Mentőövet kap a GKM-től a Transelektro
Bár az MFB irányításával megmentési tervet dolgoznak ki a likviditási válságban lévő Transelektro számára, a bankok a további hiteleket Székely távozásához köthetik. A tárgyalások a héten mind a gazdasági tárcával, mind a pénzintézetekkel folytatódnak, derül ki az mfor.hu körképéből.
Mint ismert, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken fogadta Székely Pétert, a Transelektro Csoport elnökét. A tárgyalás témái között szerepelt a cégcsoport piaci helyzete és versenyképességi kilátásai. Emellett áttekintették, milyen okok vezettek a csoport pénzügyi problémáihoz.
Ábrahám Gergely szóvivő elmondta: a gazdasági és közlekedési tárca minden olyan segítséget megad a Transelektro Csoportnak, amely összhangban van az Európai Unió versenyjogával és a tulajdonosok, főként az MFB érdekeivel - mondta pénteken.
A Transelektro szerint az "átmeneti likviditási-finanszírozási válságot" olyan tényezők idézték elő, mint az utóbbi években rendkívül erős forint, a magas kamatlábak, a világpiacon jelentősen megemelkedett alapanyagárak, a magyarországi körbetartozások, a magyar tulajdonú cégekre jellemző tőkehiány és az ipari csoporton belüli vezetői hiányosságok, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.
A Transelektro képekben
A Transelektro Csoport tevékenységi köre képekbenKóka leszögezte: a gazdasági tárca a magyar ipari kultúra védelmén és az iparpolitikai célokon kívül segít megtartani a csoport több ezer alkalmazottjának munkahelyét is. A miniszter egy reorganizációs, finanszírozási terv elkészítését várja a tulajdonosoktól, és ehhez szakmai, illetve anyagi segítséget ad: a terv elkészítésének költségeit a tárca és háttérintézményei állják.
Kóka független szakértői véleményeket is kér a vállalatcsoport helyzetéről és hosszú távú üzleti kilátásairól. A tárgyalások a jövő héten folytatódnak.
A Transelektro tájékoztatása szerint a kialakult helyzet megoldására nem csak a kormány, hanem az APEH, az MFB és a kereskedelmi bankok képviselőivel is folytatnak tárgyalásokat. A tulajdonosok ezeken megerősítették, hogy készek a megoldáshoz a maguk részéről is jelentősen hozzájárulni.
Sajtóértesülések alapján a csoport szállítók felé fennálló lejárt tartozásai mintegy 5 milliárd forintot tesznek ki. A Transelektro szerint a szállítói tartozások és a vevői követelések azonos nagyságrendűek.
Mint ismert, az egyik legnehezebb helyzetbe a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) került, amely ellen tavaly felszámolási eljárást kezdeményezett a Horváth Ipari Karbantartó Kft. A társaságnak végül sikerült rendezni közel 17 millió forintos adósságát.
A Stadler Flirt Budapesten
A Flirt a Nyugatiban, 2005. 12. 09.Egyes információk szerint a mostani krízis a GTK MÁV-tendert nyert Stadlerrel fennálló kapcsolatát is veszélyezteti. A Népszabadság úgy tudja: amennyiben a magyar cég a svájci társaság által határidőül szabott február 28-ig nem tudja bevásárolni magát - mintegy egymilliárd forintos költséggel - a vonatok gyártásához szükséges MÁV Északi Járműjavító Kft. tulajdonosai közé, akkor eleshet a tenderhez kapcsolódó 7,5 milliárd forintos megrendeléstől.
Céges közlés szerint az ipari csoport éves árbevétele 30-35 milliárd forint körül mozog, ennek 60-70 százaléka exportból származik. Mintegy 2000 főt foglalkoztat, a mögötte lévő beszállítói körben pedig 5-6000 ember talál munkát.
A Transelektro úgy véli: tevékenységük bővül, rendelésállományuk belföldön és külföldön is növekszik, így forgalom tekintetében komoly növekedési potenciállal rendelkeznek.
Menedzsment Fórum
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?