kapubanner for mobile

640 cikk a(z) felmérés címkével - 1. oldal

Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni

3 hete A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés. Teljes cikk...


Mit gondolnak egymásról és a munkáról a különböző generációk Magyarországon?

2 hónapja A magyar társadalom 40%-a tartja a Z-generációt elkényelmesedettnek - derül ki egy friss kutatásból. Teljes cikk...


A lázadók, a rajongók és a földalattiak - A legjellemzőbb AI-felhasználótípusok a munkahelyeken

2 hónapja A dolgozókat is megosztja a mesterséges intelligencia használata. Egyesek tartanak tőle, mások megbíznak benne, de vannak olyanok is, akik kezdenek nyitottak lenni, hogy használják munkájuk során. Teljes cikk...


Ezek a Z generáció igényei 2024-ben

3 hónapja Egy friss felmérés szerint a fiatalok több mint fele tervezi, hogy a következő öt évben külföldön vállal munkát, így nem meglepő, hogy a munkáltató típusok közül a nemzetközi nagyvállalatok a legnépszerűbbek. Teljes cikk...


Felmérés: így változott a középkorúak anyagi helyzete

4 hónapja Javult a középkorúak anyagi helyzete a K&H biztos jövő kutatás szerint, amely a szubjektív jövedelmi helyzetet vizsgálta. Egy év alatt 34 százalékról 26 százalékra csökkent az anyagi nehézségekkel szembesülők aránya, emellett az elegendő keresettel rendelkezők és alkalmanként megtakarítók aránya 23 százalékról 36 százalékra nőtt. Teljes cikk...


A Z generáció felnőtt: Itt az ideje a sztereotípiák ledöntésének

5 hónapja A Z generáció - az 1995-2010 között születettek -, amelyet egykor a „gamergyerekek” sztereotípiája jellemzett, ma már érett felnőttként lép színre a GWI és a Publicis Groupe CEE közös kutatásában. Az érett felnőttként a munkaerőpiacra belépő (50%), megházasodó (8%) és szülővé váló (17%) generációról alkotott képet ideje újraértékelni. Ugyanakkor vannak olyan sajátos mintázatok, amelyek jelentősen eltérnek a korábbi generációktól, sőt, az egyes régiós országok között is különbségek vannak. Például, hogy milyen hosszúságú videós tartalmakat fogyasztanak: Magyarországon a Z generáció 40%-a a rövidebb, 45%-a pedig a hosszabb formátumokat kedveli, míg a régió átlagában 52% a hosszabb formátumokat, és 41% a rövidebbeket részesíti előnyben. Teljes cikk...


Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez

7 hónapja Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. Az otthoni munkavégzés lehetősége a kérdőívét kitöltők 93 százaléka szerint alapvető vagy nagyon fontos. A legtöbben azért szeretik a home office-t, mert rugalmas, valamint időt és pénzt is megspórolnak azzal, hogy otthonról dolgoznak. Teljes cikk...


Kiderült, miben látják a kockázatot a pénzügyi vezetők

8 hónapja Lényegesen optimistábbak a közép-európai pénzügyi vezetők 2023-hoz képest, elsősorban az üzleti környezet megítélése javult, de a többi területen is pozitív volt az elmozdulás - derül ki a Deloitte kedden publikált felméréséből. Teljes cikk...


Ennyi pénzből lehet megélni a magyarok szerint

8 hónapja A 25 évnél fiatalabbak szerint az az átlagos megélhetéshez havi 152,7 ezer forintra van szükség. Teljes cikk...


Mentális munkahelyi jóllétet támogató programokra vágynak a munkavállalók

9 hónapja Bár a magyarok többsége szerint fontos lenne a mentális egészséggel többet foglalkozni, hazánkban nem kap elég figyelmet a téma. Mekkora szerepet játszik a munkahely a jóllétünkben és mit tesznek jelenleg a munkáltatók a mentális jóllétünk érdekében? Többek között ezekre a kérdésekre kaptunk választ az Impact Works legfrissebb, az Opinio piackutató applikációjával végzett felméréséből. Teljes cikk...


Ezért fontos, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon

9 hónapja A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és válik potenciális munkavállalóvá. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) megbízásából készült felmérés rávilágít arra is, hogy a szülőknek még mindig komoly szerepük van a pályaválasztásban. Teljes cikk...


Mit akar a Z generációs munkavállaló?

11 hónapja A Z-generációra elterjedt jelző feletteseik körében a legproblémásabb generáció kifejezés, amiért nem erőltetik meg magukat, nem motiváltak vagy produktívak. Valóban ez az igazság? És ha igen, mi lehet ennek az oka? Milyen feltételek lennének szükségesek ahhoz, hogy a generáció a maximumot nyújthassa a munkában? A Deloitte Digital legújabb jelentésében százharminc Z-generációs osztotta meg cenzúrázatlan véleményét. Teljes cikk...


Felmérés: erre számítanak a családi cégek a saját helyzetüket illetően

11 hónapja A makrogazdaságban a vállalatok 38 százaléka a jelenlegi ütemnél nagyobb növekedésre számít. Teljes cikk...


Munkahely van, már csak dolgozó kellene

11 hónapja 2024 első negyedévében a hazai munkáltatók 31 százaléka bővíteni tervezi létszámát, miközben csökkentést 21 százalékuk jelez előre – derül ki a Manpower munkaerő-közvetítő kutatásából. Informatikában, pénzügyben és az ingatlanszektorban nőhet leginkább a munkaerőigény. "A munkaerőpiacról mintegy húszezer olyan munkavállaló hiányzik aki megfelelő digitális készségekkel rendelkezik” – nyilatkozta a HR Portálnak Tajthy Krisztina az IVSZ főtitkára. Mit tesznek a cégek a hiány enyhítéséért? Mit jelez a Green Fox programozóiskola megszűnése? Teljes cikk...


Bérkörkép 2023. - ez a szektor jelenti a legnagyobb meglepetést

12 hónapja Az idei év valódi polikrízis jegyében telik el, melynek egyik kicsúcsosodása a rekorder infláció. A jövő februárban megjelenő Hays Salary Guide-ból egyebek mellett arra is fény derül majd, mennyire előzte meg a mérnöki fizetések emelkedése az informatikusi béreket, és hogyan hat a munkaerőpiacra az üzleti szolgáltató központok piacán érzékelhető lassulás. Teljes cikk...


Felmérés: minden második fiatal külföldre menne dolgozni 10 év múlva

12 hónapja Négyből három 16 és 24 év közötti magyar fiatal gondolja úgy, hogy pályakezdőként nem könnyű manapság elhelyezkedni – derül ki az OTP Fáy Alapítvány friss, reprezentatív kutatásából. A válaszadók közül minden második külföldön képzeli el tíz év múlva aktuális munkahelyét, az olyan globális problémák, amilyen a klímahelyzet, a járványok vagy a háborúk pedig lényegesen kevésbé aggasztják őket, mint saját anyagi helyzetük. Teljes cikk...


Csak álom a home office a magyarok 95 százalékának - itt a kutatás

12 hónapja A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét. Összességében elmondható, hogy kevés helyen elérhetőek az atipikus munkaformák - home office-ban az alkalmazottak mindössze 5 százaléka dolgozik. Vannak jó példák is és az informális alkuk - például ügyintézés munkaidőben - is működnek - derül ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Teljes cikk...


Felmérés: mindössze a magyarok 3 százaléka számít rá, hogy javulni fog az anyagi helyzete

12 hónapja A megkérdezettek több mint fele elvárja a politikusoktól, hogy foglalkozzanak az árak emelkedésével és az emberek reáljövedelmének csökkenésével. Teljes cikk...


Felmérés: egyre jövőtudatosabbak a magyar vállalatok

1 éve A kutatásban megkérdezett cégek több mint felének van fenntarthatósági rendszere/politikája és nagyrészük együttműködik külsős szakértővel. Teljes cikk...


Mesterséges intelligencia: így gondolkodnak a kisvállalkozók

1 éve A mikro- és kisvállalkozások háromnegyede szívesen kipróbálná, ezen belül egyharmaduk fizetne is egy hasznos mesterséges intelligencia megoldásért - derült ki a Magyar Telekom legújabb, mikro- és kisvállalkozásokat célzó kutatásából. Teljes cikk...


/cimkek/felmeres.html