Lázár János: a MÁV-Volán mind a kilenc érdekképviselete aláírta a bérmegállapodást
Az Építési és Közlekedési miniszter szerint a megállapodással mindenki nyert. A Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet szerint a két volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni.
Utolsóként, de még időben a sztrájkot szervező Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet is csatlakozott a megállapodáshoz, így a MÁV-Volán-csoport mind a kilenc nagy, reprezentatív érdekképviselete még éjfél előtt aláírta a 3 éves bérmegállapodást - közölte az Építési és Közlekedési miniszter a Facebook-oldalán szerdán. Lázár János azt írta: ez kellett ahhoz, hogy a cégcsoport minden munkavállalója már januártól az emelt bérét kapja.
A megállapodással mindenki nyert - fűzte hozzá a tárcavezető. A munkavállalók biztosak lehetnek abban, hogy a következő esztendőkben az infláció fölött fog emelkedni a bérük, a MÁV-Volán-csoport pedig a korábbinál kiszámíthatóbb feltételek mellett, jobb tervezési képességgel tudja végrehajtani a megújulási programját - írta Lázár János, hozzátéve, hogy ezt az állam tulajdonosi jogait képviselő közlekedési miniszterként el is várja a vezetéstől.
A két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna ilyen bérajánlatot elérni a MÁV-Volán-csoportnál a Szolidaritás Autóbusz Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) szerint. A bérmegállapodás aláírását azzal indokolták, hogy anélkül nem lett volna bérfejlesztés a Volánbusznál.
A SZAKSZ közleményében kiemelte, álláspontjuk szerint a két, kiemelkedően sikeres volánbuszos munkabeszüntetés nélkül nem lehetett volna el ilyen bérajánlatot elérni, így a szakszervezet a végső mértékeket a saját sikereként könyveli el, és úgy véli, bebizonyította, hogy lehet Magyarországon a közlekedési szektorban is érdemi sztrájkot megvalósítani. A SZAKSZ a bértárgyalásokon elment a falig, és komoly eredményeket ért el - írták.
A közleményben felidézték, hogy a megállapodás alapján a munkáltató 2024. január 1-ig visszamenőlegesen 600 000 forintos alapbérig alanyi jogú, 17 százalékos béremelést hajt végre, amelynek összege nem lehet kevesebb 70 000 forintnál. A 600 000 forint alapbér felett az alanyi jogú béremelés mértéke egységesen 102 000 forint. Ez autóbuszvezetők esetében a pótlékokkal együtt meghaladja a 20 százalékos mértéket is. Megjegyezték, ezzel a köztulajdonban működő közszolgáltató szférában a MÁV-Volán cégcsoportnál növekszik a legmagasabb mértékben a bér az idén. A szakszervezet közleményében kitért arra, a serdai, utolsó tárgyalási fordulón - a MÁV Zrt., a Volánbusz Zrt. és a társszakszervezet képviselőivel - a felek megállapodtak abban is, hogy különös tekintettel a Volánbusz várható átalakítására, a bekövetkező integrációra, felülvizsgálják a bérek struktúráját és a kollektív szerződést. A megállapodás garantálja, hogy a rákövetkező két évben az inflációt is figyelembe véve nő a foglalkoztatottak keresete - jegyezték meg.
MTI
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A RIASZ-dolgozók béremelését sürgette Novák Előd (Mi Hazánk) szerdán az Országgyűlés rendkívüli ülésén, bírálva a 2008 óta változatlan... Teljes cikk
Három újabb amerikai beruházás érkezik Magyarországra 21,5 milliárd forint összértékben, több mint kétszáz új, kifejezetten magas képzettséget... Teljes cikk
Két külön döntés született a nevelőszülők jövedelmének emeléséről: a parlament törvényben növelte az alapdíjakat, miközben a kormány egy... Teljes cikk
- Béremelést kapnak a HUN-REN dolgozói 2 hete
- Orbán Viktor: januártól 700 ezer család jövedelme nő biztosan 2 hete
- Bejelentették, mennyivel nő a kulturális ágazatban dolgozók bére jövőre 3 hete
- Bérfejlesztésről és létszámcsökkentésről döntöttek ennél a magyar cégnél 1 hónapja
- „Nettó 297 ezerből nem lehet megélni” – drámai munkaerőhiányra figyelmeztet a szakszervezet 1 hónapja
- Bérvita és elvándorlás: összeomlás szélén a színházi szakma? 2 hónapja
- 15 százalékkel emelkednek a bérek ebben az ágazatban 2 hónapja
- Közszolgák figyelem! Januártól ekkora fizetésemelés jön 2 hónapja
- Lemaradtak a középvezetők – csak ennyivel nőtt a fizetésük idén 2 hónapja
- Sokkoló felmérés: tízből nyolc cég idén sem ad fizetésemelést 2 hónapja
- 24 ezer tanár teljesen kimaradt, a többieknek morzsák jutottak a béremelésből 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja