kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 17 éve

Folytatódik a sztrájk az Air France-nél

A tengerentúli járatok 30-35 százalékát, az Európába és a belföldre közlekedőknek pedig felét törölte a hétvégén az Air France-KLM légitársaság a nyugdíjkorhatár emelése ellen tiltakozó pilóták négynapos sztrájkja miatt. A légitársaság ügyvezető igazgatója az eddigi károkat 100 millió euróra becsülte.

Várhatóan a héten is folytatódik a múlt hétfőn kezdődött sztrájk az Alitalia légitársaságnál további jelentős fennakadásokat okozván a légi forgalomban a járatok törlése, illetve késlekedése miatt.

A légitársaság szóvivője szerint a forgalom az előrejléseknek megfelelően alakul. Jelentős fennakadásokat okoz péntek reggel óta a négynapos sztrájk, de az előző napokkal ellentétben vasárnap már nem fordult elő, hogy az utolsó pillanatban kellett volna törölni egy járatot. Az Air France-nak sikerül a sztrájk alakulás alapján előző este közzétett menetrend szerint működnie.

A sztrájk hivatalosan hétfő éjfélig tart, a légitársaság szerint azonban még kedden is várhatóak fennakadások. Ezért kérik az utasokat, hogy a repülőtérre való elindulás előtt érdeklődjenek arról, hogy a gép felszáll-e. A sztrájk a partner légitársaságokkal, így a Malévval indított közös járatokat is érinti. A francia légitársaság a Malévvel helymegosztásban naponta három járatot közlekedtet Budapestre, az utolsó másnap indul vissza Párizsba. A Budapestről induló utasok a www.bud.hu honlapon tájékozódhatnak a járatok indulásáról és érkezéséről.

A pilóták legfőbb szakszervezete, az SNPL az ellen a törvénymódosítás ellen tiltakozik, amelyet november 1-én fogadott el a nemzetgyűlés, és amellyel 2010. január 1-től a légi irányításban dolgozók jelenleg 60 éves nyugdíjkorhatára 65 évre emelkedik. A pilóták azt kérik a parlament felső házától, a szenátustól, amely a napokban vitatja meg a társadalombiztosítási költségvetés tervezetét, hogy vonja vissza a módosítást a törvény szövegéből.

Péntek este a kormány egy olyan újabb módosításra tett javaslatot, amely szerint a hivatalos nyugdíjkorhatár továbbra is a 60 év maradna, de a 65 éves korban történő nyugdíjazás ezentúl önkéntes alapon, annak, aki szeretné, lehetővé válna. A szakszervezeti tagok 65 százaléka ezt azonban visszautasította és a szöveg teljes visszavonását követeli továbbra is.
Időközben a légi utaskísérők - akiknél szintén hasonlóan akarják növelni a nyugdíjkorhatárt - ugyancsak sztrájkot jelentettek be: amennyiben addig a kormány nem mond le a korhatár emelésének tervéről, az utaskísérők szakszervezetei december 5-től december 9-ig szüntetnék be a munkát.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk