Megjelent: 2 éve

Lázár János: a MÁV-Volán mind a kilenc érdekképviselete aláírta a bérmegállapodást

Az Építési és Közlekedési miniszter szerint a megállapodással mindenki nyert. A Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet szerint a két volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni.

Utolsóként, de még időben a sztrájkot szervező Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet is csatlakozott a megállapodáshoz, így a MÁV-Volán-csoport mind a kilenc nagy, reprezentatív érdekképviselete még éjfél előtt aláírta a 3 éves bérmegállapodást - közölte az Építési és Közlekedési miniszter a Facebook-oldalán szerdán. Lázár János azt írta: ez kellett ahhoz, hogy a cégcsoport minden munkavállalója már januártól az emelt bérét kapja.

A megállapodással mindenki nyert - fűzte hozzá a tárcavezető. A munkavállalók biztosak lehetnek abban, hogy a következő esztendőkben az infláció fölött fog emelkedni a bérük, a MÁV-Volán-csoport pedig a korábbinál kiszámíthatóbb feltételek mellett, jobb tervezési képességgel tudja végrehajtani a megújulási programját - írta Lázár János, hozzátéve, hogy ezt az állam tulajdonosi jogait képviselő közlekedési miniszterként el is várja a vezetéstől.

 

A két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni a MÁV-Volán-csoportnál a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) szerint. A bérmegállapodás aláírását azzal indokolták, hogy anélkül nem lett volna bérfejlesztés a Volánbusznál.

A SZAKSZ közleményében kiemelte, álláspontjuk szerint a két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna el ilyen bérajánlatot elérni, így a szakszervezet a végső mértékeket a saját sikereként könyveli el, és úgy véli, bebizonyította, hogy lehet Magyarországon a közlekedési szektorban is érdemi sztrájkot megvalósítani. A SZAKSZ a bértárgyalásokon elment a falig, és komoly eredményeket ért el - írták.

A közleményben felidézték, hogy a megállapodás alapján a munkáltató 2024. január 1-ig visszamenőlegesen 600 000 forintos alapbérig alanyi jogú, 17 százalékos béremelést hajt végre, amelynek összege nem lehet kevesebb 70 000 forintnál. A  600 000 forint alapbér felett az alanyi jogú béremelés mértéke egységesen 102 000 forint. Ez autóbuszvezetők esetében a pótlékokkal együtt meghaladja a 20 százalékos mértéket is. Megjegyezték, ezzel a köztulajdonban működő közszolgáltató szférában a MÁV-Volán cégcsoportnál növekszik a legmagasabb mértékben a bér az idén. A szakszervezet közleményében kitért arra, a serdai, utolsó tárgyalási fordulón - a MÁV Zrt., a Volánbusz Zrt. és a társszakszervezet képviselőivel - a felek megállapodtak abban is, hogy különös tekintettel a Volánbusz várható átalakítására, a bekövetkező integrációra, felülvizsgálják a bérek struktúráját és a kollektív szerződést. A megállapodás garantálja, hogy a rákövetkező két évben az inflációt is figyelembe véve nő a foglalkoztatottak keresete - jegyezték meg.

 

MTI

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Létminimumon a rendvédelem hátországa? Vita a RIASZ-dolgozók béréről

A RIASZ-dolgozók béremelését sürgette Novák Előd (Mi Hazánk) szerdán az Országgyűlés rendkívüli ülésén, bírálva a 2008 óta változatlan... Teljes cikk

Három újabb beruházás érkezik Magyarországra és hoz 200 új munkahelyet

Három újabb amerikai beruházás érkezik Magyarországra 21,5 milliárd forint összértékben, több mint kétszáz új, kifejezetten magas képzettséget... Teljes cikk

Nevelőszülői béremelés? Igen is, meg nem is

Két külön döntés született a nevelőszülők jövedelmének emeléséről: a parlament törvényben növelte az alapdíjakat, miközben a kormány egy... Teljes cikk