kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Szétesett, de tovább él a Transelektro

Szerdán hivatalosan is bejelentették, hogy indiai kézbe került az egykori Transelektro birodalom zászlóshajója, a Ganz Transelektro Villamossági (GTV) Rt. Az ipari holding egyéb cégeinek többsége - magyar magánbefektetőknek köszönhetően - szintén fennmarad, a közlekedési társaságot viszont a jelenlegi állás szerint felszámolják. Utóbbi dolgozóit a Ganz-Skoda páros veheti át. Az mfor.hu a nyolc hónapja kirobbant Transelektro-ügy mérföldköveit és a legújabb fejleményeket tárja az Olvasó elé.



Szétesett birodalom, összetört álmok (Mfor-montázs)
Iparági forrásaink is megerősítették a Népszabadság azon információját, miszerint a Ganz-Röck Zrt. tulajdonosai a cseh Skodával szövetkezve új céget hoztak léte, amely átvenné a megszűnés előtt álló Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. még élő megbízásait.

Összejöhet az Alstom-üzlet

Mindez azt jelentheti, hogy az elmúlt hetek híreivel ellentétben mégis magyar részvétellel gyárthatják majd le az Alstom BKV-tendert nyert metrókocsijait. "Bíztató jelnek tekintjük a Ganz-Skoda ZRt. megjelenését, és örülnénk annak, ha az eredeti tervnek megfelelően magyar partner részvételével valósulna meg a befektetés" - közölte az mfor.hu megkeresésére Müller Mihály, az Alstom kommunikációs igazgatója.

Százmilliós adósságok
A GTK felszámolásáról szóló határozatok július első felében emelkedtek jogerőre. A közlekedési cég több százmillió forintnyi fizetési kötele- zettségének nem tudott eleget tenni. Korábban 162 millió forint kifizeté- séről egyezséget kötött hitelezőivel, ám már a júniusban esedékes első, 61 millió forintos részlet törlesztésére sem volt képes.

Forrás: Népszabadság
Hozzátette: az elmúlt hónapokban folyamatos kapcsolatban álltak a GTK-val, s így az új cég megalakulásáról is azonnal értesültek. Szerinte legkésőbb szeptember közepére végleges döntést hoznak majd a kérdésben. Késés egyelőre nincs, sőt, már megkezdődött a gyártás előkészítése is.

Mint ismert, a francia cég és a Transelektro alkotta konzorcium idén májusban nyerte el a BKV-megbízást. A szerződés szerint 22 járművet a 2-es, 15-öt pedig a most épülő 4-es metróhoz szállítanak majd, amelyek 2007-től, illetve 2009-től fognak forgalomba állni. A mintegy 65 milliárd forint értékű üzletből a GTK (vagy az új cég) 10 százalék, nagyságrendileg mintegy 5-6 milliárd forint erejéig részesedne, s többek között a hajtáslánc egyes elemeinek legyártásáért felelne. (Amennyiben mégis meghiúsul a konzorciális együttműködés, akkor az Alstom franciaországi egységeiben egyedül is vállalja a szerelvények legyártását.)

12,5 milliárdos üzlet
A Transelektrónak össze- sen 12,5 milliárd forintos bevételt hozott volna a Stadler-üzlet, ebből 6,5 milliárd az első, 6 milliárd pedig a második harminc vonat leszállítása után lett volna esedékes. A végül meghiúsult ügylet fontos- ságát jelzi, hogy a Trans- elektro Csoport árbevéte- le korábban éves szinten 30-35 milliárd forint kö- zött mozgott.
Átvenné a dolgozókat a Ganz-Skoda

A Ganz-Skoda emellett még egy sor, hasonló jelentőségű megbízást örökölhet a GTK-tól, hiszen az összesen több mint száz troli leszállításával adós megrendelőinek, így a BKV-nak és az észtországi Riga városának is. Igaz, más üzletek menthetetlennek látszanak. Így például információink szerint nincs esély arra, hogy mégis részt vegyenek a MÁV-tendert nyert Stadler Flirt-vonatok gyártásában, már csak azért sem, mivel a svájci cég a március végi szakítás óta már megoldotta a pótlást.

Ha viszont a többi megrendelést sikerül megszerezni, akkor - a Népszabadság értesülései szerint - a közlekedési cég bajai üzemének háromszáz dolgozójából 150-et egyből átvenne a Ganz-Skoda, később pedig mindegyikük visszakaphatná munkahelyét.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek