Veszélyben több ezer vasutas munkahely
A Vasutas Szakszervezet és a VDSZSZ Szolidaritás közleménye szerint feladni kényszerülhet egyik legfontosabb tevékenységét a legnagyobb magyar vasúti árufuvarozó cég, a Rail Cargo Hungaria Zrt., és ezzel több ezer ember munkahelye is veszélybe kerül, amennyiben a kormány nem teljesíti a tavaly kötött stratégiai megállapodásban vállalt támogatást - írják. A cég is reagált a szakszervezet közleményére.
Az RCH esetleges kivonulása az „egyes kocsi” fuvarozásból, közvetve a teljes hazai vasút működésére is veszélyt jelent - írja közös közleményében a vasútnál működő két nagy szakszervezet.
Hiába ígérte a kormány, eddig egyetlen fillért sem fordított a hazai vasúti árufuvarozás egyik legfontosabb alaptevékenységének, az úgynevezett egyes kocsi forgalomnak - amelyet a számtalan vasúttársaság közül egyedül az RCH végez - a megmentésére. A teheráruk állomásonkénti összegyűjtését - ezt nevezi a szakma egyes kocsi forgalomnak - mintegy közszolgáltatási feladatként végzi megalakítása óta az RCH. A tevékenység magas költsége és az ezzel szemben álló alacsony fedezet - a tavaly aláírt RCG-Magyar Állam stratégiai megállapodásban foglalt támogatás nélkül - több milliárd forintos veszteséget okoz a társaságnak - olvasható a Vasutasok Szakszervezete és a VDSzSz Szolidaritás közös közleményében.
Annak ellenére, hogy a stratégiai megállapodásból egyértelműen kiderül: az ágazat biztonságos fennmaradásához szinte nélkülözhetetlen ennek a tevékenységnek a támogatása, úgy tűnik, az illetékesek nem vették komolyan az RCH jelzését. A szakszervezetek azért foglalkoznak ezzel a témával kiemelten, mert amennyiben a cég nem végzi ezt a hazai kis- és középvállalkozások működéséhez is fontos tevékenységét, az ágazatban akár kétezer vasutas - az RCH munkavállalóin kívül mozdonyvezetők, tolatásvezetők, kocsirendezők, járműkarbantartók, stb. - válhat munkanélkülivé.
A szakszervezetek ezért most az eddigieknél is hangosabb riasztásba kezdenek, kongatják a vészharangot, amely hamarosan magától is megszólalna - írják. Az ugyanis, ha az RCH felhagyja ezt a nemzetgazdaság számára is fontos tevékenységét, a teljes hazai vasúti közlekedésre kedvezőtlen hatással lesz.
A Rail Cargo Hungaria reagált a szakszervezetek közleményére:
A Rail Cargo Hungaria a Vasutasok Szakszervezete és a VDSzSz Szolidaritás mai közös közleményére reagálva fontosnak tartja közölni, hogy a magyar termelőüzemek áruinak piacra juttatásában kulcsszerepet játszó, ugyanakkor kimagaslóan magas költségekkel járó egyes kocsi fuvarozást a piacvezető vasútársaság országos lefedettséggel fenntartja, és ennek a közszolgáltatás jelleggel végzett tevékenységének a veszteségeit több mint egy évtizede más, gazdaságos folyamatainak eredményéből finanszírozza.
Az utóbbi időszakban különösen kedvezőtlenné vált külső gazdasági körülmények következtében azonban elapadtak a versenypiacon működő társaság számára az évi mintegy 12 millió tonna volumenű egyes kocsi fuvarozás belső támogatásához szükséges bevételi források, ezért azt önerőből nem fogja tudni fenntartani.
Az RCH felkészült a helyzet kezelésére. Az üzemeltetési és árukezelési
folyamataiban még meglévő tartalékok feltárása mellett tovább optimalizálja kereskedelmi portfólióját, és szerteágazó intézkedéseket hoz a hatékonyságnövelés érdekében. Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének hazai bevezetése érdekében a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülettel közösen javaslatot dolgozott ki. Az Európai Unió az egyes kocsi és a konténerfuvarozást kifejezetten támogatandónak tartja. Az RCH az elkészült javaslat megvalósítása érdekében szorosan együttműködik az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.
Amennyiben az állami támogatási rendszer nem valósul meg, az RCH felméri az üzemeltetés hatékonyságjavításának, valamint kereskedelmi portfóliójának további optimalizálásának lehetőségeit. A társaság ezekről folyamatosan egyeztet a szakszervezetekkel, és továbbra is eltökélt abban a tekintetben, hogy munkavállalói számára megőrizze a stabilitást.
Fotó: pixabay
Hiába ígérte a kormány, eddig egyetlen fillért sem fordított a hazai vasúti árufuvarozás egyik legfontosabb alaptevékenységének, az úgynevezett egyes kocsi forgalomnak - amelyet a számtalan vasúttársaság közül egyedül az RCH végez - a megmentésére. A teheráruk állomásonkénti összegyűjtését - ezt nevezi a szakma egyes kocsi forgalomnak - mintegy közszolgáltatási feladatként végzi megalakítása óta az RCH. A tevékenység magas költsége és az ezzel szemben álló alacsony fedezet - a tavaly aláírt RCG-Magyar Állam stratégiai megállapodásban foglalt támogatás nélkül - több milliárd forintos veszteséget okoz a társaságnak - olvasható a Vasutasok Szakszervezete és a VDSzSz Szolidaritás közös közleményében.
Annak ellenére, hogy a stratégiai megállapodásból egyértelműen kiderül: az ágazat biztonságos fennmaradásához szinte nélkülözhetetlen ennek a tevékenységnek a támogatása, úgy tűnik, az illetékesek nem vették komolyan az RCH jelzését. A szakszervezetek azért foglalkoznak ezzel a témával kiemelten, mert amennyiben a cég nem végzi ezt a hazai kis- és középvállalkozások működéséhez is fontos tevékenységét, az ágazatban akár kétezer vasutas - az RCH munkavállalóin kívül mozdonyvezetők, tolatásvezetők, kocsirendezők, járműkarbantartók, stb. - válhat munkanélkülivé.
A szakszervezetek ezért most az eddigieknél is hangosabb riasztásba kezdenek, kongatják a vészharangot, amely hamarosan magától is megszólalna - írják. Az ugyanis, ha az RCH felhagyja ezt a nemzetgazdaság számára is fontos tevékenységét, a teljes hazai vasúti közlekedésre kedvezőtlen hatással lesz.
A Rail Cargo Hungaria reagált a szakszervezetek közleményére:
A Rail Cargo Hungaria a Vasutasok Szakszervezete és a VDSzSz Szolidaritás mai közös közleményére reagálva fontosnak tartja közölni, hogy a magyar termelőüzemek áruinak piacra juttatásában kulcsszerepet játszó, ugyanakkor kimagaslóan magas költségekkel járó egyes kocsi fuvarozást a piacvezető vasútársaság országos lefedettséggel fenntartja, és ennek a közszolgáltatás jelleggel végzett tevékenységének a veszteségeit több mint egy évtizede más, gazdaságos folyamatainak eredményéből finanszírozza.
Az utóbbi időszakban különösen kedvezőtlenné vált külső gazdasági körülmények következtében azonban elapadtak a versenypiacon működő társaság számára az évi mintegy 12 millió tonna volumenű egyes kocsi fuvarozás belső támogatásához szükséges bevételi források, ezért azt önerőből nem fogja tudni fenntartani.
Az RCH felkészült a helyzet kezelésére. Az üzemeltetési és árukezelési
folyamataiban még meglévő tartalékok feltárása mellett tovább optimalizálja kereskedelmi portfólióját, és szerteágazó intézkedéseket hoz a hatékonyságnövelés érdekében. Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének hazai bevezetése érdekében a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülettel közösen javaslatot dolgozott ki. Az Európai Unió az egyes kocsi és a konténerfuvarozást kifejezetten támogatandónak tartja. Az RCH az elkészült javaslat megvalósítása érdekében szorosan együttműködik az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.
Amennyiben az állami támogatási rendszer nem valósul meg, az RCH felméri az üzemeltetés hatékonyságjavításának, valamint kereskedelmi portfóliójának további optimalizálásának lehetőségeit. A társaság ezekről folyamatosan egyeztet a szakszervezetekkel, és továbbra is eltökélt abban a tekintetben, hogy munkavállalói számára megőrizze a stabilitást.
Fotó: pixabay
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
Félmilliárd forintos uniós támogatásból kapnak képzéseket az érdekképviseleti tagok
A Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) a tagságába tartozó dolgozókat ingyenes jogi és pénzügyi tanácsadással, képzésekkel és jogi... Teljes cikk
Ekkora béremelést kapnak a Penny dolgozói
A PENNY 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre. Teljes cikk
Fizetésemelés: mennyi az annyi 2025-ben?
Minden második munkaadó tervez idén béremelést egy munkaerőpiaci felmérés szerint, bár a tavalyinál kisebb mértékűt, a cafeteria keretösszegét... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Ábécésorrendben, egyesével mondtak fel a Vasmű 1700 dolgozójának 1 hete
- Elkezdte a csoportos létszámleépítést a Dunaferr utódcége 1 hete
- Ennyi dolgozót épített le egy év alatt a 15 legnagyobb magyarországi gyár 2 hete
- Nagy a baj a győri Audinál - elindult a csendes leépítés? 3 hete
- Lázár János szerint 53 ezer ember "szarból épít várat nap mint nap" 3 hete
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 3 hete
- Fagyigép, masszázs, borhűtő a munkahelyen: hódíthatnak az irodahotelek 1 hónapja
- "Drámai a helyzet", több száz munkahely került veszélybe a parajdi sóbányánál 1 hónapja
- Milliárdos nyaralóból megszorítás: 60 főt küld el az MNB 1 hónapja
- Fejleszt a BAT - 450 új munkahely létesül a Dél-Dunántúlon 1 hónapja
- Pszichológiai biztonság: ez lehet a legjobb munkahelyek sikerreceptje 1 hónapja