Az MG Rover, az utolsó brit tulajdonban álló autógyár péntekig kapott haladékot tartozásai rendezésére. Ha addig nem kap 100 millió fontnyi kormányzati hitelt, csődbe megy.
FigyelőNet BELÉPÉSREGISZTRÁCIÓKeresőFNHírforrásCégmonitor2005. április 4. Feliratkozás a hírlevélreLegyen az FN a kezdőoldalam! function getElement(id) {return document.getElementById ? document.getElementById(id) : document.all ? document.all(id) : document.layers? document.layers[id]:null;}function csatornaSzinov(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}function csatornaSzinou(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}ROVATOK Címlap Hírek Gazd/Pol Köz/Élet Befektetés Cégvilág Karrier Tech/Tudomány Életmód Utazás Hetilap Figyelő Trend Archívum DossziékAdózás 2005Álláskeresési ABCBefektetők iskolájaEgzotikus pénzügyi termékekEU-források és pályázatokEU-munkavállalásGyorsjelentésekIngatlan adásvételIrakIzgalmas ingatlanokKarriertanácsok az unióbanKöltségvetés 2005MatávMolMunkajogOrosz biznyeszOTPRichterUniós ingatlanboomSZOLGÁLTATÁSOK Kalkulátorok Szakértőink Adatbánya Hírforrás Munkajogi ABC Cégmonitor Nyelvlabor Naptár Talentum:Állások KonferenciákINTERAKTÍV Fórumok Pályázatmonitor Képzések IngatlanMonitor Tesztek, kvízek Már a kínaiaknak se kell a Rover gyára 2005. április 4. FigyelőNet Az MG Rover, az utolsó brit tulajdonban álló autógyár péntekig kapott haladékot tartozásai rendezésére. Ha addig nem kap 100 millió fontnyi kormányzati hitelt, csődbe megy. Hónapok óta tárgyal a longfordi székhelyű cég átvételéről a kínai Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), de a hétvégén a beruházó visszalépését valószínűsítették. Ezért a brit ipari és kereskedellmi minisztérium küldöttséget menesztett Kínába, hogy rábírják a befektetőket a hatezer főt alkalmazó cég átvételéről. Az ázsiai vevők azonban a cég katasztrofális pénzügyi helyzetével magyarázták visszalépésüket, pontosabban azzal, hogy csak az elmúlt héten szereztek tudomást a valós helyzetről. A brit Independent napilap értesülései szerint minden azon múlik, hogy az autógyár milyen feltételekkel kapja meg a kormányzati hitelt: ha hat hónapon belül kell megkezdeni a visszafizetést, akkor az csak meghosszabbítja az agóniát, míg ha több éves türelmi időt kapnak, akkor még van esély a talpraállásra. Azt senki nem vonja kétségbe, hogy a hitelt folyósítják, hiszen a gyárnak otthont adó West Midlands vidékén különösen magas a munkanélküliség. A hitel ötlete április elsején született, amikor a kínaiak megváltoztatták álláspontjukat. Ezzel együtt a kormányzat máris gőzerővel dolgozik a valószínűleg utcára kerülő dolgozók további elhelyezésével. Különösen, mert a minisztérium szolgáltatási főigazgatója azt javasolta, hogy ne folyósítsák a hitelt. Így a pénzügyi segítség csak “hipotetikus elképzelés" marad, nyilatkozta egy szakértő a brit lapnak. A hitel feltétele állítólag, hogy az a négyfős befektetői csoport, aki 2000-ben jelképes 10 fontért, mintegy négyezer forintért megvette a céget, saját vagyonát is beleadja a cég feltámasztásába. A Phoenix Four-nak nevezett társaság állítólag 150 millió fontot profitálna az üzleből. A Rover szóvivője szerint “ha ez igaz lenne, a cégnek semmi gondja nem volna". A kínaiak már eddig 67 millió fontot fektettek az üzembe, és további 133 milliót (mintegy 50 milliárd forintot) invesztálnának a Rover 45 utódjának kifejlesztésébe, cserébe a cég részvényeinek 75 százalékát kéri. A Rover hivatalosan nemcsak a 150 millió fontos ügyletet tagadja, hanem azt is, hogy a cég mintegy 400 millió fonttal nem tud elszámolni a hiányzó nyugdíjpénztári befizetések terén. A szóvivő szerint ez az összeg 2003 végén mindössze 67 millió volt, és azóta tovább csökkent.