Bejött a zöld iroda a fiataloknak
A 2013-as egyetemi állásbörzék programjaihoz kapcsolódva a KÖVET Egyesület szakemberei öt vidéki kampuszra látogattak el a Greeneration roadshow keretében. A sikeres kampány újszerű és kreatív eszközökkel népszerűsítette a környezettudatosságot, a zöld gondolkodást a munkaerőpiacon hamarosan megjelenő fiatalok körében.
Az öt állomásból (Szeged, Győr, Miskolc, Pécs, Debrecen) álló vándorkiállítás legnépszerűbb és leglátványosabb eleme a Greeneration kamion volt, melynek raktere a roadshow idejére zöld mintairodává alakult. Az egyetemi hallgatók itt első kézből tájékozódhattak olyan globális környezeti és társadalmi problémákról, mint az energiahatékonyság, a túlfogyasztás vagy a méltányos kereskedelem. A hagyományos irodai berendezésekkel ellentétben a mintairodában minden irodaszer környezetbarát, minden eszköz energia- és víztakarékos, a munkaállomások kialakítása pedig ergonomikus volt.
A program hangsúlyos része volt a kommunikáció, amely elsősorban a 18-25 év közöttiek körében népszerű virtuális felületeken, az interneten, valamint a közösségi médiában zajlott és számos interaktív és edukációs elemet tartalmazott. A környezetkímélő irodai eszközök és a jó gyakorlatok bemutatása mellett számítógépes applikációk segítségével több mint 3000 diák számolta ki saját ökolábnyomát vagy töltötte ki a szelektív hulladékgyűjtésről szóló játékost kvízt. A kampány honlapját www.greeneration.hu és facebook oldalát nemcsak a diákok, hanem a munkahelyi közösségek számára is hasznos információkkal, zöld tippekkel töltötték fel a KÖVET szakértői. Az irodai ökométer segítségével például azt is lemérhették, mennyire környezettudatos a saját munkahelyük. Az állásbörzéken a KÖVET Egyesület szakemberei rövid Zöld Iroda-képzést is tartottak, valamint környezettudatos cégek vezetőivel szerveztek kerekasztal-beszélgetést környezetbarát irodákról és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról. A roadshow állomásain közel 2000 kérdőívet töltöttek ki a diákok, akik között fődíjként nagy értékű e-book olvasót sorsoltak ki. Aki lemaradt az eseményekről az a projekt szakmai tudásanyagát hamarosan letöltheti a kampány honlapjáról: a szakérők a Zöld iroda fiataloknak: trendek, tények, tanácsok c. kötetben foglalták össze a képzések anyagait és az azokhoz kapcsolódó tanulmányokat.
A KÖVET Greeneration programja az Új Széchenyi Terv keretében, a KEOP-6.1.0/B/11-2011-0090 pályázat segítségével valósult meg.