Lemondhat az állami segítségről a MÁV és a BKV
A módosított költségvetési hiánycélba biztosan nem fér bele a MÁV és a BKV adósságának 380 milliárdos átvállalása - írja a Világgazdaság keddi számában.
A kormány az adósságvállalással kapcsolatos részleteket az év végéig dolgozza ki, így még nem tudni, az unió szemében fontos eredmény-szemléletű hiánymutatót is érinti-e. Ahhoz azonban, hogy ezeket az adósságokat felvállalhassa a kormány, az eredeti hiánycél 225 százalékára kellene emelni az év végi deficit-előrejelzést.
A Világgazdaság szerint a magánnyugdíj-pénztári vagyon 530 milliárdos összegére már az előzőleg módosított hiánycél valóra váltásához is szükség van. Különadókból 140, bankadóból pedig 100 milliárd forint érkezik még a költségvetésbe, de a lap szerint így is ki kell hagyni a tetemes egyszeri kiadásokat ahhoz, hogy összejöjjön a 2,9 százalékos év végi hiánycél - amennyiben az európai és a világgazdasági helyzet nem romlik tovább.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?