Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.

Mennyire szoros az összefüggés mindezeken túl a marketinges eszköztár, az erre fordított büdzsé és a toborzások sikere között a vállalatok, vagy éppen egy fejvadász cég életében? Erre keressük a választ cikkünkben.

Az ma már nem kérdés, hogy a közeljövőben az employer branding építése lesz minden cég egyik legfontosabb toborzási feladata. A munkáltatói márka építése lehet a siker hosszú távú záloga, amivel elérhető, hogy ne lasszóval kelljen levadászni a munkaerőt, hanem a szakemberek akarjanak az adott cégnél dolgozni a cég jó hírnevének és lehetőségeinek köszönhetően. Azonban arról kevesebb szó esik, hogy a sikeres toborzáshoz mennyire fontos a marketing költségvetés tudatos növelése. A növekvő marketing büdzsé a fejvadász cégek számára például kiemelt jelentőséggel bír, hiszen ezen múlhat ügyfeleik elégedettsége és a betöltött pozíciók száma.

A passzív munkaerő elérése ma már lehetetlen széleskörű marketing eszköztár nélkül. Nem elegendő csak készíteni egy jó pozíció leírást, az összes online felület által nyújtott lehetőséget maximálisan ki kell aknázni. A toborzásmarketing kampányok a tapasztalatok alapján egyes pozícióknál megháromszorozhatják a bejelentkezők számát. A folyamatos célcsoport tesztelés is elengedhetetlen a sikerhez. Egészen más működik jól a fizikai munkaerőnél, mint mondjuk a mérnöki pozícióknál, vagy éppen a közép- és felsővezetői rétegnél.

A Beck & Partners Kft. marketing csapatának elmondása szerint, az elmúlt évben megháromszorozták a marketing büdzséjüket, ami az eredmények tükrében maximálisan kifizetődő döntés volt. Folyamatosan monitorozzák az online és offline eszközök hatékonyságát az egyes szakterületeknél, így ügyfeleik számára a leghatékonyabb kiegészítő lehetőségeket tudják nyújtani. A szakemberhiány és az álláspiac átrendeződése elmondásuk szerint nem feltétlenül kell, hogy drasztikus következményekkel járjon, egyszerűen csak fel kell venni a piac ritmusát, és megtalálni a jól működő
lehetőségeket.

A marketing költségvetés megfelelő elköltése a cégek életében nem csak egyes pozíciók betöltésénél fontos, hanem a munkahely jó hírének megteremtéséhez is elengedhetetlen.

Ma egy vállalati karrieroldal létrehozása nélkül szinte felesleges employer branding kampányba kezdeni. A Beck & Partners Kft. és számos más nagyvállalat, illetve KKV által is használt GDPR-konform ATS, a HR Felhő (www.hrfelho.hu) arra is alkalmas, hogy az adott cég igényeire és arculatára szabott karrieroldalt üzemeltessen, amelynek segítségével hatékonyan és kreatívan építheti munkáltatói márkáját.

Összegezve tehát mind a fejvadász cégek-, mind a vállalatok döntéshozóinak fontos felismerni, hogy a cég működésére és sikereire komplexen kell tekinteni. A marketing büdzsé tervezésekor célszerű lenne a HR igényeire, toborzásmarketingre, karrierportálra fordítható keretet is számításba venni.

A ráfordított összeg ugyanis meghozza a gyümölcsét!

Ismerje meg a Beck & Partners fenti témában releváns szolgáltatásait ide kattintva: https://bap.hu/ezer-ceg-nem-tevedhet/index.php
Follow hrportal_hu on Twitter

Csökken a ki nem fizetett számlák összege a magyar gazdaságban

A Magyarországon működő közép és nagyvállalatok között a halasztott fizetést adó cégek 89%-ának volt nem fizető ügyfele az elmúlt évben - derült ki a 3. Országos Kereskedelmi Hitelkockázati Konferencián. Az „Illúzió és valóság az üzleti életben” alcímű rendezvényen a hazai élet közel 150 meghatározó vállalatának kockázatkezeléssel foglalkozó vezetői vettek részt. Bár a cégek fizetési hajlandósága hazánkban javult az elmúlt években, az Európai Uniós átlagot jelentősen meghaladó utólagos fizetésű számlaarány stratégiai fontosságúvá tette a kockázatkezelés területét. tovább..

További cikkek
Komoly bírság jöhet adatszolgáltatás elmulasztásáért

A következő hetekben egyre több, belső képzést is folytató cég kap a hatóságtól olyan tartalmú határozatot, amelyben tudatják velük, hogy a... Teljes cikk

Az oktatás helyzete miatt lemond a Farkasréti Áltános Iskola igazgatója

A működésképtelenségre hivatkozva és a problémás iskolai állapotok miatt lemond a Farkasréti Általános Iskola igazgatója. Szerinte a rendszer a... Teljes cikk

Most egy IX. kerületi gimnáziumban mondott fel 15 tanár

Egy újabb botrányos igazgatóválasztás miatt áll a bál, ezúttal a IX. kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnáziumban. Teljes cikk

A parlamentekben is éri zaklatás a nőket

A női politikusok és parlamenti dolgozók fele állítja, hogy érte már zaklatás vagy fenyegették meg nemi erőszakkal. Mindezt úgy, hogy közben a... Teljes cikk

Riválisa ügyfeleit próbálta lenyúlni az Amazon

Az Amazon emberei visszaéltek a versenytárs levelezőrendszerével, a rivális eBay eleadóival vették fel a kapcsolatot. Ezzel piaci szabályokat is sértettek. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár