Felmérés a pedagógusok munkájáról
Februárban indul az OECD vizsgálata Magyarországon, amelynek keretében 200 általános iskola és gimnázium igazgatóit és 5-8. osztályban tanító pedagógusait kérdezik meg arról, hogy milyen körülmények között dolgoznak, hogyan ismerik el munkájukat, s milyen szakmai fejlődési lehetőségeik vannak - olvasható az oktatási tárca honlapján.
Ez az első olyan nemzetközi vizsgálat, amelynek az a célja, hogy összehasonlítható információkat gyűjtsenek az oktatás és nevelés legfontosabb szereplőiről - a pedagógusokról. A vizsgálat során pedagógusok és a róluk szóló kérdőíves kikérdezés segítségével gyűjtenek adatokat a tanári munka szakmai elismeréséről, hatékonyságáról és a tanítás minőségéről, az iskola munkahelyi környezetéről.
A 2008-as első felmérésben az 5-8. évfolyamon tanító tanárokat kérdezik meg, 2012-ben előreláthatólag a tanítókat, majd a harmadik ciklusban a középfokon tanító tanárokat faggatják. A mostani vizsgálati mintában arányos képviseletet biztosítottak a városi és a falusi iskoláknak, a nagy és a kis iskoláknak, a különböző típusú intézeteknek (Magyarországon az általános iskoláknak és 6-8. évfolyamos gimnáziumoknak). A kijelölt iskolákban véletlenszerűen kiválasztott 20 pedagógust kérnek fel egy 45 perces kérdőív megválaszolására, ahogy az igazgatót is.
A vizsgálat adatgyűjtésére 2008. február, március és április hónapban kerül sor. Az első nemzetközi és hazai eredmények közlése 2009 szeptemberében várható. Magyarországon a vizsgálat szervezője az OKM megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a lebonyolítást a TÁRKI Társadalomkutató Intézet végzi.
Az elemzést támogatja a Pedagógus Szakszervezet, A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Tanárképzők Egyesülete, a Gimnáziumok Országos Szövetsége.
A 2008-as első felmérésben az 5-8. évfolyamon tanító tanárokat kérdezik meg, 2012-ben előreláthatólag a tanítókat, majd a harmadik ciklusban a középfokon tanító tanárokat faggatják. A mostani vizsgálati mintában arányos képviseletet biztosítottak a városi és a falusi iskoláknak, a nagy és a kis iskoláknak, a különböző típusú intézeteknek (Magyarországon az általános iskoláknak és 6-8. évfolyamos gimnáziumoknak). A kijelölt iskolákban véletlenszerűen kiválasztott 20 pedagógust kérnek fel egy 45 perces kérdőív megválaszolására, ahogy az igazgatót is.
A vizsgálat adatgyűjtésére 2008. február, március és április hónapban kerül sor. Az első nemzetközi és hazai eredmények közlése 2009 szeptemberében várható. Magyarországon a vizsgálat szervezője az OKM megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, a lebonyolítást a TÁRKI Társadalomkutató Intézet végzi.
Az elemzést támogatja a Pedagógus Szakszervezet, A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete, a Tanárképzők Egyesülete, a Gimnáziumok Országos Szövetsége.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Egyre többen tanulják ezt a két nyelvet a magyar iskolákban
A német nyelvet tanulók létszáma folyamatosan zuhan. Teljes cikk
Tovább bővül a szakképzés: 15 milliárd forint a fiatalok és felnőttek képzésére
Idegennyelvi képzést támogató és ágazati képzőközpontok létrehozását segítő projekttel járul hozzá a szakképzés erősítéséhez a kormány... Teljes cikk
Óriási sikert értek el a magyar fiatalok a szakképzési Európa-bajnokságon
Óriási sikert értek el a magyar fiatalok a szakképzési Európa-bajnokságon Dániában - közölte Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Robotkutyák lépnek be a munka világába – félelmetes, mit tudnak 1 hete
- 8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik 1 hete
- AI a HR-ben: a jövő HR-ese nem adminisztrál, hanem érti az algoritmust 2 hete
- Ahol minden nap életveszély – Öt jól fizető állás, amit nem mindenki vállalna 2 hete
- 3000 eurós fizetés és ingyen szállás - indulnak a téli munkák Ausztriában 3 hete
- Bádogos 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Nem az AI veszi majd el a munkahelyedet, hanem az, aki tudja használni 1 hónapja
- 24 ezer tanár teljesen kimaradt, a többieknek morzsák jutottak a béremelésből 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Középiskolások és pedagógusok jelentkezését is várják újra a Tiéd a holnap ösztöndíjprogramra 1 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?