Mégis leállhat a vasút két órára
Hétfőn kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak a mozdonyvezetők, ha vasárnap délutánig nem tudnak megegyezni a szaktárcával a vasútbiztonságról. Két tárgyalás volt eddig az érintettek között, de semmi sem történt és semmilyen garanciát nem kaptak a mozdonyvezetők, így érvényben marad a sztrájkfelhívás - mondta az [origo]-nak Borsik János, a Mozdonyvezetők Országos Szakszervezetének elnöke.
Amióta több magáncég is belépett a vasút életébe, nincs ellenőrzés, és a vasút üzembiztonsága sem biztosított. Van olyan mozdonyvezető, aki nyolc óra helyett 20 órát dolgozik feketén. Ha csak árut szállít, ez akkor is nagyon veszélyes - mondta Borsik János. Ezt támasztja alá a magán áruszállító cégek baleseti statisztikája, amely 25 százalékos részvételi arányt mutat, pedig mindössze 1,3 százalékos részesedésük van a teherszállításban.
Az [origo] Kóka János gazdasági és közlekedési minisztert is szerette volna megkérdezni ez ügyben, de a ferihegyi vasút átadásakor másra vonatkozó kérdést nem lehetett feltenni. A szaktárca sajtóosztályán pedig tegnap estig nem válaszoltak a kérdéseinkre, így nem tudni, hogy mikor ülnek legközelebb tárgyalóasztalhoz a mozdonyvezetőkkel.
Mint ismeretes, a Mozdonyvezetők Országos Szakszervezete (MOSZ) még tavaly novemberben kezdett egyeztetést a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal (GKM) a vasútbiztonság kérdéseiről. A szaktárca vezetése azonban csak júniusban ült asztalhoz, miután a mozdonyvezetők bejelentették, hogy július 23-án reggel 6 és 8 óra között kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak.
Az érintettek legutóbb a múlt héten pénteken találkoztak, és csupán abban értettek egyet, hogy a vasútbiztonság súlyponti kérdés, de döntés nem született az ügyben.
Garamhegyi Ábel, a GKM államtitkára a találkozót követően azt mondta, hogy a vasútbaleseti statisztikák az utóbbi időszakban jelentősen javultak, az idén az első fél évben történt vasútüzemi balesetek - ideértve a legkisebb rendellenességeket is - száma mintegy 40 százaléka volt csupán a tavalyi hasonló időszakinak. A szaktárca ezek alapján úgy ítéli meg, hogy a baleseti fenyegetettség megítélésében a GKM és a MOSZ közötti konfliktus mesterséges, ezért aránytalanul súlyos eszköznek tartja a szakszervezet sztrájkfenyegetését
Borsik János ezzel szemben úgy látja, hogy a vasúti közlekedés biztonsága érdekében haladéktalan intézkedésekre lenne szükség, de véleményük szerint a pénteki megbeszélésen mindössze a hiányosságok megismeréséig jutott el a tárca. Ezt a szakszervezet nem tartja elegendőnek, ezért készülnek a hétfői sztrájkra.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?