kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 15 éve

A vezetés etalonja a fejlett érzelmi intelligencia

Vannak, akik tudják, hogyan kell embereket vezetni, ők már mindannyian részvettek érzelmi intelligencia fejlesztésben. Igen, azért jó, hogy megdőlni látszik az a nézet, hogy "vezetőnek születni kell". Az eredményes vezetői tevékenységhez szükséges képességek fejleszthetőek. A képességek közül az érzelmi intelligencia fejlesztése nélkülözhetetlen - lássuk csak!

Évát tehetséges marketing szakembernek tartották, és ezt elismervén kinevezték a marketing csoport élére. Azonban néhány hét múlva a csoport teljesítménye kezdett elmaradni az elvárásoktól. Ezt Éva is jól tudta, és a megfelelni akarástól egyre ingerültebb, feszültebb, stresszesebb lett, melyek természetszerűen kihatottak a munkatársaival való kapcsolatára. Felmerült a kérdés - Éva nem jó vezető? Munkatársai Éva intellektuális képességeit ugyan elismerték, de nem tartották jó vezetőnek, mint mondták: A vezetéshez nem elég önmagában a szakmai tudás, - szükséges, de ennél jóval több kell!

Tudatosan vagy csak úgy?

Az érzelmi intelligencia fejlődése nem áll meg az életkor előrehaladtával. Ha akarjuk, ha nem, részt veszünk egy bölcsülési, letisztulási folyamatban. A különbség csak abból adódik, hogy van, aki tudatosan éli át ezt a folyamatot. Ez a tudatosság főként elvárt munkahelyi környezetben. Tehát Éva munkatársai által elmondott "jóval több" a fejlett érzelmi intelligenciában és elemeinek tudatos alkalmazásában rejlik.

Hatékonysági tényező

AZ ÉI fejlesztése támogatja a vezető hiteles személyiségének felépítését, a vezető érzelmi eszköztárának kialakítását, melynek hatására a fejlesztés által létrehozott értékekből néhány:

A vezető
- megtanul saját érzelmeivel bánni, hogyan jusson az egyik, mondjuk negatív érzelmi állapotból a másik inspiráló pozitív érzelmi állapotba,
- képes a munkatársak mozgósítására a célok elérése érdekében,
- felismeri és kezeli a szervezeti változások által okozott érzéseket, hangulatokat, vagy éppen hogy felkészíti az alkalmazottakat arra, hogy képesek legyenek megbírózni a változások érzelmi nehézségeivel,
- tudatosan mozgósítja a megfelelő érzelmi intelligencia elemeket a különböző személyiségű és tudású emberek eredményes munkacsoportjának kialakításában,
- képes a konfliktusok pozitív, előremutató megoldására,
- széles kapcsolati rendszert alakít ki minőségileg fejlettebb kapcsolati kultúrája révén.

Az ÉI fejlesztése gyakorlatorientált a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézetben

A WIFI-ben hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tanulási folyamatban a résztvevők saját érzelmi szituációikra, tapasztalataikra építve, interakciókban, élményszerűen, közvetlen módon legyenek képesek az érzelemkezelő stratégiák elsajátítására - mondta Nádasi Mónika, a WIFI Hungária Oktató és Továbbképző Intézet trénere. Ez a fejlesztői közösség lehetőséget ad a gyakorlásra és biztonságos környezetet nyújt a részvevők még ismeretlen vezetői repertoárelemeinek kockázatmentes kipróbálására.

Ehhez olyan módszereket alkalmazunk, mint például a kísérleti gyakorlatok, szerepjátékok, esettanulmányok (inspiráló modellek), készségfejlesztő gyakorlatok. A fejlesztésből nem maradhat ki a résztvevők egyedi igényeinek a kielégítése sem. Végül lehetőséget biztosítunk az "utánkövetésre", mely fontos elem a fejlesztés folyamatában, hiszen a fejlesztés hatásai elvesznek, ha a résztvevők nem tudják a gyakorlatba átültetni mindazt, amit megtanultak.

Érzelmek motiváló ereje

A legsikeresebb szervezetek tudják már, hogy az optimális, racionális döntések mellett sem hagyhatják figyelmen kívül az olyan emberi tényezőket, mint az érzelmek, melyek jelentős szerepet játszanak még a legszabályozottabb munkahelyeken is. Gondoljanak csak arra a nagyon egyszerű példára, hogy huzamosabb ideig és magasabb szinten fenntartható a munkavállaló munkafeladat iránti érdeklődése, ha abból pozitív élménye fakad. Azt, hogy a vezető ezt hogyan éri el, befolyásolja a vezető érzelmi intelligenciájának fejlettsége. Ehhez a fejlődéshez, a kiválóságra való törekvéshez kíván hozzájárulni a WIFI érzelmi intelligencia fejlesztés programja, melyet azoknak a vállalatoknak javasolunk, amelyek szeretnék kapcsolati kultúrájukat magasabb szintre emelni.

WIFI Hungária Kft.
www.wifi.hu
  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mi a közös az anyai és vezetői készségekben?

Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is... Teljes cikk

"Digitális jogosítvány" nélkül nagyot fog ütni a "digitális üvegplafon"

A mesterséges intelligenciára érdemesebb nem veszélyként, hanem a digitális műveltség részeként tekinteni, aminek a fejlesztése nemcsak a... Teljes cikk

Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben?

Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk