A november 22-én és 23-án megrendezésre kerülő bilbaói csúcstalálkozón Európa vezető szakértői ülnek össze. A csúcstalálkozó megnyitóján Andor László foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi befogadásért felelős biztos a kampányok fontosságáról beszélt, és elmondta, hogy az "EU-OSHA" Egészséges Munkahelyek Kampányai meghatározó szerepet játszanak abban, hogy a munkahelyi egészségvédelmi és biztonsági stratégia Európában valósággá válhat. - Ez különös jelentőséggel bír a jelenlegi gazdasági hangulatban, amikor sok európai polgárra megnövekedett munkateher nehezedik, és a szervezetek a "kevesebből többet" szemléletet alkalmazzák. Az Egészséges Munkahelyek Kampány lehetőséget teremt arra, hogy érvényre juttassuk azt az üzenetet, miszerint a munkavállalók biztonsága nehéz időkben sem veszélyeztethető, és továbbra is kiemelt figyelmet érdemel. A számos országban tapasztalható költségvetési megszorítások és nehéz munkaerő-piaci helyzet nem kendőzheti el azt a fontos igazságot, hogy a biztonságos és egészséges munkahely üzleti szempontból is előnyös - emelte ki Andor László.
A biztonságos karbantartásról szóló 2010-2011. évi kampány rekordokat döntött azzal, hogy az EU-OSHA Európa-szerte működő fókuszponthálózatán kívül még 53 páneurópai vállalat és szervezet csatlakozott a hivatalos kampánypartnerekhez.
Dr. Christa Sedlatschek, az EU-OSHA igazgatója pedig azt emelte ki, hogy kampányuk keretében több millió európai munkavállalót szólítanak meg, saját munkahelyükön és saját nyelvükön. 2010. áprilisi indulása óta a biztonságos karbantartásról szóló Egészséges Munkahelyek Kampány mintegy tízezer embert mozgatott meg, több mint háromszáz partnerségi találkozó, tájékoztató ülés és tudatosságnövelő esemény révén, amelyek célja az volt, hogy a biztonságos karbantartás fontosságát a figyelem középpontjába helyezzék. - Biztos vagyok abban, hogy e kampánnyal nagyon sok balesetet előztünk meg az európai munkahelyeken - hangsúlyozta az EU-OSHA igazgatója.
Az igazgató kiemelte továbbá az online interaktív kockázatértékelési eszközük (OiRA) karbantartási moduljának kifejlesztését, amellyel egyszerű és díjmentes lehetőséget biztosítanak a szervezeteknek a karbantartásra vonatkozó strukturált, többszakaszos és hatékony megközelítés alkalmazására.
A 2012 áprilisában induló kétéves kampány témája a "kockázat megelőzésére irányuló együttműködés" lesz és középpontjában a vezetés és a munkavállalói részvétel áll majd.