Megjelent: 12 éve

Már toborozza a személyzetet a Sólyom Airways?

A szakmában vannak pletykák arról, hogy a Sólyom már toborozza a személyzetet, ez azonban nem olyan egyszerű. Hónapok is eltelhetnek, mire a megfelelően képzett személyzet összeáll - írja a hvg.hu.

Bár a Sólyom Hungarian Airways néven beharangozott új légitársaság még nem rendelkezik engedéllyel a nemzetközi kereskedelmi légi szállításra, több hatósági eljárás is folyamatban van - közölte a hvg.hu érdeklődésére a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Az egyedi, folyamatban lévő ügyről ugyan az NKH nem adhatott felvilágosítást, de általánosságban közölték, mire van szükség egy új légitársaság elindításához.
A Magyar Nemzet múlt szombati számában harangozta be, hogy az új nemzeti légitársaság "közel-keleti kisebbségi befektetők" segítségével már augusztusban elindulhatja járatait európai és közel-keleti célállomásokra. A cég képviselője Vágó József korábban az NKH légiközlekedési igazgatója volt. A nemzeti jelző ez esetben nem állami céget jelent, a kormány már jelezte, hogy nem kíván részt venni a kezdeményezésben, legfeljebb sok sikert kívánhat.


Az NKH tájékoztatása szerint egy légitársaság elindításához fel kell állnia egy teljes, működő rendszernek, amely több engedély meglétéhez kötött. Szükség van egy üzemben tartási engedélyre (AOC), amely voltaképpen a szakmai engedély. Ennek feltétele egyebek mellett a megfelelő képzettségű személyzet, illetve legalább egy, magyar lajtsromban lévő repülőgép megléte. A működési engedélyhez (OL) igazolni kell a pénzügyi háttér és egyéb, ehhez kapcsolódó feltételek teljesítését.

Bár a szakmában vannak pletykák arról, hogy a Sólyom már toborozza a személyzetet, egy korábbi pilóta szerint ez nem olyan egyszerű: a Malév csődje után munka nélkül maradt pilóták vagy a Távol-Keletre távoztak, vagy lejárt a szakszolgálati engedélyük. Ahhoz, hogy ezt újra megkapják, szükség lenne egy szervezetre, ami felterjeszti őket a hatósághoz: ez lehetne a légitársaság is, ha van típusfőpilótája és oktatási szervezete. Ha a Sólyom nem Boeing 737-es gépekkel repül majd (mint egykor a Malév), akkor a pilótákat át kell képezni az új típusra, ami szintén hónapokat vesz igénybe. A légiutas-kísérőknek a magyar szabályok szerint szintén szükségük van szakszolgálati engedélyre.

hvg.hu
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
620 új munkahely Komáromban – ez csak a jéghegy csúcsa?

Komáromban 620 új munkahely jön létre a BYD legújabb, 32 milliárd forintos beruházásával – de a számok mögött sokkal többről van szó. A kínai... Teljes cikk

Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás

A Samsung SDI átadta a valaha volt egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési beruházást Magyarországon, ami jól mutatja, hogy a keleti nyitás stratégiája... Teljes cikk

Matrac nélküli ágyak, zsúfolt vécé, pihenőnap nincs - perlik a BYD-t

Brazil ügyészek pert indítottak a kínai elektromos jármű gyártó óriás BYD és két alvállalkozója ellen, mondván, hogy emberkereskedelemért és... Teljes cikk