"Állóháború" a síneken
Folytatódott csütörtökön a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által határozatlan időre meghirdetett sztrájk a MÁV teljes vonalhálózatán. A személyszállító vonatok 40 százaléka elindult, azaz csökkent a sztrájk és nőtt a vasúti közlekedés.
A MÁV-START Zrt. személyszállító cég által éjszakára kivezényelt mintegy 800 dolgozó 15 százaléka sztrájkolt. Szerdán 500 tehervonat közlekedett, amely jelentős javulás az előző napokhoz képest - mondta a sajtófőnök. - A személyszállító vonatok 40 százaléka indult el, azaz csökkent a sztrájk és nőtt a vasúti közlekedés - tette hozzá Kavalecz Imre.
A MÁV csütörtökön viszonylag kiszámítható közlekedést szeretne biztosítani Budapest és az elővárosok között, valamint a távolsági forgalomban. Az elővárosokban általában 1,5-2 óránként járnak a vonatok, a vidéki regionális forgalomban általában 3 óránként. Nemzetközi vonatok továbbra sem várhatók, mert a MÁV-START Zrt. tájékoztatta a külföldi vasutakat, hogy a VDSZSZ sztrájkja miatt nem garantált a közlekedés a teljes útszakaszon - mondta Kavalecz Imre.
A reggel 7 órás műszakváltás után derül ki, hogy a munkába lépők segítségével milyen mértékben sikerül megszervezni a csütörtöki közlekedést - tette hozzá a sajtófőnök.
Both Ferenc, a Mávinform ügyeletese az MTI-nek csütörtök reggel elmondta, hogy a kora reggeli órákban a fő vonalakon az elővárosi közlekedésben egy-két vonat menetrend szerint elindult Budapest irányába. A pesti állomáson sztrájkoló dolgozók miatt a vonatok jelenleg csak Pécelig, illetve Rákoshegyig, a távolsági vonatok pedig csak Kőbánya-Kispest állomásig közlekednek. Jelenleg a Nyugati és a Déli pályaudvar fogad és indít is vonatokat. Ez a helyezet azonban a későbbiek folyamán a személyzetváltások miatt változhat - tette hozzá.
A MÁV-START Zrt. a vasúti havijegy érvényességét február 10. vasárnap éjfélig meghosszabbította, így ahol nincs vonatközlekedés a sztrájk miatt, a munkabeszüntetés idején a vasúti bérleteket és vasutas igazolványokat elfogadják a menetrend szerinti buszjáratokon.
Szabó Imre, a VDSZSZ ügyeletese az MTI-nek elmondta, hogy az éjszaka változatlan volt a helyzet, a sztrájklefedettség az előző napi állapotnak megfelelő volt. A VDSZSZ azt látja, hogy a munkáltató egyre több helyen, egyre nagyobb erőkkel próbálkozik leváltani a sztrájkoló dolgozókat, és ezt egyre nagyobb sikerrel teszi - tette hozzá. A szakszervezet ügyeletese fél kilenc utánra ígért tájékoztatást a reggeli sztrájkhelyzetről.
Sághy Zoltán, a MÁV-START kommunikációs igazgatója kifejtette: a MÁV Cargo privatizációs bevételéből a 2,5 havi bérre vonatkozó követelést - ami a szakszervezet igényében nettó 250 ezer forintként jelenik meg munkavállalónként - nem tudják teljesíteni, mert nincs rá hatáskörük, a 10 százalékos többletbéremelésre pedig nincs pénzügyi fedezete a cégnek. A MÁV-START és a VDSZSZ között az egyeztetés pénteken 12 órakor folytatódik.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Bertalan Imre, az OTP Csoport HR igazgatója 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 5 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?