kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

Nem hamarkodják el a Volán privatizációját

A kormány nem tervezi a Volán-társaságok elhamarkodott privatizációját; a Pénzügyminisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szakembereiből álló munkacsoportnak október elsejéig kell elkészítenie a Volán-társaságok középtávú fejlesztési tervét.

Erről tájékoztatta Csepi Lajos, a közlekedési szaktárca államtitkára és Dabóczi Kálmán főosztályvezető a Volán szakszervezetek képviselőit - mondta Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.

A szakmai egyeztetésen a Volán cégcsoport helyzetéről, valamint a közösségi közlekedés jövőjéről tárgyaltak a szaktárca képviselői a szakszervezetekkel, amire azért került sor, mert a szakszervezetek jelezték: ellenzik a magánkézbe adást és az állami szerepvállalás csökkenését.

A szakszervezeti tömörülések vezetőinek felvetésére, miszerint egyes gazdasági érdekcsoportok nem mondtak le a Volánok teljes körű megszerzéséről, a szaktárca képviselői kijelentették, hogy nem tervezik "egy kézbe" eladni a társaságot.

Az elképzelések szerint az új tulajdonosi szerkezetben szerepet kapnának az önkormányzatok, az állam és a szakmai befektetők, valamint dolgozói részvénnyel a munkavállalók és a menedzsment.

A szakszervezetek vezetői elmondták azt is, hogy ellentmondásosnak tartják az alvállalkozók kötelező bevonását a szolgáltatásba, amire a 2004-ben megkötött közszolgáltatási szerződés kötelezi a Volán-társaságokat.

Mindezt a döntéshozók is elismerték, ezért nem zárták ki a szerződésmódosítás lehetőségét, hozzátéve, hogy a közlekedésszervező regionális irodák megerősítésével jobban össze lehet hangolni a közösségi közlekedésben résztvevők - a MÁV, a Volán-társaságok és a magánvállalkozások - szolgáltatását.

Horváth László emlékeztetett: a helyközi utasforgalom több mint 70 százalékát a társaság bonyolítja le, a Volán járatok biztosítják az összeköttetést a zsáktelepülések, a kis falvak és a külvilág között, ezzel azonban nincs arányban a szakma kormányzati támogatottsága, anyagi és erkölcsi megbecsülése.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk