A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?
Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.
Az ma már nem kérdés, hogy a közeljövőben az employer branding építése lesz minden cég egyik legfontosabb toborzási feladata. A munkáltatói márka építése lehet a siker hosszú távú záloga, amivel elérhető, hogy ne lasszóval kelljen levadászni a munkaerőt, hanem a szakemberek akarjanak az adott cégnél dolgozni a cég jó hírnevének és lehetőségeinek köszönhetően. Azonban arról kevesebb szó esik, hogy a sikeres toborzáshoz mennyire fontos a marketing költségvetés tudatos növelése. A növekvő marketing büdzsé a fejvadász cégek számára például kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ezen múlhat ügyfeleik elégedettsége és a betöltött pozíciók száma.
A passzív munkaerő elérése ma már lehetetlen széleskörű marketing eszköztár nélkül. Nem elegendő csak készíteni egy jó pozíció leírást, az összes online felület által nyújtott lehetőséget maximálisan ki kell aknázni. A toborzásmarketing kampányok a tapasztalatok alapján egyes pozícióknál megháromszorozhatják a bejelentkezők számát. A folyamatos célcsoport tesztelés is elengedhetetlen a sikerhez. Egészen más működik jól a fizikai munkaerőnél, mint mondjuk a mérnöki pozícióknál, vagy éppen a közép- és felsővezetői rétegnél.
A Beck & Partners Kft. marketing csapatának elmondása szerint, az elmúlt évben megháromszorozták a marketing büdzséjüket, ami az eredmények tükrében maximálisan kifizetődő döntés volt. Folyamatosan monitorozzák az online és offline eszközök hatékonyságát az egyes szakterületeknél, így ügyfeleik számára a leghatékonyabb kiegészítő lehetőségeket tudják nyújtani. A szakemberhiány és az álláspiac átrendeződése elmondásuk szerint nem feltétlenül kell, hogy drasztikus következményekkel járjon, egyszerűen csak fel kell venni a piac ritmusát, és megtalálni a jól működő
lehetőségeket.
A marketing költségvetés megfelelő elköltése a cégek életében nem csak egyes pozíciók betöltésénél fontos, hanem a munkahely jó hírének megteremtéséhez is elengedhetetlen.
Ma egy vállalati karrieroldal létrehozása nélkül szinte felesleges employer branding kampányba kezdeni. A Beck & Partners Kft. és számos más nagyvállalat, illetve KKV által is használt GDPR-konform ATS, a HR Felhő (www.hrfelho.hu) arra is alkalmas, hogy az adott cég igényeire és arculatára szabott karrieroldalt üzemeltessen, amelynek segítségével hatékonyan és kreatívan építheti munkáltatói márkáját.
Összegezve tehát mind a fejvadász cégek-, mind a vállalatok döntéshozóinak fontos felismerni, hogy a cég működésére és sikereire komplexen kell tekinteni. A marketing büdzsé tervezésekor célszerű lenne a HR igényeire, toborzásmarketingre, karrierportálra fordítható keretet is számításba venni.
A ráfordított összeg ugyanis meghozza a gyümölcsét!
Ismerje meg a Beck & Partners fenti témában releváns szolgáltatásait ide kattintva: https://bap.hu/ezer-ceg-nem-tevedhet/index.php
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 3 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Felkészülés a fogadásukra: mit tehet egy cég, hogy sikeresen fogadja a Fülöp-szigeteki munkavállalókat? 4 hete
- Íme 40 megbízható munkaadó 1 hónapja
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- 500 fülöp-szigeteki vendégmunkás dolgozhat majd a debreceni akkugyárban 1 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 1 hónapja