen kollektív munkaügyi vitát, mert elutasítják, hogy a kormány jövőre 40 milliárd forinttal csökkentse a vasút finanszírozását. Kifogásolják a helyközi közösségi közlekedés, közte a MÁV és a kedvezmények tervezett átalakítását is.
A vasutas szakszervezetek és a kormány között október 20-án és október 26-án folytatódik az egyeztetés a közösségi közlekedés átalakításáról, valamint a vasúti munkahelyekről a kollektív munkaügyi vita keretében.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Ekkora munkaügyi bírságot szabtak ki az építőiparban dolgozó cégekre 2024-ben 2 hete
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 3 hete
- Tömeges leépítés a Nestlénél: 16 ezer munkahely szűnik meg 1 hónapja
- Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el? 1 hónapja
- "Ez már modern rabszolgaság" - általános sztrájk a 13 órás munkanap ellen 2 hónapja
- Nincs más választás: állásinterjú helyett gyilkosság 2 hónapja
- Majdnem nyolcezer munkahelyet szüntet meg a német beszállító 2 hónapja
- Kétszáznál több dolgozót bocsátanak el ebből az erdélyi gyárból 2 hónapja
- Körülbelül 13 000 munkahelyet szüntet meg a Bosch 2 hónapja
- Zajlanak a tárgyalások a munkavállalókkal a kukássztrájk után 2 hónapja
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?