kapubanner for mobile
Megjelent: 22 éve

Bezár a székesfehérvári Ikarus-Irisbus

Leállítja az Ikarus buszok gyártását az Irisbus konszern. Ezzel egyidejűleg saját, külföldön gyártott márkáit szeretné bevezetni a magyar piacra.

Bezár a székesfehérvári Ikarus-Irisbus 2003. augusztus 11. " class="kapcsszoveg">F.G.-Sz.I.M. FigyelőNet, portfolio.hu Leállítja az Ikarus buszok gyártását az Irisbus konszern. Ezzel egyidejűleg saját, külföldön gyártott márkáit szeretné bevezetni a magyar piacra. hirdetés Évtizedes haldoklás után – úgy tűnik – befejeződik az Ikarus buszok gyártása Székesfehérváron: Fejér megye székhelyén ugyanis leállította a termelést az Irisbus nemzetközi nagyvállalat, amely az Ikarusbus Rt. többségi tulajdonosa. A maradék tevékenységeket az Irisbus a budapesti leányvállalatához, az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-hez telepíti át – írja a portfolio.hu internetes lap.Hiába kapott kormányzati támogatást a gyár Az Ikarusbus Rt. már februárban bejelentette, hogy a rendelés-állományának folyamatos vissza-esése miatt megújítja termék-skáláját, és 270 fővel csökkenti a székesfehérvári gyárának létszá-mát. Az Iveco érdekeltségű Irisbus többségi tulajdonában lévő társaság már 2002 tavaszá-tól fokozatos létszámleépítésre kényszerült, majd múlt év novemberében átmenetileg felfüggesztette a folyamatos termelést, december 20-tól január 17-ig pedig székesfehér-vári gyárában a dolgozókat sza-badságra küldte. Az Ikarusbus munkahelymegőrző támogatást igényelt a Fejér Megyei Munka-ügyi Központtól, ám a biztosított források csak a bérek 25 száza-lékát fedeznék három hónapon keresztül. Csak a közleményből lehet tájékozódniA hírrel kapcsolatban az Irisbus franciaországi központjában semmilyen részletet nem árultak el. A székesfehérvári gyárban szintén nem akadt nyilatkozó, akárcsak a budapesti leányvállalatoknál sem. Ugyanakkor a portfolio.hu-n olvasható Irisbus-közlemény szerint „a székesfehérvári Ikarusbus gyár bezárásra kerül, és a magyarországi termelést a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyére koncentráljuk". A nyilatkozat kitér arra, hogy „a magyar piac folyamatos hanyatlása és az export felvevőpiac hiánya - elsősorban az Ikarusbus olyan hagyományos piacain, mint Oroszország - arra késztették az Irisbus Csoportot, hogy a székesfehérvári gyár - amely az Ikarus márkájú helyközi buszok és autóbuszok hagyományos termékskáláját gyártotta - bezárása mellett döntsön". "Erősítik a jelenlétüket"Az Irisbus Csoport - melynek részét képezi az Ikarusbus - úgy döntött, hogy "a szükséges fejlesztések elindításával nyilvánvalóvá teszi és megerősíti magyarországi jelenlétét. Az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelye szakaszosan kerül bezárásra, a megmaradó munkavállalók egy része idővel átkerül az Egyedi Autóbuszgyár állományába. A budapesti Egyedi Autóbuszgyár továbbra is Ikarus márkájú autóbuszokat fog gyártani, és az Irisbus Csoport egésze számára bizonyos termékkategóriák gyártó telephelye marad (8-10 méteres helyközi buszok, low entry autóbuszok)". „Az alvázmegrendeléseket továbbra is magyarországi gyártással elégíti ki az Ikarusbus. Az Európai Unióban értékesített, Irisbus által gyártott helyközi busz- és autóbusz-kínálat bevezetésre kerül a magyar piacon. Az Irisbus csoport biztosítja a Magyarországon forgalmazott összes termékéhez a vevőszolgálat fenntartását" – hangzik a közlemény.Volt, aki megvette volna a gyárat?Korábban egyébként a Népszabadság információja szerint a magyar Ikarus Rt. (amely Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozik), illetve a Fejér Megyei Hírlap értesülései szerint az orosz ATEX érdeklődött a székesfehérvári Ikarusbus Rt. iránt. A FigyelőNetnek nyilatkozva a tulajdonos Irisbus franciaországi központjában korábban csak az eladás szándékát erősítették meg. (Hogy az eladás megvalósulhat-e még a közeljövőben, az rejtélynek tűnik egyelőre.) Mind a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó magyar Ikarus Rt., mind pedig az orosz ATEX korábban részt vett az Ikarus-buszok gyártásában, később azonban az általuk közösen birtokolt Ikarusból eladták a buszgyártást az akkor még francia-olasz érdekeltségű Irisbusnak. Az Irisbus korábbi tulajdonosai közül időközben a Renault kiszállt, így Európa második legnagyobb buszgyártója kizárólag az olasz Iveco kezébe került, amely egyébként a Fiat-birodalom része. 
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek