Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 4 éve

Sztrájk matt bénult meg a tömegközlekedés Párizsban

A francia fővárosban utoljára 2019-ben volt közlekedési sztrájk.

Megbénult pénteken Párizsban a tömegközlekedés a fizetésemelést követelő dolgozók sztrájkja miatt: a 14 metróvonal közül nyolcon egyáltalán nem indultak szerelvények, haton pedig csak a reggeli és az esti csúcsforgalmi időkben közlekednek vonatok; a buszok, a villamosok és az elővárosi vonatok (RER) is ritkán járnak. A városban azonban a vártnál kisebbek a dugók, miután a párizsiak egy jelentős része a koronavírus-járvány miatt még otthoni munkavégzésben dolgozik, illetve a hét utolsó munkanapján otthon maradt az előre bejelentetett figyelmeztető munkabeszüntetés idejére. A tömegközlekedési dolgozók valamennyi szakszervezete (CGT, FO, Unsa, CFE-CGC) egységesen munkabeszüntetésre szólította fel a dolgozóit a nyomásgyakorláshoz a fizetésemelésről megkezdett tárgyalások idejére.

A párizsi tömegközlekedési vállalat, az RATP vezetősége előzetesen azt ígérte, hogy a dolgozók keresete nem veszít semmit vásárlóerejéből. Hétfőn átlagosan 2,7 százalékos fizetésemelést ajánlottak 2022-re, a szakszervezetek viszont azt állítják, hogy a vezetőség csak 0,4 százalékos emelést garantált, miközben a statisztikai hivatal szerint az infláció az első negyedévben meg fogja haladni a 3 százalékot. A szakszervezetek egységesen 3 százalékos emelést követelnek. Utoljára 2019-ben, a pandémia előtt volt közlekedési sztrájk Párizsban, akkor a nyugdíjreform ellen tüntettek a dolgozók.

 

MTI

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egyre jobban félnek a dolgozók , hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat

Egy friss kutatás szerint a vállalatok nagy része biztosít valamilyen formában AI-képzést, de a munkavállalók nagy része úgy érzi, több ilyen... Teljes cikk

Megfordult a trend: meredeken csökken a brit bevándorlás

A júniussal zárult egy évben meredeken csökkent a megelőző időszakok rekordszintjeiről a nettó bevándorlás Nagy-Britanniában. A brit statisztikai... Teljes cikk

Mennyiség helyett minőség - Ezek a jó állás titkai az amerikai munkavállalók szerint

Egy friss kutatásból kiderül, hogy a minőségi munkát végző munkavállalók nemcsak elégedettebbek, hanem egészségesebbek, elkötelezettebbek és... Teljes cikk