Rohammunkában áll át új rendszerre az APEH
Alig másfél hete maradt az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak (APEH), hogy levezényelje az illetékhivatalok beolvasztását és a regionális működésre való átállást. Utóbbi valószínűleg sikerülni is fog, januártól a hét regionális, illetve a központi igazgatóságnál folytatódik a munka. Az illetékhivatalok integrálása viszont nem megy egykönnyen, jövőre még nem tudnak egységes eljárásrend szerint működni írja a Napi Gazdaság.
A másik feladatot, az illetékhivatalok beolvasztását azonban hátráltatja, hogy sok munkát kell még fektetni például az informatikai rendszerek összekapcsolásába.
Az APEH reményei szerint az adózók nem éreznek meg semmit a szervezet regionális átszervezéséből, ami elsősorban a vezetői szinteket érinti. Januártól az adóhivatal hét regionális és egy központi igazgatósággal üzemel majd. A jelenlegi három fővárosi és a Pest megyei igazgatóság összevonásával megalakul a közép-magyarországi régió igazgatósága, míg a vidéki régióigazgatóságok három-három megyei szervezet egyesülésével jönnek létre.
Ezenkívül feláll egy nyolcadik, központi igazgatóság is, ide kerül az országos nyomozati jogkörrel felruházott "elitcsoport", a legnagyobb adózókkal foglalkozó igazgatóság, valamint a külföldi és a kizárólagos illetékességű adózókkal (fegyveres testületek) foglalkozó részleg - mondta a Napi Gazdaságnak Juhász István, az APEH elnökhelyettese. A regionális igazgatóságokon két szakmai vezető irányítja a munkát: az egyik az adó- és illetékügyért, a másik az ellenőrzésekért és a végrehajtásért felel majd. A korábbi megyei hivatalok kirendeltségként működnek tovább, vagyis élükön nem feltétlenül áll majd vezető - tette hozzá Juhász.
Az adózók a személyes ügyintézésnél továbbra is azt az irodát kereshetik fel, amelyet eddig. Az átállást segíti, hogy a jövő évtől jelentősen emelkedik az elektronikus úton bevallók száma, akiknek mindegy, hogy melyik városban, melyik ügyintéző dolgozza fel a bevallásukat.
Az APEH ellenőrzési munkáján is gyorsíthat a régiós felállás, eddig ugyanis a revizoroknak külön engedélyt kellett kérniük, ha a szomszédos megyében szerettek volna kapcsolódó vizsgálatot végezni a saját ügyükben.
A jövő évtől esedékes tízezer vagyonosodási vizsgálat elvégzéséhez ötszáz fővel kellene növelni a hivatal létszámát. Információnk szerint az álláshelyeket már meghirdették, de egyelőre nem töltötték be, mivel nincs elég jelentkező - áll a Napi Gazdaság cikkében.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Milliós bírságot fizetnek a Józsefvárosi piac árusai
Előzetes adómegállapításra készül az APEH
50 milliárd forint áfaeltitkolást fülelt le az APEH
Februárban eldől, összeomlik-e az e-bevallás
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk
Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk
A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk