5 ok, amiért a kitűnő tanulók nem lehetnek gazdagok
Az IFL Gazdaság bloggere összeszedte, hogy miért nem lehetnek sikeresek a gazdasági életben a kitűnő tanulók.
5. A rendszerben és nem a rendszeren dolgoznak
Elképesztő belegondolni, de a kitünő tanulók jól érzik magukat az adott rendszerben. Folyamatosan annak akarnak megfelelni, és pillanatnyi sikerélményeik miatt meg sem kérdőjelezik a rendszer hiányosságait, hibáit. Miközben a megfelelésen dolgoznak, nem jut idejük és energiájuk a rendszert átdolgozni, a rendszeren dolgozni.
4. Tanulnak, de nem tudnak
Brutálisan sok információt kell megtanulni a mai diákoknak. A tananyag megfelelő elsajátítása mellett (ami azt jelenti, hogy a következő vizsga sikeres legyen) nem marad idő a tudás elmélyítésére, szaktudás kialakítására, a megszerzett alapok továbbgondolására.
3. Képtelenek az innovációra
Egyre több kutatás bizonyítja, hogy nagyon szűk keresztmetszet létezik az "innovatív"és "kitünő tanuló" rublika között. Nagyon sok embert ismerek, akik kitünőek voltak világ életükben, és mégsem voltak képesek megfelelni a való élet kihívásainak, ami gyakran improvizatív és innovatív feladatok elé állít minket.
2. A múltban ragadtak
Be kell látnunk, hogy az iskolában még csak nem is a jelen információját és tudását tanulják meg a tanulók, hanem a múltból származó, gyakran elavult dolgokat. Tehát a kitünő tanuló ilyen anyagot sajátít el kitünően.
1. Az akadémista egoista
Felnőttként ritkán találjuk magunkat olyan helyzetben, ahol a kovalens kötésről kell számot adni. Viszont évente kell számot adnunk az adózási tudásunkról (vagy jobb hijján megfizetni valakit). Ehhez képest az előbbit tanítják, az utóbbiról soha nem esik szó. Érzékeled a problémát?
A leírtak nem tükrözik szerkesztőségünk álláspontját.