Tízezres leépítés az Airbusnál
Francia lapjelentések szerint az Airbus szanálási terve több mint tízezer állást veszélyeztet: a Les Echos 10-12 ezer közötti számról értesült, ebből 3-4 ezer Franciaországban szűnne meg. Ugyanakkor a La Tribune tízezres számról szerzett tudomást.
Az Airbus anyacége, az EADS európai légi- űr- és védelmi konszern az eredeti tervek szerint kedden tette volna közzé a több milliárd eurós megtakarítást előirányzó szanálási program részleteit. A cég azonban hétfői közleménye szerint, lemondta ezt, arra hivatkozva, hogy további konzultációk szükségesek a programról. Újabb időpontot a terv ismertetésére vonatkozóan egyelőre nem jelöltek meg.
Louis Gallois Airbus-főnök ugyanakkor aláhúzta: a tervet mielőbb ismertetni kell, a dolgozóknak tisztán kell látniuk a cég és saját jövőjüket illetően. Ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy mielőbb megszületik a sürgősen szükséges konszenzus.
Dolgozók ezrei tiltakoztak
A cég vezetése vasárnap arról döntött, hogy az A380-as óriásgépet az Airbus hamburgi üzemében is tovább gyártják. Korábban olyan hírek röppentek fel, hogy a gyártást teljesen a franciaországi Toulouse-ba helyezik. Munkahelyük lehetséges elvesztése miatt tiltakozó gyűléseket tartottak dolgozók ezrei az Airbusokat szerelő EADS repülőgépgyártó konszern németországi és franciaországi üzemegységeiben már január óta.
Az üzleti válság veszélye azóta lebeg az EADS felett, hogy többször halasztani volt kénytelen A380 jelzésű modelljének jövőbeni szállítását, márpedig ezen gépekre már számos rendelést kapott. A gyártó dolgozói szerint a problémák a vezetés gyengeségeiből, belső harcaiból adódnak, ezért kell jelentős tőketámogatást szerezni, ezért lesz veszteséges üzleti év a 2006-os.
Közben a katari állami tulajdonban levő Qatar Investment Authirity tárgyalásokat folytat az EADS-ban történő részesedésvásárlásról. A megcélzott részesedés nagyságát egyelőre nem közölték. Mint arról az Mfor korábban beszámolt, a DaimlerChrysler ezzel ellentétben egy befektetési konzorciumnak ad el jelenlegi 22,5 százalékos EADS-részesedéséből 7,5 százalékot.
MTI/Menedzsment Fórum
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?