A Budapest Airport vezérigazgatója, Chris Woodruff szerint Ferihegy a legsikeresebb közép-európai légikikötővé válhat a közeljövőben. A társaság jövőre teljesen új díjszabási rendszert vezet be, és nagyszabású építkezéseket tervez az elkövetkezendő két évben - írja a Népszabadság.A Budapest Airport pályázatot írna ki a Ferihegyi reptér taxisdrosztjainak üzemeltetésére. Chris Woodruff, a társaság vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta: a repülőtéren megforduló utasok a taxiszolgáltatásra panaszkodnak a leggyakrabban. A vezérigazgató szerint a reptér munkalehetőséget és prosperitást teremt a környező településeknek, amelyek miatt kitűnő szomszédnak számít, ugyanakkor elismerte: vannak hátrányai is annak, ha valaki egy repülőtér mellett él. Woodruff szerint újra kellene tárgyalni bizonyos, a repüléssel kapcsolatos szabályokat. A BAA szerint például nem a légifolyosókon áthaladó forgalom százalékos arányát kellene meghatározni, hanem az átrepülések számát. Felülvizsgálnák a kifutópályák használatát, hogy a le- és felszállások a lehető legkevesebb zajjal terheljék a reptér környékén élőket. A BAA leszögezte: a helyi közösségek érdekeit is képviselni fogja a kormányzattal és a légügyi hatóságokkal való tárgyalások során. Az igazgató szerint a reptér vezetősége együttműködésre törekszik a dolgozókkal, és szeretne megegyezni a Légiforgalmi Dolgozók Független Szakszervezetével is. Woodruff szerint azonban nem lenne fair, ha ennek a 135 munkavállalót képviselő szakszervezetnek kedvezőbb feltételeket ajánlanának, mint amilyet a másik öttel kötöttek. Woodruff szerint csökkenteni kell azokat a díjakat, melyeket a légitársaságok fizetnek a repülőtérnek, jelenleg ugyanis Ferihegy a régió legdrágább repülőtere. A budapesti bejelentésre válaszul a prágai reptér is csökkentette árait. Ez az igazgató szerint jelzés arra, hogy a csehek aggódnak a magyar konkurrencia miatt. A reptér igazgatója szerint Budapest át tud csábítani légitársaságokat Bécsből is, ha kedvezőbb árajánlatot adunk, mint az osztrák légikikötő. Fontos fejlesztéseket terveznek Ferihegyen: teljesen összenyitják majd a kettes terminál A és B épületét, közös indulási csarnok épül, és a tranzitterület is jelentősen bővül majd. Több üzlet és étterem lesz a reptér épületében, és a várakozó utasok is nagyobb helyet kapnak majd. Növekedni fog az utashidak és a repülőgép-állóhelyek száma is. Ezek a fejlesztések várhatóan 2008 nyarának végére készülhetnek el. Az Ecserhez közelebb eső kifutópálya déli oldala mellé pedig új légiárukezelő-központot alakítanak ki.Az igazgató szerint nem kell attól tartani, hogy az egyes terminál nem bővíthető és emiatt nem indíthatnak új járatokat a diszkont légitársaságoknak, hiszen a 2B terminál jelenleg kihasználatlan. Jövőre a reptéren teljesen új díjszabási rendszert vezetnek majd be, és a fapados légitársaságoknak külön szolgáltatás- és díjcsomagokat is kínálnak.[origo]