Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.

Mennyire szoros az összefüggés mindezeken túl a marketinges eszköztár, az erre fordított büdzsé és a toborzások sikere között a vállalatok, vagy éppen egy fejvadász cég életében? Erre keressük a választ cikkünkben.

Az ma már nem kérdés, hogy a közeljövőben az employer branding építése lesz minden cég egyik legfontosabb toborzási feladata. A munkáltatói márka építése lehet a siker hosszú távú záloga, amivel elérhető, hogy ne lasszóval kelljen levadászni a munkaerőt, hanem a szakemberek akarjanak az adott cégnél dolgozni a cég jó hírnevének és lehetőségeinek köszönhetően. Azonban arról kevesebb szó esik, hogy a sikeres toborzáshoz mennyire fontos a marketing költségvetés tudatos növelése. A növekvő marketing büdzsé a fejvadász cégek számára például kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ezen múlhat ügyfeleik elégedettsége és a betöltött pozíciók száma.

A passzív munkaerő elérése ma már lehetetlen széleskörű marketing eszköztár nélkül. Nem elegendő csak készíteni egy jó pozíció leírást, az összes online felület által nyújtott lehetőséget maximálisan ki kell aknázni. A toborzásmarketing kampányok a tapasztalatok alapján egyes pozícióknál megháromszorozhatják a bejelentkezők számát. A folyamatos célcsoport tesztelés is elengedhetetlen a sikerhez. Egészen más működik jól a fizikai munkaerőnél, mint mondjuk a mérnöki pozícióknál, vagy éppen a közép- és felsővezetői rétegnél.

A Beck & Partners Kft. marketing csapatának elmondása szerint, az elmúlt évben megháromszorozták a marketing büdzséjüket, ami az eredmények tükrében maximálisan kifizetődő döntés volt. Folyamatosan monitorozzák az online és offline eszközök hatékonyságát az egyes szakterületeknél, így ügyfeleik számára a leghatékonyabb kiegészítő lehetőségeket tudják nyújtani. A szakemberhiány és az álláspiac átrendeződése elmondásuk szerint nem feltétlenül kell, hogy drasztikus következményekkel járjon, egyszerűen csak fel kell venni a piac ritmusát, és megtalálni a jól működő
lehetőségeket.

A marketing költségvetés megfelelő elköltése a cégek életében nem csak egyes pozíciók betöltésénél fontos, hanem a munkahely jó hírének megteremtéséhez is elengedhetetlen.

Ma egy vállalati karrieroldal létrehozása nélkül szinte felesleges employer branding kampányba kezdeni. A Beck & Partners Kft. és számos más nagyvállalat, illetve KKV által is használt GDPR-konform ATS, a HR Felhő (www.hrfelho.hu) arra is alkalmas, hogy az adott cég igényeire és arculatára szabott karrieroldalt üzemeltessen, amelynek segítségével hatékonyan és kreatívan építheti munkáltatói márkáját.

Összegezve tehát mind a fejvadász cégek-, mind a vállalatok döntéshozóinak fontos felismerni, hogy a cég működésére és sikereire komplexen kell tekinteni. A marketing büdzsé tervezésekor célszerű lenne a HR igényeire, toborzásmarketingre, karrierportálra fordítható keretet is számításba venni.

A ráfordított összeg ugyanis meghozza a gyümölcsét!

Ismerje meg a Beck & Partners fenti témában releváns szolgáltatásait ide kattintva: https://bap.hu/ezer-ceg-nem-tevedhet/index.php
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Figyelmeztető sztrájk az Audi gyárban

Két órás figyelmeztető sztrájkot hirdetett péntek délelőttre az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ), miután a csütörtöki... Teljes cikk

Komoly döntést kell hozniuk a Honvédkórház dolgozóinak

A Honvédkórház hét fővárosi és öt vidéki telephelyén több ezer civil alkalmazottnak, köztük orvosoknak, ápolóknak és más szakdolgozóknak öt... Teljes cikk

A szakértelemben hisznek az ügyfélszolgálatok?

2019. 01. 17., Budapest - A Cofidis Magyarország hiánypótló szakmai napot szervez az ügyfélszolgálatok, a Shared Service Center-ek (Szolgáltató... Teljes cikk

Két év alatt 20 százalékkal emelné dolgozói bérét az Audi Hungaria

Két év alatt húsz százalékkal növelné minden munkavállalója bérét az Audi Hungaria Zrt. Németh Sándor, az AHFSZ elnöke arról tájékoztatta az... Teljes cikk

Generációváltás finisben. Sok sikeres példa van előttünk. De a kudarc még több.

A cégek generációváltásának problémája mára tömeges méretűvé vált. A rendszerváltás után a magánszektor szereplőinek száma rohamosan... Teljes cikk