A toborzás új korszaka: Auchan Karrier chatbot
Aki HR osztályon dolgozik, az pontosan tudja, hogy a toborzási folyamatnak az egyik legidőigényesebb és legmonotonabb része a folyamatos egyeztetés.
Pedig ez sajnos elengedhetetlen. A HR szakemberek a jelentkezőktől jellemzően egyesével kell, hogy begyűjtsék a kiválasztáshoz szükséges, de a jelentkezésnél nem megadott szükséges információkat. Arról nem is beszélve, hogy az állások iránt érdeklődők újra és újra ugyanazokat a kérdéseket teszik fel. Így nem csoda hát, ha azt látjuk, hogy munkatársunk füléhez odanő a mobilja a nap végére.
Az is gyakran előfordul, hogy egy vállalkozás Facebookon népszerűsíti az álláslehetőségeit. A Facebook poszt alatt érkező kommenteketre történő reagálás ideje elhúzódhat, nem mindig van lehetőségük azonnali válaszadásra. Éppen ezért a megfelelő munkaerőért folyó versenyben a toborzási folyamatok felgyorsítása elengedhetetlen. A felvételi folyamat, és a visszajelzés gyorsasága mindenképpen hatással lehet a toborzás sikerességére.
Erre a toborzási problémára nyújthatnak megoldást az Auchannál is bevezetett Toborzó Messenger chatbot. A RoboRobo chatbot stúdió munkatársai a chatbotot kifejezetten a recruitment piac igényei szerint fejlesztették
Toborzó intelligencia
Az Auchan Karrier chatbot használata rendkívül egyszerű, ha kérdése van az érdeklődőnek egyszerűen üzenetben megírja a chatbotnak és az azonnal reagál a válasszal.
Jelentkezőként fontos szempont, hogy amikor beadjuk pályázatunkat egy nyitott pozícióra, akkor egyértelműen tudjuk a választ az olyan lényeges kérdésekre, mint: „Milyen műszakok vannak?”, „Mikor van buszjárat?” vagy „Kell-e majd túlórázni?”. A chatbot intelligencia több mint 120 különböző témával kapcsolatban ad automatikus tájékoztatást.
ATS integráció
Az ATS integrációnak köszönhetően, az állások listáját és adatait a chatbot rendszeresen lekérdezi a partner rendszeréből. Így az érdeklődők a chatbot beszélgető felületén belül is tudnak állásokra szűrni településenként. De ez még csak a kezdet.
A chatbot rendelkezik egy saját, mobilra optimalizált grafikus felülettel, ahol a felhasználók az alábbi funkciókhoz férnek hozzá:
-
Állások listájának megtekintése
-
Szűrés az állások között (munkakör, telephely, munkaidő, stb.)
-
Állások részleteinek megtekintése
-
Jelentkezés az állásra (általános adatok, önéletrajz feltöltés, KO kérdések)
Igen, a chatbot grafikus felületén akár egyből jelentkezhetnek is az érdeklődők a chatbot felületének elhagyása nélkül. A beküldött jelentkezés automatikus továbbításra kerül az ATS rendszer felé.
KO kérdések
A jelentkezési folyamat utolsó lépésében a pozíció betöltéséhez elengedhetetlen, úgynevezett KO kérdéseket teszünk fel a jelentkezőnek. Ezeket a kérdéseket az adminok a chatbot admin felületén hozhatják létre. A kérdésekre adott válaszokat automatikusan továbbítjuk a jelentkezés adataival az ATS rendszer felé.
A toborzási munkatársak pedig a KO kérdéseknek köszönhetően visszanyerik értékes idejük egy jelentős részét. A KO kérdések megkönnyíti a kiválasztás folyamatát, így csökken a jelentkezést követő, sokszor hosszadalmas adminisztratív teendők listája.
Komment Start!
A RoboRobo Chatbotnak még az sem jelent akadályt, ha a jelentkezés egy Facebook bejegyzés kommentjeként történik. A rendszer adminjai két gombnyomással összeköthetik az ATS-ből kapott nyitott pozíciót a Facebook oldalon megjelenő bejegyzéssel vagy hirdetéssel. Ha egy ilyen Facebook poszt vagy hirdetés alatt érkezik komment, akkor a chatbot proaktívan üzenetet küld az érdeklődőnek a betöltendő állás részleteiről és megválaszolja az azzal kapcsolatban felmerült kérdéseket.
A kommunikáció a chatbot és a pályázó között megmarad a személyes beszélgetések listájában, így emlékeztetve van a jelentkezés befejezésére. A hét minden napján, 0-24-ben elérhető chatbot nem csak a már korábban ismertetett kérdésekre tud választ adni.
Chatbot widget
A chatbotot nemcsak a Facebook oldalhoz lehet hozzárendelni, hanem a vállalati karrier weblapba is beépíthető. A weboldalon böngésző így az oldal sarkában az ismert Messenger „buborékra” kattintva el is kezdhet beszélgetni a chatbottal. A „Vendég” módnak köszönhetően még Facebook regisztráció sem szükséges a használatához.
Eredmények
Az Auchan már sikerrel alkalmazza a chatbot technológiát. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ez az innovatív rendszer erőteljesen csökkentette a Recruitment munkatársak leterheltségét, és jelentősen növelte a jelentkezések számát.
A RoboRobo modern megoldásának köszönhetően a vállalatok egyszerre két problémát is orvosolhatnak. Egyrészt az egyszerűsített és felhasználóbarát jelentkezés több pályázót eredményez, másrészt a tehermentesített HR-es kollégák több jelentőségteljes feladatot tudnak ellátni.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 2 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- A munkahelyi e-mailek megválaszolását is megkönnyíti az AI 1 hónapja
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani 2 hónapja
- Nehezebben váltanak az álláskeresők, lassabban döntenek a cégek felvételről 2 hónapja