Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 hónapja

Egyre kevesebb a járművezető, ezért kiemelten kezeli a toborzást a BKV

A vállalatnál kétezer alatt van a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma.

images

Egyre kevesebb a járművezető a BKV Zrt.-nél, ezért a fővárosi közlekedési társaság kiemelten kezeli a toborzást. A folyamatosan csökkenő járművezetői létszám elvezethet oda, hogy már "nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk" ezt megállítani, illetve visszafordítani - mondta Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes szerdán Budapesten újságíróknak arról, hogy a BKV Zrt. intenzív toborzást folytat. Jelezte: a 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, a város több pontján is szükség lesz rá, például az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt. Emellett az új trolibuszok érkezésével a trolibuszágazat teljesítménye várhatóan mintegy 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő - fűzte hozzá.

Világszerte elöregedő szakma a járművezetői, a BKV-nál az 51 éves átlagéletkorú vezetői csapat megtartása és fejlesztése szükséges - szögezte le Szedlmajer László. Közölte: a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280. Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók - jegyezte meg. Megemlítette azt is, hogy a női vezetők aránya 3 százalék az autóbusz- és 8 százalék a trolibuszágazatban, noha a korszerűsített járművek esetében ez a munka nők által is jól végezhető, erről szeretnék meggyőzni az érdeklődőket.

A toborzás és képzés folyamatos, az idei bérfejlesztés 16 százalék, a dolgozók megtartását segíti a munkakörülmények javítása is, továbbá a létszámproblémák enyhítését szolgálja a nyugdíjasok továbbfoglalkoztatása - fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte: hosszú távú munkalehetőséget ajánlanak, lakóhelyközeli munkavégzést, a gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót. "Jelenleg 60-70 főt azonnali kezdéssel tudnánk foglalkoztatni, de akár százat is" - hangsúlyozta Szedlmajer László. Elmondta, hogy összetett bérezési rendszer van a vállalatnál, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres - jelezte Szedlmajer László.

 

MTI

  • 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása. Részletek Jegyek
  • 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket. Részletek Jegyek
  • 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal. Részletek Jegyek
További cikkek
Nem változott a vállalatok innovációs aktivitása az első fél évben

Egyre több cég ismeri fel a digitalizáció fontosságát - derül ki a K&H felméréséből. Teljes cikk

Napi 30 ezerért is nehezen találnak szakácsot a Balatonra

Van olyan vendéglátóhely, ahova évek óta visszajárnak dolgozni a fiatalok, szakképzett szakácsot azonban nehéz találni. Teljes cikk

Lassan munkahelyi elvárás lesz a ChatGPT ismerete

Egyre több munkáltató keresi az olyan dolgozókat, akik hatékonyan tudják használni a mesterséges intelligenciát. Teljes cikk