Fizetés nélkül növelné a munkaidőt a VW
A legnagyobb európai autógyártó vállalat, a Volkswagen visszatérne a korábban alkalmazott 35 órás munkahétre, a foglalkoztatottak által ledolgozandó plusz órákat azonban nem kívánja kifizetni. A vállalat vezetői szerint a lépés elengedhetetlen a VW pénzügyi helyzetének stabilitásához.
Az autógyártó egyik vezetője, Horst Neumann a mostani átalakítási program kapcsán úgy fogalmazott, a vezetés határozott célja, hogy a munkaerőköltségek egyetlen centtel se emelkedjenek. Mindezt persze könnyebb mondani, mint megvalósítani, hiszen a szektorban foglalkoztatottak érdekeit védő IG Metall szakszervezet kerek perec elutasította a javaslatot. Az érdekvédők szerint a jelenlegi 28,8 óránál csak akkor fognak többet dolgozni a munkások, ha azt megfelelően kompenzálja a vállalat. A felek mindenesetre bíznak abban, hogy tárgyalások keretében tudják rendezni a kérdést.
Bernd Pischetsrieder, a VW főnöke megállítaná a költségek növekedését A mostani rendszer egyébként szintén egy korábbi megszorítás eredményként alakult ki. Akkor 30 ezer munkahelyet úgy tudtak megmenteni, hogy a cég átállt a négynapos munkahétre, ráadásul a napi nyolc órát sem töltik ki egészében a dolgozók. A 2004-ben kötött megállapodás eredménye képpen a VW vállalta, hogy 2011-ig nem bocsát el dolgozókat a Németország nyugati részén működő üzemekből.
A vállalat helyzete azonban nem sokat javult az elmúlt időszakban, az olcsóbb munkaerőt alkalmazó távol-keleti gyártókkal szemben pedig egyre nehezebben tudja felvenni a versenyt a VW. A cég vezetése a közelmúltban igen jelentős, 20 ezer főt érintő elbocsátást helyezett kilátásba, amely a német üzemeket is komolyan érintené. A vállalatvezetés és a dolgozók képviselői mindezt önkéntes távozásokkal szeretné megoldani, sajtóértesülések szerint a távozóknak jelentős összeget fizető vállalat 14 ezer alkalmazottal már megállapodott.
Menedzsment Fórum
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?