kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Bejött a zöld iroda a fiataloknak

A 2013-as egyetemi állásbörzék programjaihoz kapcsolódva a KÖVET Egyesület szakemberei öt vidéki kampuszra látogattak el a Greeneration roadshow keretében. A sikeres kampány újszerű és kreatív eszközökkel népszerűsítette a környezettudatosságot, a zöld gondolkodást a munkaerőpiacon hamarosan megjelenő fiatalok körében.

Lassacskán felnő egy olyan generáció, amelynek életét és szellemiségét szinte teljes egészében az új évezredbe lépés élménye határozza meg. Tombol bennük az alkotóenergia és az őszinte tettvágy. Tele vannak kérdésekkel és kételyekkel, mégis megdönthetetlen magabiztossággal vallják: a Jövő az övék. És ebben igazuk van. Az ő gondolkodásmódjuk fogja meghatározni, hogy milyen válaszok születnek az olyan globális problémákra, mint a túlnépesedés, a túlfogyasztás vagy a környezetromboló ipari fejlődés. Mi lesz, mi legyen a válaszuk az elkényelmesedett, elszemélytelenedett konzumkultúrára? A KÖVET Egyesület Greeneration kampányának célja az volt, hogy azok a pályakezdő fiatalok, akik még kevés ismerettel rendelkeznek a fenntarthatóságról és annak munkahelyi vonatkozásairól megismerhessék a környezet- és emberbarát irodák működését és azzal az elvárással lépjenek majd be első munkahelyükre, hogy ott a napi munkavégzés a lehető legfenntarthatóbb keretek között folyjon.

Az öt állomásból (Szeged, Győr, Miskolc, Pécs, Debrecen) álló vándorkiállítás legnépszerűbb és leglátványosabb eleme a Greeneration kamion volt, melynek raktere a roadshow idejére zöld mintairodává alakult. Az egyetemi hallgatók itt első kézből tájékozódhattak olyan globális környezeti és társadalmi problémákról, mint az energiahatékonyság, a túlfogyasztás vagy a méltányos kereskedelem. A hagyományos irodai berendezésekkel ellentétben a mintairodában minden irodaszer környezetbarát, minden eszköz energia- és víztakarékos, a munkaállomások kialakítása pedig ergonomikus volt.

A program hangsúlyos része volt a kommunikáció, amely elsősorban a 18-25 év közöttiek körében népszerű virtuális felületeken, az interneten, valamint a közösségi médiában zajlott és számos interaktív és edukációs elemet tartalmazott. A környezetkímélő irodai eszközök és a jó gyakorlatok bemutatása mellett számítógépes applikációk segítségével több mint 3000 diák számolta ki saját ökolábnyomát vagy töltötte ki a szelektív hulladékgyűjtésről szóló játékost kvízt. A kampány honlapját www.greeneration.hu és facebook oldalát nemcsak a diákok, hanem a munkahelyi közösségek számára is hasznos információkkal, zöld tippekkel töltötték fel a KÖVET szakértői. Az irodai ökométer segítségével például azt is lemérhették, mennyire környezettudatos a saját munkahelyük. Az állásbörzéken a KÖVET Egyesület szakemberei rövid Zöld Iroda-képzést is tartottak, valamint környezettudatos cégek vezetőivel szerveztek kerekasztal-beszélgetést környezetbarát irodákról és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. A roadshow állomásain közel 2000 kérdőívet töltöttek ki a diákok, akik között fődíjként nagy értékű e-book olvasót sorsoltak ki. Aki lemaradt az eseményekről az a projekt szakmai tudásanyagát hamarosan letöltheti a kampány honlapjáról: a szakérők a Zöld iroda fiataloknak: trendek, tények, tanácsok c. kötetben foglalták össze a képzések anyagait és az azokhoz kapcsolódó tanulmányokat.

A KÖVET Greeneration programja az Új Széchenyi Terv keretében, a KEOP-6.1.0/B/11-2011-0090 pályázat segítségével valósult meg.
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Így készüljünk fel a béralkura az állásinterjún

A bértárgyalás a munkavállalás egyik legfontosabb mozzanata, általában egy alku folyamat, amelyre érdemes előre és alaposan felkészülni. A HR... Teljes cikk

Ezeken a helyszíneken ellenőriz az adóhatóság február második felében

Az adóhatóság munkatársai több vármegyében is ellenőrzik az alkalmazottak bejelentését, valamint a számla- és nyugtaadást. Teljes cikk

Palóc André: három év alatt több mint 40 százalékkal emelkedik a minimálbér

A tavaly megkötött bérmegállapodás hatására a minimálbér 2025-ben 9 százalékkal, 2026-ban 13, 2027-ben 14 százalékkal emelkedik, mindez pedig... Teljes cikk