kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A toborzás új korszaka: Auchan Karrier chatbot

Aki HR osztályon dolgozik, az pontosan tudja, hogy a toborzási folyamatnak az egyik legidőigényesebb és legmonotonabb része a folyamatos egyeztetés.

Pedig ez sajnos elengedhetetlen. A HR szakemberek a jelentkezőktől jellemzően egyesével kell, hogy begyűjtsék a kiválasztáshoz szükséges, de a jelentkezésnél nem megadott szükséges információkat. Arról nem is beszélve, hogy az állások iránt érdeklődők újra és újra ugyanazokat a kérdéseket teszik fel. Így nem csoda hát, ha azt látjuk, hogy munkatársunk füléhez odanő a mobilja a nap végére.

Az is gyakran előfordul, hogy egy vállalkozás Facebookon népszerűsíti az álláslehetőségeit. A Facebook poszt alatt érkező kommenteketre történő reagálás ideje elhúzódhat, nem mindig van lehetőségük azonnali válaszadásra. Éppen ezért a megfelelő munkaerőért folyó versenyben a toborzási folyamatok felgyorsítása elengedhetetlen. A felvételi folyamat, és a visszajelzés gyorsasága mindenképpen hatással lehet a toborzás sikerességére.

Erre a toborzási problémára nyújthatnak megoldást az Auchannál is bevezetett Toborzó Messenger chatbot. A RoboRobo chatbot stúdió munkatársai a chatbotot kifejezetten a recruitment piac igényei szerint fejlesztették

 

Toborzó intelligencia

Az Auchan Karrier chatbot használata rendkívül egyszerű, ha kérdése van az érdeklődőnek egyszerűen üzenetben megírja a chatbotnak és az azonnal reagál a válasszal. 

Jelentkezőként fontos szempont, hogy amikor beadjuk pályázatunkat egy nyitott pozícióra, akkor egyértelműen tudjuk a választ az olyan lényeges kérdésekre, mint: „Milyen műszakok vannak?”, „Mikor van buszjárat?” vagy „Kell-e majd túlórázni?”. A chatbot intelligencia több mint 120 különböző témával kapcsolatban ad automatikus tájékoztatást.

auchan chatbot

ATS integráció

Az ATS integrációnak köszönhetően, az állások listáját és adatait a chatbot rendszeresen lekérdezi a partner rendszeréből. Így az érdeklődők a chatbot beszélgető felületén belül is tudnak állásokra szűrni településenként. De ez még csak a kezdet. 

A chatbot rendelkezik egy saját, mobilra optimalizált grafikus felülettel, ahol a felhasználók az alábbi funkciókhoz férnek hozzá:

  • Állások listájának megtekintése

  • Szűrés az állások között (munkakör, telephely, munkaidő, stb.)

  • Állások részleteinek megtekintése

  • Jelentkezés az állásra (általános adatok, önéletrajz feltöltés, KO kérdések)

Igen, a chatbot grafikus felületén akár egyből jelentkezhetnek is az érdeklődők a chatbot felületének elhagyása nélkül. A beküldött jelentkezés automatikus továbbításra kerül az ATS rendszer felé.

auchan chatbot

KO kérdések

A jelentkezési folyamat utolsó lépésében a pozíció betöltéséhez elengedhetetlen, úgynevezett KO kérdéseket teszünk fel a jelentkezőnek. Ezeket a kérdéseket az adminok a chatbot admin felületén hozhatják létre. A kérdésekre adott válaszokat automatikusan továbbítjuk a jelentkezés adataival az ATS rendszer felé.

A toborzási munkatársak pedig a KO kérdéseknek köszönhetően visszanyerik értékes idejük egy jelentős részét. A KO kérdések megkönnyíti a kiválasztás folyamatát, így csökken a jelentkezést követő, sokszor hosszadalmas adminisztratív teendők listája.

Komment Start!

A RoboRobo Chatbotnak még az sem jelent akadályt, ha a jelentkezés egy Facebook bejegyzés kommentjeként történik. A rendszer adminjai két gombnyomással összeköthetik az ATS-ből kapott nyitott pozíciót a Facebook oldalon megjelenő bejegyzéssel vagy hirdetéssel. Ha egy ilyen Facebook poszt vagy hirdetés alatt érkezik komment, akkor a chatbot proaktívan üzenetet küld az érdeklődőnek a betöltendő állás részleteiről és megválaszolja az azzal kapcsolatban felmerült kérdéseket.

A kommunikáció a chatbot és a pályázó között megmarad a személyes beszélgetések listájában, így emlékeztetve van a jelentkezés befejezésére. A hét minden napján, 0-24-ben elérhető chatbot nem csak a már korábban ismertetett kérdésekre tud választ adni.

auchan chatbot

Chatbot widget

A chatbotot nemcsak a Facebook oldalhoz lehet hozzárendelni, hanem a vállalati karrier weblapba is beépíthető. A weboldalon böngésző így az oldal sarkában az ismert Messenger „buborékra” kattintva el is kezdhet beszélgetni a chatbottal. A „Vendég” módnak köszönhetően még Facebook regisztráció sem szükséges a használatához.

Eredmények

Az Auchan már sikerrel alkalmazza a chatbot technológiát. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ez az innovatív rendszer erőteljesen csökkentette a Recruitment munkatársak leterheltségét, és jelentősen növelte a jelentkezések számát.

A RoboRobo modern megoldásának köszönhetően a vállalatok egyszerre két problémát is orvosolhatnak. Egyrészt az egyszerűsített és felhasználóbarát jelentkezés több pályázót eredményez, másrészt a tehermentesített HR-es kollégák több jelentőségteljes feladatot tudnak ellátni.

 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

Megtartott munkáltatói ígéretek

A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk