Fele annyi hirdetés, ötször annyi jelentkező az állásportálokon
Felére esett vissza a hirdetések száma az álláskereső portálokon az egy évvel ezelőttihez képest, míg az álláskeresők ötször olyan aktívak. A gazdasági válság hatásai miatt nagyon erős árverseny alakult ki a piacon, egyesek kedvezményes hirdetési csomagokkal próbálják megnyerni a cégeket, míg mások a szolgáltatások színvonalának emelésével igyekeznek magukhoz csábítani a hirdetőket.
Az álláskereső portálok piacán idén tavasszal a tavalyi év azonos időszakához képest 50 százalékkal kevesebb hirdetés forgott, és 30 százalékkal csökkent a hirdető cégek száma. Az álláskeresők száma - a gazdasági válság negatív hatásai miatt - érthető módon ellentétes tendenciát mutat: az idei év elején az egy évvel ezelőtti állapothoz képest ötször olyan aktívak az álláskeresők - tudtuk meg Martis Istvántól, a Profession.hu értékesítési vezetőjétől.
Mint mondta, náluk a közelmúltban volt több olyan állásajánlat is, amelyre két hét leforgása alatt ezernyolcszázan jelentkeztek. Egy asszisztensi állás pedig ma annyira népszerű, hogy háromszáz jelentkezőt vonz, szemben a békeidőkben "regisztrált" körülbelül hetven érdeklődővel.
Szabó Szilvia, a CV-Online Magyarország (CVO Group Kft.) business managere hasonló tendenciáról számolt be, ám hangsúlyozta: még mindig vannak olyan speciálisabb területek, amire ugyanúgy keresettek a jól képzett, nyelveket beszélő, tapasztalt szakemberek.
A munka nélkül maradtak nagy számát mutatja az is, hogy az álláskereső oldalakra rengeteg önéletrajzot töltenek fel a jelentkezők, így az Expressz Magyarország Zrt.-hez tartozó Szuperallas.hu is. Fáber Dávid, a cég online állás üzletág vezetője a HR Portállal közölte: náluk 35-40 százalékkal esett vissza a hirdetők száma. Mint jelezte, ennek elsősorban az az oka, hogy a krízis miatt nemcsak a marketingbüdzsét fogták vissza a cégek, hanem számos helyen létszámstoppot is hirdettek.
Így egyrészt sok vállalatnál nincs is üres pozíció, másrészt ha egyáltalán hirdetnek, akkor a már eddig bevált oldalakon hirdetnek, és nem fordítanak figyelmet arra, hogy az olyan új lehetőségeket kipróbálják, mint amilyen a Szuperallas.hu. Pedig ennek nagy előnye, hogy ingyen kipróbálhatják a rendszert, ráadásul az itt megjelenő cégek hirdetéseit a vállalat apróhirdetési weblapján, az Expressz.hu-n is lehozzák.
Több ezer ajánlat az oldalakon
A Szuperállás.hu oldalain egyébként nagyjából 1600 hirdetés fut, amely elég nagy szám ahhoz, hogy a munkát keresők szívesen böngésszenek rajtuk. Ennél több, 2500-at meghaladó ajánlat szerepel a Profession.hu oldalain, s közöttük is - szemben számos más portállal - kiemelkedően magas a direkt hirdetők aránya, vagyis amikor egy konkrét cég áll a hirdetés mögött. Martis István szerint ezt különösen fontosnak tartják az álláskeresők.
Annak érdekében, hogy még nagyobb eséllyel találják meg a számukra megfelelő embert a vállalkozások, április végén új szolgáltatást vezettek be az álláskereső portálon, a Profession Premiumot. Ez azt jelenti, hogy garanciát vállalnak arra, hogy ezen álláshirdetések esetén legalább 21 jelentkezőt biztosítsanak egyetlen hirdetésre. Vagyis a válság hatására felpörgött árversenyben ők inkább azt szeretnék, hogy - ha hirdetésre fordít pénzt egy cég - akkor a siker biztos legyen.
A Profession Prémium egy mérhető és értékelhető toborzási befektetés a hazai online álláspiacon. Nemcsak garantálja a megfelelő válaszarányt a feladott álláshirdetésre, de jelentősen csökkenti a más - kevéssé hatékony - felületekre fordított költségeket is. A bevezetés óta eltelt időben mintegy hatszáz partnerük próbálta ki ezt a szolgáltatást, és több mint 99 százalékos, vagyis szinte száz százalékos hatékonysággal, sikerrel dolgoznak - mondta Martis István.
Ugyanakkor természetesen egy vállalat a pénztárcától függően fog dönteni egy-egy állásportál mellett, ha úgy dönt, meghirdeti a megüresedett vagy újonnan létrehozott munkahelyet. Ezért érdemes végigböngésznie, milyen áron tud hirdetni egy-egy felületen, illetve a mostani válságos időkben jól jöhetnek az akciók, kedvező ajánlatok is.
A CV-Online - amelyet 2009 májusában felvásárolt a Topjob oldalát is működtető Inform Média Kft. - munkatársai tisztában vannak azzal, hogy a cégek többsége kénytelen minden költségből visszavenni, és ez érinti a toborzási büdzséket is, így kedvezményes hirdetési csomagokat alakítottak ki. Ezek mind a CV-Online, mind a Topjob oldalán való megjelenést magukba foglalják. Fontosnak tartják, hogy ezzel is elősegítsék, hogy minél több hirdetést publikáljanak az oldalaikon, és így minél több álláskereső találja meg a számára megfelelő állást. A vállalathoz a mostani felvásárlással már két országos és minden területet átfogó, valamint négy szakma specifikus állásportál szolgáltatásait kínálják mind ügyfeleik, mind álláskeresőik számára.
Eltérő árak, kedvezményes lehetőségek
A CV-Online-on a honlapon is megtekinthető árlista szerint egy darab 14 napos hirdetés 39 500 forintba kerül, míg ugyanebből három-öt hirdetés 29 900 forintba. Egy 30 napos hirdetés 49 900 forintot kóstál, míg ebből három-öt darab 35 000-at. További kedvezmények is igénybe vehetők, például amikor egy cég nagyobb számban kíván megjelentetni hirdetéseket.
A Profession.hu-n az egy pozícióra szóló hirdetésért két hétre 43 800 forintot kell kifizetni, míg négy hétre 53 600 forintot. Martis István hangsúlyozta: az álláskereső portálok piacán kialakult nagyon éles árversenybe a Profession.hu nem kívánt beszállni. Mint jelezte, a csökkentés helyett szinten tartják az áraikat, és tovább emelték a szolgáltatásaik színvonalát.
A Szuperallas.hu-nál a hirdetési listaárak szintén nem változtak, ugyanakkor magasabb kedvezményekkel dolgoznak: az értékesítőik ügyféltől függően 0-30 százalék közötti árengedménnyel gazdálkodhatnak. Náluk egy öt darab hirdetésből álló kis csomag nettó lista ára 45 ezer forint, míg a nettó bevezető ár 18 ezer forint. Az oldal önéletrajz adatbázisában egyébként már 19 ezer friss önéletrajz között keresgélhetnek a cégek, és a honlapot az Expressz.hu/Állás oldallal együtt napi 37-45 ezer látogató keresi fel.
A CV-Online-Topjob kombinációt viszont - a társaság business managere szerint - nemcsak a hatékonyság és az ár miatt érdemes használni, hanem amiatt is, mert a szolgáltatási szektorban szerintük kiemelt jelentőséggel bír az a fajta minőségi kiszolgálás, amit munkatársaik biztosítanak a felhasználóinknak. Mint mondják, kevés cég tudja érzékeltetni mindkét felhasználói körrel, hogy emberek állnak a portál mögött, akik segítséget nyújtanak számukra.
Az álláskeresőknek - akik ezeken az oldalakon is több ezer állásajánlatot találhatnak - természetesen itt is lehetőségük van arra, hogy önéletrajzukat feltöltsék az adatbázisokba, valamint olyan szolgáltatásokat vehetnek igénybe, mint a szakértői sarok, az állásblog és a fizetés varázsló. Ezen szolgáltatásokkal mind-mind azt kívánják elősegíteni, hogy a munkát keresők minél nagyobb támogatást kapjanak az álláskeresésben.
Hódít az online álláshirdetés
Martis István szerint az online álláshirdetés a leghatékonyabb hirdetési forma a piacon. Menet közben vagy éppen a beérkező reakcióktól függően bármikor módosítható a hirdetés szövege. Előnyként emelte ki a portálok gyorsaságát is: az álláshirdetés harminc perc alatt kerül ki a Profession.hu oldalára.
Az álláskeresőik a beállításaiknak megfelelő friss állásajánlatokat e-mailen minden nap megkapják, hírlevélben is tájékoztatják őket, kereshetnek az adatbázisukban, hasznos tanácsokat olvashatnak a Profession.hu karriermagazinjában, de segítenek a profi önéletrajz és motivációs levél megírásában is.
Az Expressz.hu-n ingyenes megjelenésre van lehetőség, hiszen ezen az apróhirdetési oldalon három hirdetést költségmentesen fel lehet adni. Ugyanakkor - mint azt Fáber Dávid jelezte - ezzel sajnos sokan vissza is élnek, így a jövőben korlátozni fogják ezt a lehetőséget, és valószínűleg csak a nagyvállalati körnek lesz elérhető. Ennek az oldalnak a hátránya a Szuperallas.hu-hoz képest, hogy nincs CV adatbázisa.
Ez utóbbi olyan szempontból is előnyösebb, hogy banner együttműködést alakítottak ki az Index.hu-val, ahol állásajánlataikkal megjelenhetnek. A kiemelt hirdetések pedig a site nyitóoldalán található boxban is megjelennek. Bár szellemi pozíciók az Expressz.hu-n is találhatóak, elmondható, hogy ezen az oldalon a magasabban pozicionált állások jelennek meg: sok IT-s, mérnöki, logisztikai munkát hirdetnek, de adminisztrációs és kereskedelmi területen is sok a hirdetés.
Fáber Dávid szerint bár nehéz piacra léptek be, úgy gondolják, hogy az Expressz.hu mellett már az egy évvel ezelőtt indult Szuperallas.hu-t is sokan ismerik. Nagy hangsúlyt fektettek az állásbörzéken való megjelenésre is, így sok frissen végzett hallgató kereste fel a portáljukat, töltötte fel önéletrajzát adatbázisukba.
Az Állásfigyelő szolgáltatásukkal a munkát keresők életét könnyítik meg, hiszen így módjuk nyílik arra, hogy beállításaiknak megfelelően heti vagy havi szinten kapjanak állásfigyelő leveleket. A cég odafigyel arra, hogy minden hónapban fejlesszen valamit az oldalon, amellyel az álláskeresőknek nyújtanak valamilyen plusz szolgáltatást. Így keresik azokat a lehetőségeket, hogy miként tudnának máshol nem megtalálható, új funkciókat kialakítani, vagy olyan kényelmi szolgáltatásokat nyújtani, amely egyidejűleg az esélyeiket is növelik az álláspiacon.
Mint mondta, náluk a közelmúltban volt több olyan állásajánlat is, amelyre két hét leforgása alatt ezernyolcszázan jelentkeztek. Egy asszisztensi állás pedig ma annyira népszerű, hogy háromszáz jelentkezőt vonz, szemben a békeidőkben "regisztrált" körülbelül hetven érdeklődővel.
Szabó Szilvia, a CV-Online Magyarország (CVO Group Kft.) business managere hasonló tendenciáról számolt be, ám hangsúlyozta: még mindig vannak olyan speciálisabb területek, amire ugyanúgy keresettek a jól képzett, nyelveket beszélő, tapasztalt szakemberek.
A munka nélkül maradtak nagy számát mutatja az is, hogy az álláskereső oldalakra rengeteg önéletrajzot töltenek fel a jelentkezők, így az Expressz Magyarország Zrt.-hez tartozó Szuperallas.hu is. Fáber Dávid, a cég online állás üzletág vezetője a HR Portállal közölte: náluk 35-40 százalékkal esett vissza a hirdetők száma. Mint jelezte, ennek elsősorban az az oka, hogy a krízis miatt nemcsak a marketingbüdzsét fogták vissza a cégek, hanem számos helyen létszámstoppot is hirdettek.
Így egyrészt sok vállalatnál nincs is üres pozíció, másrészt ha egyáltalán hirdetnek, akkor a már eddig bevált oldalakon hirdetnek, és nem fordítanak figyelmet arra, hogy az olyan új lehetőségeket kipróbálják, mint amilyen a Szuperallas.hu. Pedig ennek nagy előnye, hogy ingyen kipróbálhatják a rendszert, ráadásul az itt megjelenő cégek hirdetéseit a vállalat apróhirdetési weblapján, az Expressz.hu-n is lehozzák.
Több ezer ajánlat az oldalakon
A Szuperállás.hu oldalain egyébként nagyjából 1600 hirdetés fut, amely elég nagy szám ahhoz, hogy a munkát keresők szívesen böngésszenek rajtuk. Ennél több, 2500-at meghaladó ajánlat szerepel a Profession.hu oldalain, s közöttük is - szemben számos más portállal - kiemelkedően magas a direkt hirdetők aránya, vagyis amikor egy konkrét cég áll a hirdetés mögött. Martis István szerint ezt különösen fontosnak tartják az álláskeresők.
Annak érdekében, hogy még nagyobb eséllyel találják meg a számukra megfelelő embert a vállalkozások, április végén új szolgáltatást vezettek be az álláskereső portálon, a Profession Premiumot. Ez azt jelenti, hogy garanciát vállalnak arra, hogy ezen álláshirdetések esetén legalább 21 jelentkezőt biztosítsanak egyetlen hirdetésre. Vagyis a válság hatására felpörgött árversenyben ők inkább azt szeretnék, hogy - ha hirdetésre fordít pénzt egy cég - akkor a siker biztos legyen.
A Profession Prémium egy mérhető és értékelhető toborzási befektetés a hazai online álláspiacon. Nemcsak garantálja a megfelelő válaszarányt a feladott álláshirdetésre, de jelentősen csökkenti a más - kevéssé hatékony - felületekre fordított költségeket is. A bevezetés óta eltelt időben mintegy hatszáz partnerük próbálta ki ezt a szolgáltatást, és több mint 99 százalékos, vagyis szinte száz százalékos hatékonysággal, sikerrel dolgoznak - mondta Martis István.
Ugyanakkor természetesen egy vállalat a pénztárcától függően fog dönteni egy-egy állásportál mellett, ha úgy dönt, meghirdeti a megüresedett vagy újonnan létrehozott munkahelyet. Ezért érdemes végigböngésznie, milyen áron tud hirdetni egy-egy felületen, illetve a mostani válságos időkben jól jöhetnek az akciók, kedvező ajánlatok is.
A CV-Online - amelyet 2009 májusában felvásárolt a Topjob oldalát is működtető Inform Média Kft. - munkatársai tisztában vannak azzal, hogy a cégek többsége kénytelen minden költségből visszavenni, és ez érinti a toborzási büdzséket is, így kedvezményes hirdetési csomagokat alakítottak ki. Ezek mind a CV-Online, mind a Topjob oldalán való megjelenést magukba foglalják. Fontosnak tartják, hogy ezzel is elősegítsék, hogy minél több hirdetést publikáljanak az oldalaikon, és így minél több álláskereső találja meg a számára megfelelő állást. A vállalathoz a mostani felvásárlással már két országos és minden területet átfogó, valamint négy szakma specifikus állásportál szolgáltatásait kínálják mind ügyfeleik, mind álláskeresőik számára.
Eltérő árak, kedvezményes lehetőségek
A CV-Online-on a honlapon is megtekinthető árlista szerint egy darab 14 napos hirdetés 39 500 forintba kerül, míg ugyanebből három-öt hirdetés 29 900 forintba. Egy 30 napos hirdetés 49 900 forintot kóstál, míg ebből három-öt darab 35 000-at. További kedvezmények is igénybe vehetők, például amikor egy cég nagyobb számban kíván megjelentetni hirdetéseket.
A Profession.hu-n az egy pozícióra szóló hirdetésért két hétre 43 800 forintot kell kifizetni, míg négy hétre 53 600 forintot. Martis István hangsúlyozta: az álláskereső portálok piacán kialakult nagyon éles árversenybe a Profession.hu nem kívánt beszállni. Mint jelezte, a csökkentés helyett szinten tartják az áraikat, és tovább emelték a szolgáltatásaik színvonalát.
A Szuperallas.hu-nál a hirdetési listaárak szintén nem változtak, ugyanakkor magasabb kedvezményekkel dolgoznak: az értékesítőik ügyféltől függően 0-30 százalék közötti árengedménnyel gazdálkodhatnak. Náluk egy öt darab hirdetésből álló kis csomag nettó lista ára 45 ezer forint, míg a nettó bevezető ár 18 ezer forint. Az oldal önéletrajz adatbázisában egyébként már 19 ezer friss önéletrajz között keresgélhetnek a cégek, és a honlapot az Expressz.hu/Állás oldallal együtt napi 37-45 ezer látogató keresi fel.
A CV-Online-Topjob kombinációt viszont - a társaság business managere szerint - nemcsak a hatékonyság és az ár miatt érdemes használni, hanem amiatt is, mert a szolgáltatási szektorban szerintük kiemelt jelentőséggel bír az a fajta minőségi kiszolgálás, amit munkatársaik biztosítanak a felhasználóinknak. Mint mondják, kevés cég tudja érzékeltetni mindkét felhasználói körrel, hogy emberek állnak a portál mögött, akik segítséget nyújtanak számukra.
Az álláskeresőknek - akik ezeken az oldalakon is több ezer állásajánlatot találhatnak - természetesen itt is lehetőségük van arra, hogy önéletrajzukat feltöltsék az adatbázisokba, valamint olyan szolgáltatásokat vehetnek igénybe, mint a szakértői sarok, az állásblog és a fizetés varázsló. Ezen szolgáltatásokkal mind-mind azt kívánják elősegíteni, hogy a munkát keresők minél nagyobb támogatást kapjanak az álláskeresésben.
Hódít az online álláshirdetés
Martis István szerint az online álláshirdetés a leghatékonyabb hirdetési forma a piacon. Menet közben vagy éppen a beérkező reakcióktól függően bármikor módosítható a hirdetés szövege. Előnyként emelte ki a portálok gyorsaságát is: az álláshirdetés harminc perc alatt kerül ki a Profession.hu oldalára.
Az álláskeresőik a beállításaiknak megfelelő friss állásajánlatokat e-mailen minden nap megkapják, hírlevélben is tájékoztatják őket, kereshetnek az adatbázisukban, hasznos tanácsokat olvashatnak a Profession.hu karriermagazinjában, de segítenek a profi önéletrajz és motivációs levél megírásában is.
Az Expressz.hu-n ingyenes megjelenésre van lehetőség, hiszen ezen az apróhirdetési oldalon három hirdetést költségmentesen fel lehet adni. Ugyanakkor - mint azt Fáber Dávid jelezte - ezzel sajnos sokan vissza is élnek, így a jövőben korlátozni fogják ezt a lehetőséget, és valószínűleg csak a nagyvállalati körnek lesz elérhető. Ennek az oldalnak a hátránya a Szuperallas.hu-hoz képest, hogy nincs CV adatbázisa.
Ez utóbbi olyan szempontból is előnyösebb, hogy banner együttműködést alakítottak ki az Index.hu-val, ahol állásajánlataikkal megjelenhetnek. A kiemelt hirdetések pedig a site nyitóoldalán található boxban is megjelennek. Bár szellemi pozíciók az Expressz.hu-n is találhatóak, elmondható, hogy ezen az oldalon a magasabban pozicionált állások jelennek meg: sok IT-s, mérnöki, logisztikai munkát hirdetnek, de adminisztrációs és kereskedelmi területen is sok a hirdetés.
Fáber Dávid szerint bár nehéz piacra léptek be, úgy gondolják, hogy az Expressz.hu mellett már az egy évvel ezelőtt indult Szuperallas.hu-t is sokan ismerik. Nagy hangsúlyt fektettek az állásbörzéken való megjelenésre is, így sok frissen végzett hallgató kereste fel a portáljukat, töltötte fel önéletrajzát adatbázisukba.
Az Állásfigyelő szolgáltatásukkal a munkát keresők életét könnyítik meg, hiszen így módjuk nyílik arra, hogy beállításaiknak megfelelően heti vagy havi szinten kapjanak állásfigyelő leveleket. A cég odafigyel arra, hogy minden hónapban fejlesszen valamit az oldalon, amellyel az álláskeresőknek nyújtanak valamilyen plusz szolgáltatást. Így keresik azokat a lehetőségeket, hogy miként tudnának máshol nem megtalálható, új funkciókat kialakítani, vagy olyan kényelmi szolgáltatásokat nyújtani, amely egyidejűleg az esélyeiket is növelik az álláspiacon.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Az álláskeresők száma a magyar vármegyékben - grafikon 2 hete
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- A Monster felemelkedése és bukása 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Képzések: ingyenes és online tanfolyamok, felnőttképzési lehetőségek 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?