Megjelent: 7 éve

Instant toborzás, dobozos állások, polcról levehető jelöltek?! - Avagy hogyan lehet mégis minőségi az, ami gyors?

Ma minden mindenkinek azonnal, de minimum gyorsan kell. Nincs idő semmire, ezért amit csak lehet, automatizálunk. Ám ez nem mehet a minőség rovására! A személyzeti tanácsadás piacán – vagy nevezzük fejvadászatnak – nem engedhetjük meg magunknak, hogy instant termékeket állítsunk elő, polcról levehető jelöltekkel... Mint ahogy nincs két egyforma ember, nincs két egyforma „dobozos” állás sem. 15 év szakmai tapasztalattal a hátunk mögött a Beck and Partners Kft. csapatában fontosnak tartjuk, hogy JÓ PÉLDÁVAL JÁRJUNK ELÖL az egyre több résztvevős piacon.

15 év szakmai tapasztalattal a hátunk mögött a Beck and Partners Kft. csapatában fontosnak tartjuk, hogy JÓ PÉLDÁVAL JÁRJUNK ELÖL az egyre több résztvevős piacon.

Évente több száz munkavállalónak segítünk megtalálni a megfelelő állást. A tavalyi évben 30 százalékkal több partner szerződött velünk, akik elégedettek is a szolgáltatásainkkal. Mindezt annak köszönhetjük, hogy betartunk néhány nagyon fontos alapelvet mindennapos működésünk során.

I. Alapos előkészület

Személyzeti tanácsadó kollégáink mind a Partnereinkkel történő kapcsolattartás során, mind a jelöltek interjúztatása és tájékoztatása során nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ne csupán felületes információcsere történjen, hanem pontosan megértsék az adott pozíció hátterét is.

Rendszerint beszélgetnek a felvenni kívánt új kolléga majdani szakmai vezetőjével és közvetlen kollégáival, megnézik a leendő munkahelyet (akár a gyárat, gyártósorokat is!), így szerezve kellően részletes képet a megbízó cégnél uralkodó munkamorálról, hozzáállásról, céges kultúráról és a szervezeti felépítésről. Számunkra ezek olyan hasznos információk, melyek tudatában nem csak a szakmailag megfelelő jelölteket tudjuk bemutatni, de a céges csapatba emberileg is tökéletesen beilleszkedő új munkatársat találjuk meg Önnek.

Ezt az előkészítő munkát nem lehet „megspórolni”. Legyen szó akár vezetőről, akár specialistáról vagy éppen asszisztensről, a megértésbe fektetett energia mindenképpen megtérül, hiszen így Partnereinknek egyáltalán nem kell olyan jelöltekkel foglalkoznia, akik nem felelnek meg az elvárásoknak.

Így jelentünk befektetést ügyfeleinknek:
"2013. év elején kezdődött az együttműködésünk a Beck and Partners Kft-vel. Már az első találkozások során tapasztalható volt az a hozzáértés, szakmai tudás, amit az elmúlt 15 év során, a fejvadászat területén felhalmoztak. A toborzások során bizonyították, hogy a szolgáltatás, amelyet a Beck and Partners biztosít a megrendelők részére, nem költség, hanem befektetés. A tavalyi év során folyamatfejlesztési mérnök kollégát vettünk fel a BAP segítségével. Az új kolléga már az első hónap során bevezetett olyan új eljárásokat, melyek segítségével azonnal megtérült a fejvadászat költsége.”
Beck Dániel, HR Igazgató, nehézgép gyártó nagyvállalkozás, a gépipar jelentős szereplője


II. Sikerünk titka – az emberi tényező

Azért tudjuk magunkat megkülönböztetni másoktól, mert odafigyelünk talán az egyik legfontosabb tényezőre, amelynek professzionális ismerete elengedhetetlen a szakmában. Ez pedig az emberi tényező. Nem véletlen, hogy mottónk a következő: „Megfelelő EMBERT a megfelelő helyre...GYORSAN!”

A jelöltekkel is egyformán törődnünk kell ahhoz, hogy elérjük, tényleg a megfelelő ember kerüljön a megfelelő helyre. A fejvadászat megköveteli ezt a minőséget. Nem elég csupán a szakmai hátteret vizsgálni. Az illető személyisége, céljai, személyes háttere, életszituációja egyaránt fontos szempontok, hogy lássuk, milyen cégkultúrában és milyen munkakörülmények mellett lesz hosszú távon Ő az ideális megoldás.

Téves elképzelés, hogy csak a cég dönt

Bár sokan keresnek munkát, a „mindenki pótolható” elv nem minden pozíció esetében érvényes. Egy valós példa: orosz nyelvtudással, műszaki végzettséggel, értékesítési tapasztalattal rendelkező projektmenedzsert nem lehet csak úgy, általános hirdetéssel megtalálni. Ha pedig már megtaláltuk, nem feltétlen könnyű megszerezni. Nem mindegy, milyen benyomást kelt egy ilyen emberben a teljes kiválasztási folyamat. Kollégáink felkészültek arra, hogy partnereinket minden esetben úgy képviseljék jelöltjeink felé, hogy professzionális kép alakuljon ki bennük már az első pillanattól.

Időről időre felméréseket is végzünk mind a partnereink, mind a jelöltjeink körében. Ezáltal folyamatosan látjuk, mire van szükségük, mit és hogyan kell fejlesztenünk ahhoz, hogy szolgáltatásunk egyre hatékonyabb legyen mindkét oldalon.

A felmérésekből egyértelműen kiderül, hogy az állásra pályázók több mint 90 százaléka elégedetlen azzal, hogy nem kap semmilyen visszajelzést, miután jelentkezett egy pozícióra. Ennek hátterében nyilvánvalóan az időhiány áll, ám ezzel hosszú távon a cégek maguk alatt vágják a fát. Rossz benyomást keltenek, csalódottságot okoznak akár olyanok számára is, akikre lehet, hogy később szüksége lesz a cégnek.

Pontosan emiatt cégünk egyik alapelve, hogy MINDEN JELÖLT KAPJON VISSZAJELZÉST. Egyedülálló, több milliós beruházással kifejlesztett informatikai rendszerünknek köszönhetően a folyamat minden egyes lépését követően a jelöltek automatikus visszajelzést kapnak e-mailben (sőt gyakran szóban is) arról, hogy az adott pozíció kapcsán tovább jutottak-e, vagy sem. Ezt minden pályázó, akivel kapcsolatba léptünk, pozitívan értékelte, és megemlítette, hogy MÁS CÉGEKNÉL NEM találkoztak ezzel a precíz jelöltgondozással. Ezáltal azokkal is jó kapcsolatot tudunk fenntartani, akik épp nem mentek át a szűrőn.

A kapott visszajelzések minket igazolnak. Az elmúlt évben sikeresen közvetített pályázók egyöntetűen elégedettek voltak a szolgáltatásunkkal. Egyedülállónak tartották azt a gondoskodást és törődést, amit kollégáinktól kaptak, jó érzés volt számukra, hogy folyamatosan kaptak visszajelzést a folyamatról, és azt érezték, nem rutin-interjúkon vesznek részt, hanem valódi érdeklődéssel keressük meg az összes lehetséges szempontot, aminek egyeznie kell a jelölt, a cég, és a pozíció elvárásai között.

„A BAP (Beck&Partners) más. Emberekkel épít ki kapcsolatot. Még akkor is tartva azt, ha nem keresel munkát. Valószínűleg a cégekkel is hasonlóképp jár el: tartja a kapcsolatot akkor is, ha pillanatnyilag nincs szükségük emberre. SOHA NEM LEHET TUDNI mikor lesz rám, vagy rád szükség. A BAP ezen stratégiája hosszú távon ütni fog, mert kialakul náluk egy olyan 'Életrajz' - mind a cégekről mind az álláskeresőkről - amit a személyes kapcsolatok építése nélkül nem lehet felépíteni. Ez nagyon fontos, és a világ alakulását látva stratégiai jelentőségű, hisz az ideális munkatársnak ideális munkát keresnek és ezzel a módszerrel tökéletes megoldást találnak mindkét fél számára. Csak ajánlani tudom Őket.” N. Z.

III. Egyedi szolgáltatást fejlesztettünk ki

Magyarországon elsőként fejlesztettük ki a piacon az ún. Mini-Fejvadászat szolgáltatást, mely során a fejvadászat színvonalának megfelelő minőséget biztosítjuk, annak töredék áráért.

Miért volt erre szükség?

Pontosan tudjuk, milyen károkat tud okozni egy cég életében, ha szakember hiány adódik. Ráadásul nem minden alkalommal van elegendő anyagi keret a fejvadászatra.

Partnereinknek kidolgoztunk egy olyan megoldást, amellyel gyorsan és gazdaságosan tudunk segíteni a bajban. A folyamat során szinte minden ugyanúgy történik, mint a sima fejvadászat során.

Ugyanolyan figyelmet szentelünk a cég és az igényelt pozíció megértésére, összegyűjtve minden fontos kritériumot és szempontot, amely lényeges a megfelelő jelölt megtalálása szempontjából. Nem hátrálunk meg az extrém, nem hétköznapi elvárásoktól sem. Kollégáink zárt adatbázisokban addig kutatnak, direkt keresési módszereinkkel annyi jelölttel veszik fel a kapcsolatot, amennyivel csak szükséges. Így nem csupán az álláshirdetésre bejelentkezők közül tudunk válogatni, hanem olyan személyekhez is eljutunk, akik aktuálisan nem feltétlen keresnek állást, ám felkeltjük számukra az érdeklődést a pozíció iránt.

Ezt a módszert úgy alakítottuk ki, hogy gazdaságosabb, és gyorsabb legyen a szolgáltatás kivitelezése, ám a minőség egyértelműen ugyanazt az értéket képviselje, mint egy hagyományos fejvadászat esetén. Partnereinknek a folyamat végén már csak az a dolga, hogy eldöntsék, az általunk továbbított több jó jelölt közül kivel szeretnének együtt dolgozni

Számos ügyfelünknek tudtunk ezzel a szolgáltatással segíteni, és igazán jó munkaerőt kaptak, gyorsan pótolva ezáltal a megüresedett pozíciót.

„Az együttműködésünk kb. 4-5 évre tekint vissza. Először a nagyon kedvező toborzási csomag miatt választottalak Titeket, és azért maradtam, mert jó jelölteket találtam Rajtatok keresztül. Az évek során folyamatosan fejlesztettétek a szolgáltatást, olyan gondokat levéve a vállamról, mint a rengeteg jelentkező szűrése, az elutasító levelek kiküldése, vagy a számomra legújabb találmány a mini fejvadászat. Kedvelem a gyorsaságotokat, rugalmasságotokat és ahogy a megoldhatatlannak tűnő problémákat pikk-pakk megoldjátok. A legemlékezetesebb eset az volt, amikor 3 nap alatt találtatok a cégünknek 3 orosz-magyar tolmács jelöltet, akikből az új tulajdonosunk ki is tudott választani egy neki megfelelőt. Ez volt az első bemutatkozása a cégünknek és a HR-nek az új tulajdonosunk felé, jól sikerült. Azóta is köszönjük Nektek mi régi dolgozók, és a fiatalember is akit egy év alatt kétszer előléptettünk.”
Bartha Krisztina, HR vezető, Magyarország legjelentősebb édesipari cégcsoportja

IV. Erős informatikai háttér

Elengedhetetlen a professzionális működéshez, hogy a hatékonyság érdekében folyamatosan fejlesszük informatikai rendszerünket, illetve online hirdetési lehetőségeinket is, igazodva a piac által diktált tempóhoz.

Éves szinten több millió forintot költünk arra, hogy adatbázisokhoz férjünk hozzá, illetve fejlesszük a saját jelölt adatbankunkat, és az ahhoz tartozó magunkra szabott informatikai rendszert. Saját rendszerünkben 140.000, összességében pedig nagyságrendileg kb. 400 ezer (!) jelölt önéletrajzához férünk hozzá zárt adatbázisokból. Jelen vagyunk a lehető legtöbb, legnagyobb állásportálon, így hirdetéseinkkel országszerte széles kört érünk el.

Az évek alatt kollégáink munkafolyamatait a lehető legaprólékosabban átvizsgáltuk, és amennyire csak lehet, automatizáltuk. Ezáltal a kiválasztási folyamat felgyorsult, és kizárólag a releváns, szakmai feladatokkal tudunk foglalkozni.

Mindezt egy olyan internetes alapon működő, saját fejlesztésű szoftverrel értük el, mely többek között alkalmas kulcsszavas keresésre, tömeges e-mail kiküldésre, előszűrő kérdőívek kitöltetésére, írásbeli nyelvi tesztek lebonyolítására, valamint gondoskodik arról is, hogy minden pályázó kapjon visszajelzést a megpályázott pozícióval kapcsolatban.

Alapos méréseink alapján kollégáink számára ezáltal napi 2 órányi munkaidőt takarítottunk meg.

Büszkék vagyunk arra, hogy egy éve szoftverünket HR FELHŐ néven a piac számára is elérhetővé tettük, bérlési konstrukcióban. Azon partnereinknek segítünk leginkább ezzel, akik folyamatosan, havonta akár több pozícióra is hirdetnek, így rengeteg önéletrajz feldolgozásával, tárolásával és kezelésével kell foglalkozniuk.
Idén már két partnerünknek is tudunk ezáltal időt spórolni.

Bízunk benne, hogy tevékenységünkkel, fejlesztéseinkkel és sikereinkkel még több vállalkozásnak tudunk segíteni a jövőben is, példát mutatva ezzel a piacon, így a „dobozos” vagy „instant” termékek helyére egyre több valódi, professzionális minőségű személyzeti szolgáltatás kerül.

Elérhetőségünk:
Bíró Ágnes
vezető személyzeti szakértő
+3620 99 99 289
biro.agnes@bap.hu
H-1119 Budapest, Petzvál József u. 44.
www.bap.hu
  • 2021.05.25HBLF Nemzetközi XMentor Program 4. Kick-off esemény 2021. májusában a HBLF szervezésében negyedszerre indul el díjnyertes Nemzetközi XMentor Programunk, a legbefolyásosabb magyar üzleti vezető nők és nemzetközi mentorok támogatásával. A 2017-ben indult, szervezetek és szektorok közötti programot a női vezetők támogatására hoztuk létre és immár angol és magyar nyelven is elérhető! Open Spotlight Award díjat nyert programunk az út elején járó és már úton lévő női vezetők személyes és szakmai fejlődését támogatja. Nemzetközi, befolyásos és elismert mentor hálózatunkon keresztül a mentoráltak számára vállalatok és szervezetek közötti tudás- és tapasztalatmegosztást biztosítunk, emellett önismereti és szakmai fejlődést, valamint a kapcsolatrendszer bővülését. Részletek Jegyek
  • 2021.05.28Vegyen részt Ön is az EU Sokszínűségi Hónapján! Az Európai Sokszínűségi Hónap az Európai Unió egészében felhívja a figyelmet a munkahelyeken és a társadalmon belül a sokszínűség és a befogadás fontosságára. Elismeri a szervezetek arra irányuló erőfeszítéseit, hogy a munkahelyeken előmozdítsák a sokszínűséget és befogadó munkakörnyezetet alakítsanak ki. Az Európai Bizottság jogalkotási intézkedések révén hosszú ideje elkötelezetten támogatja a sokszínűség és a befogadás előmozdítását, valamint a megkülönböztetés elleni küzdelmet. Az említett intézkedések hozzájárultak az egyenlőség javításához, és emberek milliói számára tették lehetővé, hogy a lehető legjobban kibontakoztathassák a bennük rejlő lehetőségeket. Az EU Sokszínűségi Karta Magyarország - az EU kizárólagos partnerszervezeteként Magyarországon - szeretettel invitál meg mindenkit az EU Sokszínűségi Hónap ingyenes eseményeire. Részletek Jegyek
  • 2021.06.07 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.06.19Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter