Megjelent: 13 éve

Veszélyes a vezető döntéseit bírálni

Elégedetlen a főnökével? Nem ért egyet döntéseivel és úgy látja, csődközelbe viszi a céget? Ráadásul mindezt nem tudja már magában tartani, és legszívesebben odaállna elé, és megmondaná neki a véleményét? Bizonyos körülmények között mindezt a meg is teheti. De melyek ezek a körülmények? Dr. Szöllősi Ágnes karriertanácsadót kérdeztük.

A minap olvashattuk a hírt: a Deutsche Telekom egyik dolgozója nem mindennapi módon, egy igen éles hangvételű e-mailben tudatta a társaság vezetőjével, mennyire elégedetlen annak vezetési stílusával és döntéseivel.

A munkatársat egyelőre nem bocsátották el. Ez azonban ne bátorítson senkit az ilyen jellegű üzenetek elküldésére. Ebben ugyanis elég nagy szerepe volt annak, hogy az ügy nagy médiavisszhangot kapott.

A fenti egy elég kivételes eset - figyelmeztetnek a szakértők. A megsértett dolgozóknak a legtöbb esetben jobb magában tartani problémájukat. Ha nem tudják, akkor pedig bizonyos íratlan szabályok mentén érdemes belekezdeniük a gondok tálalásába.

360 fokos értékelésnél könnyebb
"Azoknak a cégeknek a dolgozói vannak a legjobb helyzetben, akiknél az úgynevezett 360 fokos értékelés módszerét alkalmazzák a teljesítményértékeléskor. E módszer során ugyanis nemcsak a felettes értékeli a munkatársakat, hanem a kollégák is elmondhatják anonim módon a véleményüket a vezetőkről. Így garantáltan nem marad senkiben szálka, és az elbocsátástól sem kell félniük a kritizálóknak.

"A 360 fokos módszer alkalmazása viszont elég ritka. Akiknek nincs módjuk így kinyilvánítani véleményüket, azoknak tanácsos várni az éves teljesítményértékelésig. Itt ismertethetik problémáikat. Ajánlott a következőképpen felvezetni a gondokat: azért nem tudtam teljesíteni ezt az elvárást, mert..." - véli Szöllősi Ágnes.

"Motiváltabb lennék, ha többet dicsérne"
Fontos, hogy a vezető azt érezze: nem őt kritizálják, hanem arra adnak magyarázatot, hogy miért megy nehezebben számukra a munka. A főnöknek nem azt kell mondani, hogy "ön nem tud dicsérni". Inkább azt: motiváltabb lennék, ha több dicséretet kapnék öntől" - teszi hozzá.

Csak akkor, ha látunk esélyt a változásra
A problémákat egyébként csak abban az esetben érdemes felhozni, ha látnak esélyt a változásra. Illetve ha tudja: a vezetője olyan, aki nem fogja személyes sértésnek venni az elmondottakat. Ha autokratikus a főnök, jobb kerülni az ilyen jellegű beszélgetéseket. Könnyen elbocsátás lehet ugyanis a vége...


Oroszi Babett

  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter