Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 éve

A Z-generáció tagjai csak hozzáférést akarnak, nem tulajdont - új céges stratégiák kellenek

Az új kulcsszó a hozzáférés: a fejlett nyugati országokban egyre inkább arra kell a céges stratégiákat alkotni, hogy a termékhez való könnyű hozzáférést biztosítsák, mert a fiataloknak azt lehet jobban eladni.

A változásnak két fő hajtóereje van. Egyrészt a fiatalok rájöttek, hogy ezzel a módszerrel racionálisabban tudják a rendelkezésükre álló anyagi forrásokat a mindennapi igényeikhez igazítani. Másrészt a fiatalok állandó impulzusigénye erősebb, mint az elődgenerációknál.

A "megosztásos gazdaság" (sharing economy) és a közösségi fogyasztás (collaborative consumption) persze nem új dolog. A jelenség azért figyelemreméltó a Hvg.hu cikke szerint, mert az internetnek köszönhetően az élet egyre nagyobb területén válik a tulajdonról való lemondás reális lehetőséggé.

Céges szinten megfordulni látszanak a modellek. A világ legnagyobb taxicégének (Uber) egyetlen autója sincs, a világ legnagyobb médiatartalom-közvetítője (Facebook) nem készít semmilyen tartalmat. Az látszik nyerőnek, aki a hozzáférést adja.

Hvg.hu
Follow hrportal_hu on Twitter