Fontos adózási határidő közeleg
December 20-án jár le az adófeltöltési kötelezettség határideje.
Ismét közeleg december 20-a, az adófeltöltési kötelezettség határideje - hívja fel a figyelmet a PwC.
A beszámolójukat a naptári év alapján készítő vállalkozásoknak december 20-i hatállyal kell az éves várható adó összegére kiegészíteniük a 2013-ban már megfizetett társaságiadó-, iparűzésiadó-előlegeket, valamint az innovációs járulékot - emlékeztet hírlevelében a globális tanácsadó cég.
A társaságiadó-előleg kiegészítésére, feltöltésére azok a társaságok kötelezettek, amelyeknek a tárgyévet megelőző adóévben az éves szinten számított nettó árbevételük meghaladta a 100 millió forintot. A társaságiadó-előleg kiegészítés bevallását 2013-ban a 1301-es nyomtatványon kell benyújtani az adóhatósághoz. Amennyiben a társaságnak más adónemről is kell 1301-es bevallást benyújtania december 20-i határidővel, akkor az eltérő bevallási időszak miatt a különböző adónemek bevallását nem lehet összevonni, a társaságiadó-előleg kiegészítését külön nyomtatványon kell bevallani.
Az előző évhez hasonlóan 2013-ban is bevallást kell tenni az iparűzési adóelőleg-kiegészítésről az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon. A fővárosi önkormányzat részére a 2013-40. számú bevalláson kell teljesíteni a feltöltési kötelezettséget. A PwC felhívja a figyelmet arra is, hogy azon vállalatoknak, amelyek több önkormányzati telephellyel rendelkeznek, minden önkormányzat felé külön-külön eleget kell tenniük e bevallási, illetve esetleges befizetési kötelezettségüknek. Továbbra is a társaságiadó-előleg kiegészítésre kötelezett vállalatoknak kell számolniuk az iparűzési adó-feltöltési kötelezettséggel. Tehát a korábban említett értékhatár és így a mentesülés ugyanúgy érvényes az iparűzési adóra, mint a társasági adóra.
A helyi iparűzési adó alapjának számításának módja 2013-tól változott. 500 millió forint feletti árbevétel esetén az elábé (az eladott áruk beszerzési értéke az üzleti évben) és a közvetített szolgáltatások levonhatósága korlátokhoz kötött, valamint meghatározott feltételek teljesülése mellett a magyarországi kapcsolt vállalkozásokra is eltérő adóalap-megállapítási szabályok vonatkoznak.
A helyi iparűzési adó számításában szintén történt változás. 2013. július 1-jétől az adóévben elszámolt e-útdíj 7,5 százaléka levonható a helyi iparűzési adóból.
Továbbra is, amennyiben a 2013. december 20-ig teljesített adóelőlegek, illetve a kiegészítő feltöltés együttes összege nem éri el az adóévi várható adó 90 százalékát, úgy a vállalkozás a befizetett előleg és az adó 90 százalékának különbözete után 20 százalék mulasztási bírságot fizet, már egynapos mulasztás esetén is. 2014. január 1-jétől azonban a feltöltési kötelezettség nem teljesítésének vizsgálata során az adóhatóság figyelmen kívül hagyja az árfolyam-különbözetből származó eltérést. Tekintettel arra, hogy a 2013. december 20-án teljesített feltöltési kötelezettséget az adóhatóság legkorábban 2014. május 31-ét követően tudja ellenőrizni, a mulasztási bírsággal kapcsolatos fenti szabály már a 2013-ban teljesített feltöltési kötelezettségre is alkalmazható - ismerteti a Pwc.
A beszámolójukat a naptári év alapján készítő vállalkozásoknak december 20-i hatállyal kell az éves várható adó összegére kiegészíteniük a 2013-ban már megfizetett társaságiadó-, iparűzésiadó-előlegeket, valamint az innovációs járulékot - emlékeztet hírlevelében a globális tanácsadó cég.
A társaságiadó-előleg kiegészítésére, feltöltésére azok a társaságok kötelezettek, amelyeknek a tárgyévet megelőző adóévben az éves szinten számított nettó árbevételük meghaladta a 100 millió forintot. A társaságiadó-előleg kiegészítés bevallását 2013-ban a 1301-es nyomtatványon kell benyújtani az adóhatósághoz. Amennyiben a társaságnak más adónemről is kell 1301-es bevallást benyújtania december 20-i határidővel, akkor az eltérő bevallási időszak miatt a különböző adónemek bevallását nem lehet összevonni, a társaságiadó-előleg kiegészítését külön nyomtatványon kell bevallani.
Az előző évhez hasonlóan 2013-ban is bevallást kell tenni az iparűzési adóelőleg-kiegészítésről az önkormányzati adóhatóság által rendszeresített nyomtatványon. A fővárosi önkormányzat részére a 2013-40. számú bevalláson kell teljesíteni a feltöltési kötelezettséget. A PwC felhívja a figyelmet arra is, hogy azon vállalatoknak, amelyek több önkormányzati telephellyel rendelkeznek, minden önkormányzat felé külön-külön eleget kell tenniük e bevallási, illetve esetleges befizetési kötelezettségüknek. Továbbra is a társaságiadó-előleg kiegészítésre kötelezett vállalatoknak kell számolniuk az iparűzési adó-feltöltési kötelezettséggel. Tehát a korábban említett értékhatár és így a mentesülés ugyanúgy érvényes az iparűzési adóra, mint a társasági adóra.
A helyi iparűzési adó alapjának számításának módja 2013-tól változott. 500 millió forint feletti árbevétel esetén az elábé (az eladott áruk beszerzési értéke az üzleti évben) és a közvetített szolgáltatások levonhatósága korlátokhoz kötött, valamint meghatározott feltételek teljesülése mellett a magyarországi kapcsolt vállalkozásokra is eltérő adóalap-megállapítási szabályok vonatkoznak.
A helyi iparűzési adó számításában szintén történt változás. 2013. július 1-jétől az adóévben elszámolt e-útdíj 7,5 százaléka levonható a helyi iparűzési adóból.
Továbbra is, amennyiben a 2013. december 20-ig teljesített adóelőlegek, illetve a kiegészítő feltöltés együttes összege nem éri el az adóévi várható adó 90 százalékát, úgy a vállalkozás a befizetett előleg és az adó 90 százalékának különbözete után 20 százalék mulasztási bírságot fizet, már egynapos mulasztás esetén is. 2014. január 1-jétől azonban a feltöltési kötelezettség nem teljesítésének vizsgálata során az adóhatóság figyelmen kívül hagyja az árfolyam-különbözetből származó eltérést. Tekintettel arra, hogy a 2013. december 20-án teljesített feltöltési kötelezettséget az adóhatóság legkorábban 2014. május 31-ét követően tudja ellenőrizni, a mulasztási bírsággal kapcsolatos fenti szabály már a 2013-ban teljesített feltöltési kötelezettségre is alkalmazható - ismerteti a Pwc.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?