kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Felmérés a pedagógusok munkájáról

Februárban indul az OECD vizsgálata Magyarországon, amelynek keretében 200 általános iskola és gimnázium igazgatóit és 5-8. osztályban tanító pedagógusait kérdezik meg arról, hogy milyen körülmények között dolgoznak, hogyan ismerik el munkájukat, s milyen szakmai fejlődési lehetőségeik vannak - olvasható az oktatási tárca honlapján.

Ez az első olyan nemzetközi vizsgálat, amelynek az a célja, hogy összehasonlítható információkat gyűjtsenek az oktatás és nevelés legfontosabb szereplőiről - a pedagógusokról. A vizsgálat során pedagógusok és a róluk szóló kérdőíves kikérdezés segítségével gyűjtenek adatokat a tanári munka szakmai elismeréséről, hatékonyságáról és a tanítás minőségéről, az iskola munkahelyi környezetéről.

A 2008-as első felmérésben az 5-8. évfolyamon tanító tanárokat kérdezik meg, 2012-ben előreláthatólag a tanítókat, majd a harmadik ciklusban a középfokon tanító tanárokat faggatják. A mostani vizsgálati mintában arányos képviseletet biztosítottak a városi és a falusi iskoláknak, a nagy és a kis iskoláknak, a különböző típusú intézeteknek (Magyarországon az általános iskoláknak és 6-8. évfolyamos gimnáziumoknak). A kijelölt iskolákban véletlenszerűen kiválasztott 20 pedagógust kérnek fel egy 45 perces kérdőív megválaszolására, ahogy az igazgatót is.

A vizsgálat adatgyűjtésére 2008. február, március és április hónapban kerül sor. Az első nemzetközi és hazai eredmények közlése 2009 szeptemberében várható. Magyarországon a vizsgálat szervezője az OKM megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a lebonyolítást a TÁRKI Társadalomkutató Intézet végzi.

Az elemzést támogatja a Pedagógus Szakszervezet, A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Tanárképzők Egyesülete, a Gimnáziumok Országos Szövetsége.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek