kapubanner for mobile
Megjelent: 21 éve

Bezár a székesfehérvári Ikarus-Irisbus

Leállítja az Ikarus buszok gyártását az Irisbus konszern. Ezzel egyidejűleg saját, külföldön gyártott márkáit szeretné bevezetni a magyar piacra.

Bezár a székesfehérvári Ikarus-Irisbus 2003. augusztus 11. " class="kapcsszoveg">F.G.-Sz.I.M. FigyelőNet, portfolio.hu Leállítja az Ikarus buszok gyártását az Irisbus konszern. Ezzel egyidejűleg saját, külföldön gyártott márkáit szeretné bevezetni a magyar piacra. hirdetés Évtizedes haldoklás után – úgy tűnik – befejeződik az Ikarus buszok gyártása Székesfehérváron: Fejér megye székhelyén ugyanis leállította a termelést az Irisbus nemzetközi nagyvállalat, amely az Ikarusbus Rt. többségi tulajdonosa. A maradék tevékenységeket az Irisbus a budapesti leányvállalatához, az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-hez telepíti át – írja a portfolio.hu internetes lap.Hiába kapott kormányzati támogatást a gyár Az Ikarusbus Rt. már februárban bejelentette, hogy a rendelés-állományának folyamatos vissza-esése miatt megújítja termék-skáláját, és 270 fővel csökkenti a székesfehérvári gyárának létszá-mát. Az Iveco érdekeltségű Irisbus többségi tulajdonában lévő társaság már 2002 tavaszá-tól fokozatos létszámleépítésre kényszerült, majd múlt év novemberében átmenetileg felfüggesztette a folyamatos termelést, december 20-tól január 17-ig pedig székesfehér-vári gyárában a dolgozókat sza-badságra küldte. Az Ikarusbus munkahelymegőrző támogatást igényelt a Fejér Megyei Munka-ügyi Központtól, ám a biztosított források csak a bérek 25 száza-lékát fedeznék három hónapon keresztül. Csak a közleményből lehet tájékozódniA hírrel kapcsolatban az Irisbus franciaországi központjában semmilyen részletet nem árultak el. A székesfehérvári gyárban szintén nem akadt nyilatkozó, akárcsak a budapesti leányvállalatoknál sem. Ugyanakkor a portfolio.hu-n olvasható Irisbus-közlemény szerint „a székesfehérvári Ikarusbus gyár bezárásra kerül, és a magyarországi termelést a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyére koncentráljuk". A nyilatkozat kitér arra, hogy „a magyar piac folyamatos hanyatlása és az export felvevőpiac hiánya - elsősorban az Ikarusbus olyan hagyományos piacain, mint Oroszország - arra késztették az Irisbus Csoportot, hogy a székesfehérvári gyár - amely az Ikarus márkájú helyközi buszok és autóbuszok hagyományos termékskáláját gyártotta - bezárása mellett döntsön". "Erősítik a jelenlétüket"Az Irisbus Csoport - melynek részét képezi az Ikarusbus - úgy döntött, hogy "a szükséges fejlesztések elindításával nyilvánvalóvá teszi és megerősíti magyarországi jelenlétét. Az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelye szakaszosan kerül bezárásra, a megmaradó munkavállalók egy része idővel átkerül az Egyedi Autóbuszgyár állományába. A budapesti Egyedi Autóbuszgyár továbbra is Ikarus márkájú autóbuszokat fog gyártani, és az Irisbus Csoport egésze számára bizonyos termékkategóriák gyártó telephelye marad (8-10 méteres helyközi buszok, low entry autóbuszok)". „Az alvázmegrendeléseket továbbra is magyarországi gyártással elégíti ki az Ikarusbus. Az Európai Unióban értékesített, Irisbus által gyártott helyközi busz- és autóbusz-kínálat bevezetésre kerül a magyar piacon. Az Irisbus csoport biztosítja a Magyarországon forgalmazott összes termékéhez a vevőszolgálat fenntartását" – hangzik a közlemény.Volt, aki megvette volna a gyárat?Korábban egyébként a Népszabadság információja szerint a magyar Ikarus Rt. (amely Széles Gábor érdekeltségi körébe tartozik), illetve a Fejér Megyei Hírlap értesülései szerint az orosz ATEX érdeklődött a székesfehérvári Ikarusbus Rt. iránt. A FigyelőNetnek nyilatkozva a tulajdonos Irisbus franciaországi központjában korábban csak az eladás szándékát erősítették meg. (Hogy az eladás megvalósulhat-e még a közeljövőben, az rejtélynek tűnik egyelőre.) Mind a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó magyar Ikarus Rt., mind pedig az orosz ATEX korábban részt vett az Ikarus-buszok gyártásában, később azonban az általuk közösen birtokolt Ikarusból eladták a buszgyártást az akkor még francia-olasz érdekeltségű Irisbusnak. Az Irisbus korábbi tulajdonosai közül időközben a Renault kiszállt, így Európa második legnagyobb buszgyártója kizárólag az olasz Iveco kezébe került, amely egyébként a Fiat-birodalom része. 
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk

Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek