Az elővárosi vonatok közbeszerzése során A MÁV-nál elronthatták a szorzást.
FigyelőNet BELÉPÉSREGISZTRÁCIÓKeresőFNHírforrásCégmonitor2005. március 23. Feliratkozás a hírlevélreLegyen az FN a kezdőoldalam! function getElement(id) {return document.getElementById ? document.getElementById(id) : document.all ? document.all(id) : document.layers? document.layers[id]:null;}function csatornaSzinov(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}function csatornaSzinou(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}ROVATOK Címlap Hírek Gazd/Pol Köz/Élet Befektetés Cégvilág Karrier Tech/Tudomány Életmód Utazás Hetilap Figyelő Trend Archívum DossziékAdózás 2005Álláskeresési ABCBefektetők iskolájaEgzotikus pénzügyi termékekEU-források és pályázatokEU-munkavállalásGyorsjelentésekIngatlan adásvételIrakIzgalmas ingatlanokKarriertanácsok az unióbanKöltségvetés 2005MatávMolMunkajogOrosz biznyeszOTPRichterUniós ingatlanboomSZOLGÁLTATÁSOK Kalkulátorok Szakértőink Adatbánya Hírforrás Munkajogi ABC Cégmonitor Nyelvlabor Naptár Talentum:Állások KonferenciákINTERAKTÍV Fórumok Pályázatmonitor Képzések IngatlanMonitor Tesztek, kvízek Felfüggesztették a nyilatkozó MÁV-igazgatót 2005. március 23. FigyelőNet-lapszemle Az elővárosi vonatok közbeszerzése során A MÁV-nál elronthatták a szorzást. A második helyezett ezért megtámadja a döntést. A győztes és a vasúttársaság szerint semmi probléma. A MÁV 30+30 elővárosi motorvonatot vásárol összesen 320 milliárd forintért. A beszerzésre kiírt tenderen a győztes svájci-magyar Stadler-Ganz Transelektro páros FLIRT típusú motorvonata 30 év alatt 27,5 milliós eurót takarít meg a MÁV – mondta Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója. A tenderbizottság a kiírt feltételek után nem választhatott mást, mint a Ganz Transelektro-Stadler páros által ajánlott FLIRT motorvonatot – jelentette ki Székely Péter, a Transelektro vezréigazagtója. Ugyanakkor a MÁV vezérigazgatója, Mándoki Zoltán felfüggesztette állásából a cég pénzügyi vezetőjét, mivel Ökrös András azt nyilatkozta az index.hu portálnak, hogy a tendert értékelő beruházási szakembereken kívül a vasúttársaság pénzügyeseinek is át kellett volna számolniuk a tender eredményeit. "Nem állítom, hogy a MÁV rosszul döntött a tender győzteséről, de szerintem nem mondhatjuk kellően megalapozottan, hogy jó döntés született. Ehhez szükség lett volna arra, hogy az értékelést végzőktől független MÁV-os szakemberek átnézzék a számítást" – foglalta össze álláspontját Ökrös András az Indexnek. Szerinte egy 100 milliárd forintos nagyságrendű közpénz-költésnél megengedhetetlen, hogy bármilyen hiba csússzon a kalkulációba. Ráadásul igen bonyolult, súlyozott pontozási rendszerről van szó, amely szerint a maximálisan szerezhető 1000 ponthoz képest minimális, kevesebb mint 7 pontos különbséggel hozták ki győztesnek a svájci Stadler és a magyar Ganz Transelektro konzorciumát. A Bombardier magyarországi vállalata a Dunakeszi Járműjavító Kft. vezetője, Dian József lapunknak, elmondta: nem ők, hanem a Bombardier németországi leányvállalata indult a tenderen. Ezért nem is tudott részleteket mondai arról, hogy mi áll abban a beadványban, amit a német testvérvállalat adott be a Közbeszerzési Döntőbizottságnak. Annyit azonban elárult, hogy a MÁV által kiadott értékelőtáblázatban olyan számok szerepelnek, amelyek nem jöhettek ki azokból a részszámokból, amelyek a tenderben szerepeltek. Azt az értesülést, miszerint a tendereztetés folyamán változott volna a tender szempontrendszere, nem kommentálta, de nem is cáfolni.